اردوغان، عراق را وادار به یک جنگ ویرانگر می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۵    ۱۳۹۶/۲/۴ کد خبر: 132179 منبع: پرینت

نماینده پارلمان عراق، در عین حال از دولت بغداد خواست برای جلوگیری از تکرار اینگونه اظهارات و دخالت های ترکیه در امور داخلی عراق، یک پاسخ صریح و سریع داده شود.

جنجال تازه رییس جمهوری ترکیه، بعد از گذشت حدود 4 روز هنوز در بغداد فروکش نکرده و روز یکشنبه برخی کارشناسان و شخصیت های سیاسی به اظهارات اردوغان علیه الحشدالشعبی پاسخ دادند، بطوری که «واثق الهاشمی» کارشناس مسایل راهبردی عراق گفت: پیش بینی می شود تعدی و اهانت های اردوغان علیه عراق و نهادهای رسمی آن در روزهای آینده تشدید شود ، چرا که او به دنبال کشاندن پای عراق به یک جنگ ویرانگر است.

الهاشمی یادآورشد:در صورت ادامه سکوت دیپلماتیک از سوی بغداد، اردوغان بر حملاتش به الحشدالشعبی و سایر نهادهای رسمی کشور خواهد افزود.
وی توضیح داد: رییس جمهوری ترکیه تصور می کند که توازن قوای منطقه ای به نفع اوست و از همین رو به دنبال ایجاد تاخیر در عملیات تلعفر است.

این تحلیلگر مسایل راهبردی، در واکنش به استدلال های اردوغان مبنی بر دفاع از ترکمن ها و یا سنی ها، گفت: وقتی داعش از اراضی ترکیه عبور و مناطق عراق را از جمله تلعفر ترکمن نشین، اشغال کرد ، کجا بود و آن هنگام اشک نریخت؟

وی همچنین افزود:اگر اردوغان به دنبال حقوق سنی ها و ترکمن هاست، پس حقوق کردهای ترکیه کجا است که در سطح خیابان ها با سرب وآتش نقض می شود؟
«عبدالهادی موحان» نماینده پارلمان عراق نیز در واکنش به اظهارات اردوغان گفت: اظهارات وی علیه الحشدالشعبی تعجب آور نیست، چرا که او حامی داعش و یکی از تامین کننده های مالی این گروه تروریستی است.

وی اردوغان را متهم کرد که با کمک برخی دولت های منطقه در پی سرنگونی دولت عراق است، گفت: این اظهارات علیه الحشدالشعبی از سوی اردوغان، قطری ها و سعودی ها، تعجب برانگیز نیست.

موحان به وجود صداهای ناهنجاری که قصد دارند اسامی نیروهای ضد تروریستی منطقه از الحشدالشعبی و حزب الله لبنان را در فهرست سیاه تروریستی قرار دهند، اشاره کرد و گفت: این صداها از آن جهت بلند است که می دانند تنها نیروهایی که برای آزادی کشورها از دست تروریست ها همین نیروها هستند که امنیت و ثبات را در منطقه محقق می کنند و مهمتر آنکه تحت نفوذ و اراده آمریکا، اسراییل ، دولت های عربی و منطقه ای قرار ندارند.

نماینده پارلمان عراق، در عین حال از دولت بغداد خواست برای جلوگیری از تکرار اینگونه اظهارات و دخالت های ترکیه در امور داخلی عراق، یک پاسخ صریح و سریع داده شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است