رویدادها و تحولات ترکیه در دوم ثور 96
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۳۳    ۱۳۹۶/۲/۳ کد خبر: 132077 منبع: پرینت

** قیس الخزعلی دبیر کل گروه عصائب اهل الحق عراق در توییتی، اتهامات رییس جمهوری ترکیه را که سازمان الحشد الشعبی عراق را گروه تروریستی خوانده است، دلیل میانه روی این گروه و شکست گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه دانست.

** هادی العامری دبیر کل سازمان بدر عراق و یکی از فرماندهان ارشد الحشد الشعبی طی گفتگو با شبکه خبری المیادین در واکنش به سخنان ادعایی اردوغان در خصوص تروریستی بودن نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق)، رییس جمهوری ترکیه را از حامیان برجسته تروریسم در عراق و سوریه دانست و گفت که سخنان اخیر اردوغان که به نیروهای الحشد الشعبی حمله کرده پوششی برای حمایت های وی از تروریست ها است.

** رییس جمهور ترکیه هفته گذشته در مصاحبه با شبکه الجزیره قطر با اتهام زنی به الحشدالشعبی سبب گشوده شدن پرونده جدیدی در روابط آنکارا - بغداد شد.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در اظهاراتی از نیروهای الحشد الشعبی به عنوان یک گروه تروریستی یاد کرد.

** سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که همکاری های این کشور با ایران و ترکیه برای تقویت آتش بس برقرار شده در سوریه همچنان ادامه خواهد یافت.
آتش بس فراگیر در سوریه به ابتکار ایران، روسیه و ترکیه سه کشور پشتیبان مذاکرات سوری آستانه برقرار شده و در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد تائید قرار گرفته است که ارتش سوریه و بسیاری از گروه های مسلح مخالف دولت آن را رعایت می کنند.

** عبدالرحمن ازبک عضو داعش و یکی از عوامل اصلی حمله به کلوپ شبانه رینای شهر استانبول در نخستین دقایق سال 2017، در حمله نیروهای آمریکایی در سوریه کشته شده است.
بامداد یکشنبه اول ژانویه، مهاجم مسلحی بعد از کشتن یک پلیس و یک محافظ وارد کلوپ شبانه رینا در استانبول شد و مشتریان این مکان را به رگبار بست و سپس با عوض کردن لباس خود، در میان مشتریانی که در حال خروج از کلوپ بودند، ناپدید شد.
در این حمله تروریستی 39 نفر کشته و 65 نفر زخمی شدند.

** اوغوزخان آک ینر رییس مرکز تحقیقات استراتژیک و سیاست ترکیه، اکتشاف منابع جدید گاز طبیعی و نفت کشور در حوزه دریای مدیترانه را باعث تغییر موازنه در منطقه خواند.
وی، گفت که قبرس جنوبی فعالیت اکتشاف ترکیه در دریای مدیترانه را برای امنیت و صلح در منطقه مخاطره آمیز می داند، ولی ترکیه با اقدام به اکتشاف منابع هیدورکربن موجود در مدیترانه، مناطقی را که قبرس جنوبی به شکل غیرقانونی و با مشارکت برخی شرکت های آمریکایی، قطری، نروژی و ایتالیایی تصاحب کرده است، به دست خواهد آورد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است