سقوط پاسگاهی در تخار و قتل تمامی نظامیان
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۶    ۱۳۹۶/۲/۵ کد خبر: 132213 منبع: پرینت

پاسگاهی در تخار به دست طالبان سقوط کرد.

پاسگاهی در ولسوالی خواجه بهاالدین تخار کاملا به دست طالبان افتاده و تمامی سربازان این پاسگاه به دست طالبان کشته و اسیر شدند.

خیر محمد آخرین سربازی که در مقابل طالبان مقاومت کرد، با یک همکارش در حالیکه مجروح بود چند ساعت با طالبان جنگید و پس از آنکه مهمات اش پایان یافته به دست طالبان اسیر و سپس کشته شد.

وی از محافظین جنرال داوود فرمانده زون 303 پامیر است که در آخرین تماس تلیفونی خود از بی توجهی فرمانده شکایت کرده و گفت: طالبان خیلی نزدیک شده اند و مهمات نداریم.

قومندانی امنیه تخار ساعت 10 صبح روز دوشنبه 4 ثور 96 در گفتگوی تلفنی اطمینان داد که نیروهای کمکی برای نجات این سربازان فرستاده و تا کمترین زمان دیگر از محاصره بیرون می شوند، اما نیروهای کمکی ساعت 4 عصر به ولسوالی خواجه بهاالدین رسیدند، هیچ کمکی نتوانستند به سربازان گیر مانده کنند.

سید عرفان برزگر
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تخار
خواجه بهاالدین
نظرات بینندگان:

>>>   به قومندان أمنيه هم.... و به وزير داخله هم .........

>>>   حکومت باید این قوماندان امنیه را تیر باران کند تا پندی برای دیگر دزدان واختلاس گران شود که درکنار دزدی واختلاس کمی مسئولیت خودرا هم متوچجه باشند
ر

>>>   ببیند جای تاصف نست یک سزباز باهمه امکانات که دارد به اثر به توجهی مسولین بدست دشمن می افتد آیا این مردم افغانستان چه فکر می کنند پس همه روزه کشته شوند ای مردم بیدار شوید عله این مزدوران جنایت کار استاده شوید واز نیروهای ملی افغانستان حمایت کنید عبدالخلیل کوهستانی ازولایت بدخشان

>>>   از پدرام بپرسید که این سربازان در دفاع از خط دیورند یا جلال اباد و هلمند کشته نشده اند باید از بدخشان و تخار دفاع میکردند چون خاک خودشان بود.
اګر این مفکوره پوچ و جاسوسې پدرام باشد همه را برای تیغ برابر میکند.

>>>   هرسرباز وطن که کشته و اسیر میشود.
برای گرفتن دالرکشته و اسیر میشودنه برای خدمت به وطن.
سربازان گمنام

>>>   اکنون می فهمید که دفاع از حق یعنی چی.ومردم هزاره برای چی تظاهرات کردند.
در تظاهرات جنبش روشنایی حمایت نکردید!!!!
ولی انتظار میرفت مردم فهیم هزاره در تظاهرات شرکت میکردند .واز برادران وخواهران تاجیک خود حمایت میکردند
ما غیر پشتونها باید در هر مشکلی در کنار هم باشیم
ودر غم واندوه هم شریک،ونباید اعتراض هایمان قومی وسمتی باشد بلکه همه خراسان بزرگ را فریاد بزنیم
تا این قوم نادان بداند که اقلیتی بیش نیستند در مقابل خراسانیان بزرگ
مهاجر هزاره

>>>   ناتو روسيه را متهم به كمك به طالبان كرد!
چرا در قبال پاكستان خاموش است!

>>>   ....به حكومت . و .... فروخته، صد ها عسكر جوان حيات شانرا به اثر توطئه هاي اين خائنين ملي از دست ميدهند، ولي ما ملت بي تفاوت بيننده آن هستيم، شوراي .... كما است كه رئيس جمهور، رئيس اجرائية و كابينه را خلع قدرت نمايند، و زمام حكومت مؤقت را به دست گرفته و انتخابات را زودتر دائر نمايند، چون اين حكومت ع و غ هم نوكري أمريكا را ميكنند و هم نوكري روس ها را، بزودي شاهد آمدن طالبان جديد به قدرت همراه با حكمتيار خواهيم بود، چون أمريكا نمي خواهد طالبان روسي بقدرت برسند، كما شد والي جهادي تخار، كه از نواجه بهاءالدين دفاع نمايد.

>>>   دراین وطن بسیار خیانت ها روان است.
ع

>>>   دولت شرم ندارد! دیروز بادش در بستر قول اردو رفت و این کدوها امروز سنګر را ازدست دادند! ایا همین اردو و همین انګیزه وهمین خواب غفلت!
خواب برده را اب برده!
افسوس به حال اسلام بیچاره که تنبانش هم افتاده است وجین هم بعد ازین ده جان مسلمان تنبان نمی ماند! کجا اند ان.... سر به قف اسلام! چین را خو چیزی بګویند! اګر مرد باشد! چین دین مسلمانان را مردود اعلان کرد!

>>>   مافیای که تازه به وزارت تاسیس شده ریس باند معیین اداری و رفقایش

>>>   Anwar Rawi
یاحق !
سالهاست که روشنفکران و عدالت خواهان ضد فاشیزم فریاد می زنند که کرزی و اشرف غنی کله قاق رهبران اصلی طالبان هستند و نباید از آنها انتظار کدام کار خیر به نفع مردم مظلوم افغانستان و صلح و امنیت کشور داشت ؛ ولی بازهم چشم و گوش رهبران و نخبه گان و کله گنده گان ما باز نمیشود و بازهم دم از وحدت ملی می زنند و چشم به معجزات آن دغل بازان فاشیست دارند !
دربین رهبران مردم ما مهربان لطیف پدرام یگانه رهبریست که همیشه در قبال مسایلی مردمی و ملی موقف علمی و اصولی مطابق خواست و نیاز زمان و مطابق منافع تمام ملیت های کشور مان ؛ اتخاذ نموده است و درد های مردم مظلوم افغانستان را فریاد زده است و اینک با قامت رسا در میدان رزم پرچم آزادی و عدالت خواهی را بردوش گرفته است و برای بیسج مردم آزاده ما تلاش می کند و میرود که بنیاد ظلم و ستم گری را بر اندازد ...
برماست که در کنار این رهبر فرزانه و آزادیخواه مان بایستیم و به هر طریق که میتوانیم از رهبر دلیر مردم مان پشتیبانی نماییم .
حالا زمان لاف و گزاف و حرف محض گدشته است و وقت عمل رسیده است ؛ ما نباید مثل مردم کوفه که امام حسین را در میدان نبرد حق و باطل تنها گذاشتن ؛ مهربان لطف پدرام را تنها بگذاریم و لعنت و شرمنده گی تاریخی را کمایی کنیم ! قیام لطف پدرام برابر است با قیام امام حسین در این زمان ؛ همه آزادیخواهند و عدالت پسندان باید از قیام لطیف پدرام حمایت و پشتانی عملی و اخلاقی نمایند ...
بی تفاوتی در مقابل قیام پدرام , شرمنده گی دنیا و آخرت است ...

>>>   .... و برنامه چنین است:

"سقاوی دوم" تحقق پیدا خواهندکرد:

ما شاهد جنگ های شدید وخونین درشمال خواهیم بود-جنگ بلندمدت وطولانی. جنگی که زمین ها وآبادی های دیگری را درشمال دراختیار مهاجمان از جنوب قرار خواهد داد وباعث جابجایی های جدید جمعیتی خواهد شد. کارو انکشاف وسازندگی را در شمال وشمال شرق متوقف خواهد کرد وآن مناطق را به ویرانه مبدل خواهد ساخت. درفرجام برخی از استراتیژی ها وپروژه های مطرح شده در کتاب"سقاوی دوم" تحقق پیدا خواهندکرد. اگر اقوام مظلوم افغانستان به ویژه تاجیک ها با دورزدن رهبران مزدور ومعامله گرخود در یک حرکت سیاسی-نظامی هدفمند متحد نشوند در برابر این تهاجم نمیتوانند مقاومت کنند این استزاتیژی جدید باید معطوف به دفاع وتعرض هدفمند باشد تا بتوانند این نظام تک قومی ی بیرحم را به صورت ریشه یی تغییردهند.

لطيف پدرام"

حالا اگر تاجیک، اگر هزاره، اگر ازبک، اگر پشتون عدالت پسند و نجیب استیم، این ندای مستدل که بازتاب دهندۀ واقعیت تلخ و داغ جامعۀ ماست را باید بشنویم، بخوانیم و برای یک مبارزۀ طولانی، پیگیر و بی امان متحد شویم.

من نمی گویم زیان کن، یا به فکر سود باش
ای ز فرصت بیخبر، در هرچه هستی زود باش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است