کوریا: می‌توانیم با ۳ بمب هیدروژنی دنیا را نابود کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۰    ۱۳۹۶/۲/۶ کد خبر: 132242 منبع: پرینت

نماینده ویژه وزارت خارجه کوریای شمالی از آمادگی این کشور برای جنگ با سلاح هسته ای یا هیدروژنی خبر داد و تاکید کرد که پیونگ یانگ قادر است تا با سه یا چهار بمب هیدروژنی تمام جهان را نابود کند.

به گزارش سایت آمریکایی "Daily Caller News"، "الخاندرو ستاو دی بینوس" شهروند اسپانیایی که به عنوان نماینده ویژه وزارت خارجه کوریای شمالی فعالیت می کند و ریاست گروه دوستی کره را برعهده دارد، در گفتگو با پایگاه آرژانتینی "Infobae" در پاسخ به این مطلب که "آمریکا بیشتر از کوریای شمالی موشک دارد"، تصریح کرد: "مساله کمیت نیست بلکه قدرت تخریبی است. یک بمب هیدروژنی 100 برابر قویتری از یک بمب هسته ای است. سه یا چهار بمب هیدروژنی برای پایان دادن به دنیا کافی است".

الخاندرو ستاو دی بینوس که در زمینه دفاع از نظام کوریای شمالی فعالیت می کند، گفت:" نمی توان به کوریای شمالی خدشه ای وارد کرد و اگر به ملت این کشور خدشه ای وارد شود، آنها با سلاح و موشک از خود دفاع خواهند کرد".

وی افزود: کوریای شمالی برای جنگ با سلاح هسته‌ای یا هیدروژنی کاملا آماده است.

کوریای شمالی در ژانویه سال 2016 میلادی اعلام کرد که یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است اما ناظران غربی در این ادعا شک و تردید به خرج دادند. این درحالی است که به ثبت رسیده است که این آزمایش کره شمالی قویتر از آزمایش های گذشته بوده است.

الخاندرو ستاو دی بینوس گفت: همه مطالب منتشر شده درباره کوریای شمالی صرفا دروغپردازی کشورهای غربی است که تلاش می کنند به منافع مشروع این کشور آسیب برسانند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کوریا
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است