رویدادها و تحولات ترکیه در دوشنبه چهارم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۳    ۱۳۹۶/۲/۴ کد خبر: 132191 منبع: پرینت

** وزارت داخله ترکیه امروز اعلام کرد که در عملیاتی طی یک هفته اخیر در سرتاسر ترکیه، یک هزار و 200 تن به اتهام همکاری با تروریست ها و همکاری با گروه پ.ک.ک و گروه گولن دستگیر شده اند.
براساس اعلام وزارت داخله ترکیه، 185 نفر از این افراد به اتهام همکاری با گروه تروریستی پ.ک.ک، یک هزار و 15 نفر به اتهام ارتباط با گروه فتح الله گولن و 26 نفر نیز به اتهام ارتباط با گروه های تروریستی چپ‌گرا دستگیر شده اند.

** زمان زیادی از حمله لفظی رجب طیب اردوغان به الحشدالشعبی که از نمادهای مقدس و ملی عراقی هاست، نگذشته که پذیرایی موکب سفارت ترکیه از زائران و عزاداران امام کاظم (ع) در سامراء تعجب بسیاری را برانگیخت.
اردوغان در حالی الحشدالشعبی را یک سازمان تروریستی معرفی کرد که این گروه طی حدود سه سال گذشته در خط مقدم نبرد با تروریست ها قرار داشته است.

**‌ واثق الهاشمی کارشناس مسائل راهبردی عراق، در ارزیابی اظهارات اخیر رییس جمهوری ترکیه علیه الحشد الشعبی و مجادله تازه میان بغداد و آنکارا، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه را به دنبال کشاندن عراق به یک جنگ ویرانگر متهم کرد.
به اعتقاد این تحلیل گر، رییس جمهوری ترکیه تصور می کند که توازن قوای منطقه ای به نفع اوست و از همین رو به دنبال ایجاد تاخیر در عملیات تلعفر است.

** جشنواره بین المللی ادبیات، روز گذشته در شهر طرابزون ترکیه با محوریت بررسی ادبیات ایران٬ ترکیه٬ روسیه٬ آذربایجان و گرجستان برگزار شد.
در این جشنواره علاوه بر ادبیات کشورهای یادشده، ادبیات ایران با محوریت سعدی و با سخنرانی و شعرخوانی پروفسور روزا نعمت یلدریم مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاترک ارزروم بررسی شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است