قوم تاجیک به نمایندگی مسعود، قربانی بزرگی داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۶/۱/۳۰ کد خبر: 131932 منبع: پرینت

مردم با این برخورد غیرعادلانه و نامنصفانه در برابر جنرال دوستم و احمد ضیا مسعود ناراض هستند و اگر معاون اول رییس جمهور مانع نشود، مردم آماده دست زدن به هرگونه حرکت های عدالت خواهی هستند.

به نقل از پژواک، عنایت الله بابرفرهمند، رییس دفتر جنرال عبدالرشيد دوستم معاون اول ریاست جمهوری، گفته است که برکناری احمد ضیا مسعود غیر عادلانه است.

رییس دفتر جنرال دوستم گفته است که احمد ضیا مسعود، به نمایندگی از قوم تاجیک افغانستان قربانی بزرگی را به خود گرفت و برخلاف تصمیم هواخواهان و حزب خود، بخاطر ترکیب ملی با تیم تحول و تداوم در انتخابات ریاست جمهوری یکجا شد و در کنار آقای اشرف غنی ایستاد و یک کار خارق العاده را انجام داد.

فرهمند افزوده است که در زمان انتخابات برای احمد ضیا مسعود، کرسی ریاست اجرایی وعده شده اما وی به منظور نجات کشور از بحران احتمالی پس از اعلام نتایج انتخابات، ازکرسی ریاست اجرایی منصرف شد و یک پست جدید طی فرمانی برایش ایجاد گردید.

همچنان که با مسعود برخورد غيرعادلانه صورت گرفت، درمورد جنرال دوستم نیز تلاش گرديد تا به شخصیت وی در سطح ملی و بین المللی آسیب رسانده شود.
به گفته وی، نظام کنونی در ظاهرتحت نام حکومت وحدت ملی است؛ اما در باطن متاسفانه بیشتر از پیش تک فکری شده می رود؛ اما رییس جمهورغنى باید بداند که شهروندان، دیگر تابع چنین تک فکری ها نمی شوند.

احمدضيا مسعود، براساس فرمان رييس جمهور محمداشرف غنى، از سمت اش بعنوان نماينده خاص رييس جمهور در امور اصلاحات و حکومتدارى خوب، برکنارشد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
تاجیک
نظرات بینندگان:

>>>   همه به نفع خویش کار کردند نه به نفع اجتماع بخاطر قدرت طلبی و بدست اوردن چوکی فعالیت کردند نه بخاطر تاجیک ها - برای تاجیک ها هیچ خوبی نکردند .

>>>   هر کسیک در افغانستان مثله قوم ،قوم بازی را دامن می زند یک خیانت بزرک به مردم افغانستان وبه نسل های آینده کشور است، چوکی های دولتی است نه میراثی تغیر تبدیلی یک روند عادی است،

>>>   هرکسیکه تیکه دار ویاازادرس قوم ، سمت ، دین ، ومذب براریکه قدرت تکیه بزند اودریک چوکات کوچک کارخواهد کرد ودرکل به درد مردم شریف وستمدیده افغانستان عزیز ما نخورده ونمیخورد بودن چنین اشخاص صد فیصد به ضرر ماست ونبودنش به فائیده ما میباشد
چنین اشخاص هروقت خلاف منطق اخطارلشکرکشی میدهند اگرازدست شان چیزی پوره باشد ویانباشد اخطاروزورگوئی فرهنگ شان است

>>>   اين تموق چوشيده چه باشد كه نمايندگي از تاجك كند " پو قينه يي هوايي تار بريده روانه يي كوهسار"

>>>   ناحق تاجک ها را دربین نیاورید بگوید پنجشیری ها وازبک ها وقت که زور امد تاجک ها وقت که قدرت امد گروه مقاومت پنجشیری هاست

>>>   بهتر است اینگونه موضوعات را قومی تلقی نکنیم بی کفایتی مسعود سبب منفکی اش شد اینگونه افراد بیسواد و بی کفایت ضررش هم به قوم و به اقوام دیگر افغانستان می رسد.

>>>   اشرف غنی احمدضیا مسعود از اول شناخته بود که هیچ تعهدی ندارد زیرا کسی که به خانواده و قومش وفا نکند به دیگران هرگز وفا نخواهد کرد.

>>>   آقای اشرف غنی و گروپ آن برنامه خود را عملی کردن و میکنند شما مولی ها یا خاموش باشید یا برگردید به کشور های اصلی خود.
کمال ناصر اصولی

>>>   مگر اشرف غنی گفت که دوستم به ایشچی تجاوز کند؟؟؟؟!!!

>>>   قو م تا جك بسيار بي اتفا ق است
غ از همين بي اتفا قي شا ن استفاده مي كند

>>>   نبشته از یما سیاووش
بسم تعالی
درود بر ملت غیور خراسان بزرگ؛
درد همه ما تبعیض و حذف سیستماتیک است.
مگر ما(تاجیک،هزاره،اوزبیک،ترکمن،بلوچ، پشه یی...) چه کم داریم که در مقابل قوم کوچک تروریست پرور کم بیاریم و این همه داد و فغان سر دهیم؟
این همه"شهید حبیب الله کلکانی،شهید مزاری،شهید مسعود،شهید ربانی،شهید کاظمی،شهید سیدخیلی،شهید داوود،شهید..." را کی ها کشتند؟
مارشال فهیم را کی ها زهر دادند؟
کی ها به زور ما را افغان میسازند؟
کی ها به تظاهرات ما انتحاری می کنند؟
کی ها تقلب می کنند؟
کی ها انتحار و انفجار می کنند؟
طالب کیست؟
داعش کیست؟
حقانی کیست؟
هزاره کش کیست؟
علیه جنرال دوستم کی دسیسه ساخت؟
پدرام را کی به مرگ تهدید کرد؟
مگر نماینده های پشتون در مجلس نمایندگان نگفتند که تاجیک به تاجیکستان اوزبیک به اوزبیکستان و هزاره هم به گورستان بروید افغانستان از پشتون ها است.؟
بیایید دست به دست هم داده در مقابل تبعیض یک مشت واحد شویم.
به والله قسم که هزار سال دیگر هم تحمل کنید شما مهاجر خطاب می شوید و پشتون های پاکستان عزیزتر از شما خواهد بود.
به حرف چند تن افراد انگشت نشان که از طرف قبیله در مقابل پول و مقام خریده شده اند و صدای عدالتخواهی شما به نفع آنها نیست گوش ندهید.
لایک و کامنت و فحش و دشنام بی معنی تان دردی را درمان نمیکند از همه شما خواهش میکنم این پیام را شریک سازید تا ملت ما بیدار شوند.
یما سیاووش

>>>   احمدضیا مسعود فکرمیکند که ارگ به ما میراث مانده چوکی دولتی میراث نیست چوکی دولت برای کسی است که در آن کار کند وتمام مردم افغانستان حق دارد که در چوکی دولتی کارکند واین حق تمام مردم است صرف به خاندان مسعود نیست بلکی تمام مردم افغانستان در آن خق دارد که در ولت کارکند واگر توبخواهی که مردم را به کدام راه ضد دولتی تحریک کنی حال مردم فهمیده وبازی شمارا نمیخورد که چوکی راشما کار کنید ونفع آنرا شما ببرید ورنج مردم بکشد حال مردم بازی شماراممی خورد
ویاد أور میشویم اینکه شما که کار به نفع مردم ویا دولت کرده اید آن کدام کار است که تا اکنون مردم از آن خبر ندارد
بس است این کار شما بسیار خجالت آور است اکنون مردم فهمیده است
سیدال از کابل

>>>   محترم احمد ضیا خان وقتیکه در قدرت باشید کلمه تعصب نیست ووقتیکه از قدرت دور شوید درآن صورت کلمه تعصب درمیان میائید واین کار را مردم فهیده که شما بخاطر قدرت وچوکی از مردم بنا م تعصب استفاده مینمائید وحال مردم فهمیده چهره شمارا مردم شناخته است شما هیچ کار را کرده نمیتونید صرف خودرا درپیش مردم مسخره میکنید
کمی خجالت بکشید قابل خجالت است چوکی دولت میراثی نیست هرکس حق دارد که در حکومت اش کارکند تولد شما در ارگ نشده که تا زنده باشید در ارگ زندگی کنید دیگر مردم از این خاک نیست یک شما از این خاک هستید
سیدال از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است