رییس‌ جمهور غنی با صدر اعظم آسترالیا دیدار کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۷    ۱۳۹۶/۲/۵ کد خبر: 132230 منبع: پرینت

محمد اشرف غنی رییس‌ جمهور، روز گذشته با ملکم ترنبل صدراعظم آسترالیا که در رأس یک هیات عالیرتبۀ آن کشور به کابل آمده بود، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دوجانب در مورد کمک‌های آسترالیا با افغانستان و گسترش و تحکیم مناسبات میان دو کشور، بحث و تبادل نظر نمودند.

ابتدا صدراعظم آسترالیا، مراتب تسلیت و همدردی خویش را به رییس‌ جمهور و مردم افغانستان به‌خاطر حادثه تروریستی در قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین، ابراز کرد.

ملکم ترنبل گفت که کشورش علاقمند است که میان پوهنتون‌های آسترالیا و افغانستان، رابطه ایجاد گردد تا در بخش‌های معادن، مدیریت آب، مدیریت برنامه‌ها و پروژه‌ها و همچنان در بخش صحت با افغانستان همکاری صورت گیرد. وی وعده سپرد که در برگشت به آسترالیا، این موضوع را تعقیب خواهد نمود.

در مقابل رییس‌جمهورغنی، آسترالیا را دوست دیرینۀ افغانستان خواند و از کمک و همکاری‌های آن کشور در عرصه‌های مختلف تشکری کرد.

گفتنی‌است که افغانستان و آسترالیا روابط خوب و دوستانه دارند و در سفر رسمی رییس‌جمهورغنی که اخیراً به آن کشور صورت گرفت، موافقت‌نامه‌های همکاری میان دوکشور در عرصه‌های تخنیکی و ساینسی و همچنان تفاهم‌نامه کمک ۳۲۰ میلیون دالری آسترالیا به افغانستان به اساس تعهدات کنفرانس بروکسل، از سوی مقامات مربوطه دو کشور به امضا رسید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
استرالیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است