رویدادها و تحولات عراق در سوم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۳    ۱۳۹۶/۲/۳ کد خبر: 132136 منبع: پرینت

** احمد الاسدی سخنگوی الحشدالشعبی امروز در پاسخ به ادعاهای رییس جمهور ترکیه که در اظهاراتش با الجزیره قطر پرسیده 'چه کسی پشت الحشدالشعبی قرار دارد؟، تاکید کرد که سیاست ایران در منطقه کاملا روشن است و در جنگ علیه تروریسم، در چارچوب قانون به کمک عراق آمده است.

** منابع مطلع نظامی غربی امروز از هلاکت سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش به نام ابو عبدالله الکویتی در عملیات جنگنده های ایتلاف بین المللی خبر دادند.
وی مسئول آموزش تک تیراندازهای گروه داعش در شهر موصل بود.

**‌ در سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) بیش از 5 میلیون زایر عراقی و خارجی در تولیت آستان مقدس کاظمین (ع) عزاداری کردند.
مسوول کمیته آمارگیری تعداد زایران در تولیت آستان مقدس کاظمین (ع) اعلام کرد که این اتفاق بی سابقه، یک رکورد جدید ثبت کرده است.

** دفتر جنبش مقاومت اسلامی نجبا در ایران، اعلام کرد، درحالی که صفحه های تروریست‌های تکفیری در شبکه‌های اجتماعی دنیا به زبان‌های مختلف درحال افزایش است، برای سومین بار صفحه فارسی متعلق به 'دفتر سیاسی رسانه‌ای مقاومت اسلامی نجباء - نمایندگی ایران' در شبکه های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام مسدود و از دسترس مخاطبان خارج شد.

** همزمان با بمباران مناطقی در منطقه 'آمدی' در شمال عراق توسط جنگنده - بمب افکن های ارتش ترکیه که منجر به زخمی شدن چندین شهروند غیرنظامی عراقی شد، جمیل خضر مسوول مرکز سنجار اتحادیه میهنی کردستان عراق، نسبت به بحرانی شدن اوضاع هشدار داد.
وی تاکید کرد که نیروهای اتحادیه میهنی کردستان عراق در این منطقه به حالت آماده باش درآمده اند و در صورت ورود ارتش ترکیه نسبت به متجاوزین وارد عمل خواهند شد.

** هیاتی از جریان صدر بعد از ورود به اقلیم کردستان عراق، پس از دیدار و گفتگوی جداگانه با مسعود بارزانی رییس اقلیم و هیات حزب دمکرات کردستان عراق، سند چشم انداز ویژه مقتدا صدر در خصوص عراق بعد از داعش، اصلاح قانون انتخابات و طرح آشتی ملی را تسلیم بارزانی کرد.
فاضل میرانی دبیر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان عراق با اشاره به سخنان اخیر سید عمار حکیم رییس ایتلاف ملی شیعیان، بزرگ ترین جریان سیاسی عراق درباره موضوع همه پرسی در کردستان عراق گفت: ما انتظار چنین مواضعی را از سید عمار حکیم نداشتیم.

** براساس گزارش منابع خبری، عناصر گروه تروریستی داعش شامگاه شنبه محله الثوره واقع در بخش غربی موصل را با 6 گلوله حاوی گاز سمی خردل هدف قرار دادند که در این حمله 6 تن کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.

** همزمان با آزادسازی قسمت هایی از محدوده غربی شهر موصل از تصرف داعش توسط ارتش عراق، صدها نفر از شهروندان موصلی با آغاز این درگیری ها، پس از این که موفق به فرار از این شهر شدند و با پای پیاده خود را به چند کیلومتری اردوگاه پناهندگان رساندند. این اردوگاه تاکنون بیش از 410 هزار نفر را در خود جای داده است.

** شاکر جودت فرمانده پولیس فدرال عراق شنبه شب اعلام کرد که چهار تن از سرکرده های ارشد گروه تروریستی داعش به همراه 20 تن دیگر از تروریست ها در حمله پولیس به مقر داعش در غرب موصل کشته شده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عراق
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است