قومندانی امنیه کابل حق ندارد مانع تظاهرات شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۳۹۶/۲/۴ کد خبر: 132174 منبع: پرینت

معمولاً در تمام کشورهای جهان تظاهرات در محلاتی انجام می شود که فشار قابل قبولی را بر دولت که یک طرف قضیه می باشد، بجا بگذارد و ضمنا انعکاس رسانه‌ای ملی و بین‌المللی داشته باشد. اگر کدام محل و یا مسیری هم مشخص می‌گردد، طبیعی است که آن محلات از طرف مراجع قانونگذار که پارلمان‌ها باشد، مشخص شده و به تصویب می‌رسد و حکم قانون را بخود می‌گیرد و پولیس منحیث نیروی تنفیذ قانون مکلف به تطبیق آن است.

طی چند تظاهرات گذشته قوماندانی امنیه کابل و یا گارنیزیون کابل یک کاغذ را به تظاهرات کنندگان نشان می‌دهند و به استناد آن می‌گویند که مطابق به این سند شما حق تجمع را در این محل ندارید.

نه شورای امنیت و نه هم قوماندانی امنیه کابل که در تمام تظاهرات ها یک طرف قضیه می‌باشد، این صلاحیت را ندارد که به تظاهرات کنندگان محلات دورافتاده و غیرموثر را خودسرانه تعیین کنند.

بنابراین از پارلمان بخصوص وکلا می‌خواهیم تا از حکومت بخواهند در زمینه طرح مشخص خود را جهت تصویب به شورای ملی بفرستند تا جلوی استفاده‌جویی‌های اشخاص و افراد درون حکومتی که درصدد اتلاف حقوق مدنی تظاهرات کنندگان و پوشانیدن خیانت‌ها و بی‌کفایتی‌های خودشان با استفاده از برخوردهای پولیسی می باشند، گرفته شود.

هارون معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات کابل
قومندانی امنیه
نظرات بینندگان:

>>>   این را باید ګفت که قومندانی امنیه ګارنیزیون کابل حتا یک حوزه امنیتی عادی
این حق را دارد که چند لندغر و دزد یکجا میشود و کار های روزمره مردم عادی را برهم میزند به هیچ حرکتی نمانند بلخوص این وظیفه ګار نیزیون است که این نوع ....در عین حال یک مرمی را فدای ایشان کند چون اینها کسانی هستند که دشمنی همرای مردم و حکومت دارند و به اشاره منافقین و کشورهای بیګانه کار میکنند.

>>>   مظاهره چیانی که بندواز یک کاغذ از سوی اداره ارگ باشند که برای انها اجازه مظاهره دهد مظاهره نکردنشان بهتر . عجیب غیرتی

>>>   کدام وکلاه همان هایکه در تشناب دالر میگیرند؟
بدخشانی

>>>   قومندان امنیه به امر شورای امنیت که..... شادی باز باشد تلاش کردند صدای عدالت خواهی مردم را خاموش سازند ولی بدانند که در برابر خشم و عوج مردم پشه بیش نیستید

>>>   اکنون می فهمید که دفاع از حق یعنی چی.ومردم هزاره برای چی تظاهرات کردند
در تظاهرات جنبش روشنایی حمایت نکردید!!!!
ولی انتظار میرفت مردم فهیم هزاره در تظاهرات شرکت میکردند .واز برادران وخواهران تاجیک خود حمایت میکردند
ما غیر پشتونها باید در هر مشکلی در کنار هم باشیم.
ودر غم واندوه هم شریک،ونباید اعتراض هایمان قومی وسمتی باشد بلکه همه خراسان بزرگ را فریاد بزنیم
تا این قوم نادان بداند که اقلیتی بیش نیستند در مقابل خراسانیان بزرگ.
مهاجر هزاره

>>>   این را باید گفت که چون این شهروندان اجازه این تظاهرات را بصورت قانونی از مراجع مربوطه گرفته بودند قمندان گارنیزیون کابل چه که حتی هیچ .... دیگری حق جلوگیری آنها را نداشت.
این را تمام....های قبیله بدانند.
مرمی را هم فدای.... خودت کن ..... انتحاری.

>>>   نظر دهنده اول مثال واضع افکار و طرز تفکر بدوی و احمقانه این فاشیست های قبیله میباشد که نشان میدهد در بین این گروه نیمه وحشی و نیمه اهلی انسان نما زیاد است ولی انسان واقعی یافتن اصلن مشکل میباشد۰

>>>   اگر چینای هم باشند خوب است که ....پاکستانی نیستند۰ مظاهره یک حرکت قانونی و مدنی است و بلی ضرورت به اجازه رسمی دارد چون اینها مثل آن قوم ....کدام انفجار و انتحار و یا کدام وحشت دیگر نمیکنند صرف از حقوق قانونی شهرونودی خود ستفاده میکنند۰ ..... ها و بیفرهنگ های قبیله این را نمیدانند و آنرا بیغیرتی میپندارند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است