گلالی: هیچکس حق بخشیدن طالبان را ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۶/۲/۲ کد خبر: 132054 منبع: پرینت

کسانیکه به نام طالب بر سر مردم آوار می شوند، به هیچ صورت نمی توانند دوست مردم باشند، رفتار آنان دشمنی آشکار با ملت است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، گلالی نور صافی عضو مجلس نمایندگان در برنامه "محور" در خصوص حمله به قول اردوی 209 شاهین در بلخ گفت: این ولایت از آرام ترین مناطق کشور بوده است و جای تاسف است که چطور امکان دارد دشمن به این جرات بتواند در امن ترین نقطه ولایت به سادگی داخل شود.

نورصافی می گوید: گویا آنها با دو موتر رنجر حکومتی به دروازه اول می آیند و می گویند که زخمی دارند و برای این مورد صحنه سازی هم کرده بودند و بدین ترتیب اجازه ورود می گیرند و در دروازه بعدی که باید سلاح شان را تحویل بدهند، از این کار امتناع می کنند و زد و خورد می کنند و یکی از آنان خود را به داخل مسجد می رساند و به افرادی که در حال ادای نماز بودند حمله ور می شود.

نماینده مردم بلخ بیان کرد: با وجود تجارت مختلف در این زمینه، باز هم اشتباهات تکراری در کشور وجود دارد و سهل انگاری می شود.

وی، درخصوص برخی سیاستمدارانی مانند آقای کرزی که خود طرفدار طالبان اند اظهار کرد: کسانیکه به نام طالب بر سر مردم آوار می شوند، به هیچ صورت نمی توانند دوست مردم باشند. اگر آنان گروه سیاسی هستند از راه های سیاسی مبارزاتشان را پی بگیرند و کسی مانع آنها نیست اما این روش های آنان دشمنی آشکار با ملت و مردم است و قابل بخشش نیست و هیچ کس هم حق بخشیدن و طرفداری از آنان را ندارد.

نورصافی، درباره اینکه همواره چراها و سوال هایی از شکل مبارزه علیه تروریزم در اذهان مردم کشور وجود دارد بیان کرد: دشمن قوی نیست اما عمل ما معمولا ضعیف است. در اردو و پولیس ملی متاسفانه کسانی را داریم که وابستگی های اقتصادی به طرف مقابل را دارند و منافع شخصی خود را ترجیح می دهند و کسانی را داریم که در مقاطع مختلف موقف های عجیب می گیرند که انسان حیران می ماند که چطور یک نفر وقتی در قدرت است یکطور فکر می کند و وقتی در قدرت نیست، در این فکر باشد که چطور حکومت را از پای در بیاورد.

عضو مجلس نمایندگان افزود: همه مشکلات به خود ما بر می گردد و مشکل از خود ما است که دشمن را با جرات ساخته است. اگر میان ما وحدت می بود و همه یک نگاه داشتند، امروز جرات این کار در میان دشمن پیدا نمی شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گلالی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   وکیل صاحب محترم راست میگوید و حقیقت بین است
کرزی بانی بنیان فساد همیشه میگفت - دا خو زمونز بچیان دی -
همین بجیان است که در وقت عبادت کشتار میکنند
کاش به مفکوره وکیل صاحب صافی اقلا ده وکیل هم عقیده میداشتیم مگر نیست و هر وکیل در تلاشی منافع خود است
افسوس افسوس

>>>   حق بخشش را تنها خدا دارد، هيچ كس در طرف حكومت هم برائت ندارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است