افغانستان آزمایشگاه تسلیحات مخرب آمریکا
نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با طالبان و اینک هم داعش، از سلاح های شیمیایی و سمی علیه مردم بی دفاع افغانستان استفاده کرده اند و هیچ ارگان داخلی و خارجی نیست که توان بررسی و مقابله با این جنایات را داشته باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۵    ۱۳۹۶/۱/۲۵ کد خبر: 131710 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، یکی از اهداف اصلی حضور آمریکا در کشورهای ضعیف و اشغال آن کشورها، آزمایش سلاح های مخرب جدیدی است که این ابرقدرت امکان استفاده در کشور خود و یا محدود اروپا را ندارد.
تا کنون موارد متعددی از سلاح های هسته ای و غیر هسته ای مخرب در کشور های اشغال شده توسط آمریکا آزمایش شده است که بیشترین عوارض این آزمایش های نظامی در سه دهه اخیر در عراق، سوریه، لیبیا و افغانستان مشاهده شده و مردم این کشورها متحمل خسارات جبران ناپذیر آن بوده اند.

در آخرین مورد، ارتش امریکا بزرگترین بمب غیر هسته‌ ای این کشور را که از آن بنام "مادر تمام بمب ها" نیز یاد می گردد را در ولسوالی اچین در ولایت شرقی ننگرهار پرتاب کرد.
در همین حال، پنتاگون، نیز تایید نمود، این اولین باری است که ارتش امریکا بمبی با این بزرگی را در جریان یک ماموریت جنگی پرتاب می کند.
ارتش امریکا اعلام کرد که این بمب از طریق طیاره نو ایم سی-۱۳۰ MC-130 پرتاب شده است. این بمب قابلیت حمل یازده تن مواد منفجره را دارد.

در همین حال یک مقام امنیتی قل اردوی ۲۰۱ سیلاب در ولایت ننگرهار بدون ذکر نامش گفت که هرچند نیروهای امنیتی افغانستان در مورد نوعیت و اندازه این بمب چیزی نمی دانند، اما تاکید کرد که در جریان ماه های اخیر ارتش امریکا از سلاح های مختلف در این منطقه استفاده کرده است.

دونالد ترامپ در اظهاراتی عجیب درباره استفاده از بزرگترین بمب غیرهسته ای جهان در یک کشور اشغال شده و فاقد نیروی نظامی موثر، گفت: من به اعضای ارتش افتخار می کنم. ما شاهد یک اقدام موفقیت آمیز دیگر بودیم. ما به اعضای ارتش ما افتخار می کنیم. من همچنین به افرادی که در این اتاق هستند، افتخار می کنم. ما به ارتش خود و این اقدام موفقیت آمیز آنها افتخار می کنیم. این یک اقدام موفقیت آمیز دیگر بود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا شما فرمان استفاده از این بمب را دادید؛ افزود: همه افراد می دانند که چه روی داد. آنچه من انجام دادم این بود که این اجازه را به ارتشم دادم. ما بهترین ارتش دنیا را داریم و آنها مثل همیشه کار خود را انجام دادند. ما اجازه کامل را به آنها دادیم و آنها با قاطعیت این کار را انجام دادند و حقیقتا آنها موفق بوده اند.
ترامپ که از فرط خوشحالی گویی یکی از بزرگترین ارتش های دنیا را شکست داده، ادامه داد: اگر شما به آنچه در هشت هفته گذشته انجام شده، توجه داشته باشید و آن را با هشت سال گذشته مقایسه کنید، شما شاهد تفاوت فاحشی خواهید بود. ما فرماندهان قابلی در ارتش داریم. ما یک ارتش توانا داریم.ما به آنها افتخار می کنیم. این یک ماموریت موفقیت آمیز دیگر بود.

در گذشته نیز مقام های آمریکایی اذعان داشته اند که نظامیان این کشور توانسته اند با استفاده از تجربه‌های به ‌دست آمده در جنگ عراق و افغانستان، تغییرات زیادی در شیوه‌ها و فنون‌ نظامی خود به ‌وجود آورند.
ارتش آمریکا در طول این سال های جنگ‌، بسیاری از سلاح‌های جدید خود را مورد آزمایش قرار داده و حتی روش‌ها و شیوه‌های به‌ کارگیری آنها را به‌ صورت میدانی آزمایش کرده است با این توضیح سلاح هایی که امکان آزمایش آن در شرایط آزمایشگاهی وجود ندارد را در افغانستان به آسانی مورد تست قرار داده است.

به عنوان نمونه: نیروی زمینی ارتش آمریکا در حال ارزیابی دومین سلاح جدید با فناوری انفجار گلوله در هوا بر ضد پناهگاه‌ها و مخفیگاه‌ها می باشد. این سلاح با قدرت آتش و انفجار بالا قادر است در یک نقطه معین در محدوده نزدیک به محل اختفای دشمن در پشت سنگرها، کمینگاه‌ها و نقاط مشکوک در زمین یا پشت سایر موانع منفجر شود.
این اسلحه که XM-25 نام دارد شامل یک سامانه پرتابه، سامانه واپایش آتش و یک آشکارساز است. در این سلاح با استفاده از مسافت‌یاب لیزری واپایش آتش، فاصله اسلحه تا هدف جهت محاسبه مسافت گلوله مشخص می‌شود. سپس با استفاده از تراشه نصب شده بر روی گلوله و بعد از شلیک، گلوله در یک نقطه خاص منفجر می‌شود.
نمونه‌های اولیه این سلاح اخیراً توسط سربازان لشکر کوهستانی 10 نیروی زمینی آمریکا در عملیات‌هایی در افغانستان مورد استفاده قرار گرفته و بازخوردهای گرفته شده از کاربران آن موجب بهبودی و توسعه طرح نهایی آن شده است.

در واقع مقام های نظامی آمریکا، افغانستان را آزمایشگاهی برای تست تسلیحات جدید خود قرار داده اند تا یک سلاح قبل از تولید انبوه، در کشور ما مورد آزمایش قرار گیرد و معایب آن مشخص گردد. روشن است که در این چرخه، سربازان آمریکایی برای تفریح هم که شده چه اقدامات غیر انسانی انجام داده اند.
بگونه ای که حتی برخی گزارش ها حاکی از آن است که مقام های آمریکایی برخی از سلاح های بیوشیمی که در آن از فسفر سفید استفاده شده را برای امتحان و آزمایش در برخی نقاط افغانستان به کار برده اند که حاصل استفاده از این سلاح های شیمیایی، مضراتی بسیار فراوانی برای مردم ما در پی داشته است.
این نوع فسفر در مجاورت با اکسیژن هوا به سرعت مشتعل شده و امکان خاموش کردن آن فقط در صورت حذف کامل اکسیژن امکان دارد. اگر این ماده روی سر و سینه ریخته شود در کمتر از 3 ثانیه سبب مرگ فرد می شود و در صورتی که روی دست یا پاها ریخته شود به علت گرمای زیادی که از سوختن فسفر آزاد می شود، دمای خون بالا می رود و بازگشت آن به قلب سبب از بین رفتن تمام ارگانها و در نهایت قلب می شود.

کاخ سفید نشان داده که برای رسیدن به قله پیشرفت و دستیابی به مقاصد و اهداف خود به هیچکس و هیچ چیز رحم نمی کند به مردم مظلوم افغانستان و عراق و نه حتی مردم خود آمریکا. گزارش های پنتاگون حاکی از آن است که در سال‌هاي ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تقريبا در هر ۳۶ ساعت يک سرباز آمريکايي دست به خودکشي زده است.
این حاکی از آن است که سربازان آمريکايي ديگر رغبتي براي حضور در ميدان‌هاي جنگ را ندارند. زمانيكه سربازان آمريكايي براي اعزام به محل جنگ ابراز بي‌ميلي مي‌كنند، مقام های نظامي آمريکا از "مواد مخدر" براي ترغيب جوانان آمريکايي به منظور حضور در افغانستان و عراق روي آورده‌اند.

متاسفانه نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با طالبان و اینک هم داعش، از سلاح های شیمیایی و سمی علیه مردم بی دفاع افغانستان استفاده کرده اند و هیچ ارگان داخلی و خارجی نیست که توان بررسی و مقابله با این جنایات را داشته باشد. مگر اینکه هرازگاهی یک افشاگر پیدا شود و پرده از این جنایات آمریکا در کشور ما بردارد.

کد (4)


عوارض آزمایش سلاح های آمریکایی

عوارض آزمایش سلاح های آمریکایی

عوارض آزمایش سلاح های آمریکایی



کد (4)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سلاح آمریکایی
عوارض آزمایش
نظرات بینندگان:

>>>   علاوه بر این که افغانستان برای غربی ها شده آزمایشگاه سلاح های شان که زاله دانی زاباله های اتمی شان هم شده است
بیماری های پوستی در برخی ولایات افغانستان بیانگر این ادعا است.
فریدون از هرات

>>>   بس فرق بين حكومة امريكا با فاشيز م هتلري اصلا وجود ندارد و باز هم جهان در مقابل اين جنايت كاران خاموش است.
بسمل

>>>   سلاح اینها را بگیرید وخودشان را تشله واری رخصت کنید ! تجهیزات شان بدرد اردوی افغانستان میخورد.

>>>   در وطن که تمام امورات ان توسط...وطن فروشان رهبری شود از چنین ازمایشات باید انتظار کشید


>>>   جز اتحاد وقيام مردم بر عليه إشعالكران و مزدوران أنها رآه ديكرى موجود نيست . اينها بخاطر غارتكرى و ويرانكرى در كشور ما أمده اند و تروريزم را بهانه قرار داده اند .

>>>   بهترین کاری شد مادر بمب هارابالای داغش پرتاب کردهند پدر این بمب هارا باید بر سرطالبان جاهل استفاده کنند
باید بزرگتر ازین را استفاده کنند حتی بهتر است اگر ممکن باشد مخلوطی از مواد انفجاری عادی واتمی را استفاده کنند تا عرب های ترورست پنجابی های وحشی مردار شوند
ر

>>>   اما مصرف این بمب 16 ملیون دالر است آیا 36 فرد داغش پاکستاتنی 16 ملیون ارزش دارند؟؟

>>>   توجه شما را به چند خبر جلب مینمایم
1-حمله امریکا به سوریه قبل از دیدار ترامپ با رئیس جمهور چین (برای قدرتنمایی برابر چین)
2-اخطار به کوریای شمالی و حرکت کشتی های جنگی امریکا به طرف کوریا
3-پرتاب بزرگ ترین بمب غیر هسته ای به افغانستان
ایا این حرکات به صورت اتفاقی در پی هم انجام میشود؟
نه
امریکا میخواهد به دنیا بگوید من همچنان زورمندم و هزینه این سیاست امریکا را افغانستان باید بپردازد.
واکنش اشرف غنی و عبدالله چه بود؟

>>>   به گفته رئیس شورای ولایی ننگرهار 80 داغش وپاکستانی مردار شده اند

>>>   مادر بمب ها را باید بالای مادر و پدر تروریست ها که در ارگ کابل و اسلام آباد باز تولید می کنند استفاده کنید. باور کنید که برای همیش از شرر تروریزم رها میشوید.

>>>   عمر راوی
حلقه های مسلط در انگلیس و امریکا و پاکستان، همچنان دولت پوشالی پشتونیستی افغانستان ، با طالب - داعش - گلبدینی و غیره ، دشمنی ندارند و در این شانزده سال ، غیر از جنگ های زرگری و نمایشی، برای سرکوب واقعی دهشت افگنان هیچ کار اساسی نکرده اند. بلکه دولت های مذکور در پیدایش، گسترش و نیرومند ساختن طالب- داعش - گلبدینی و استمرار این وضعیت در افغانستان نقش اصلی داشته اند. این گپ ساده را خیلی مردم می فهمند. اما حیرانم به اینکه برخی از مکتب رفته ها و درس خوانده های ما نشسته اند و هی سفسطه می بافند و میخواهند برعکس این واقعیت را ثابت سازند. پیچیده گی سیاست امریکا و انگلیس و دیگران در کشور های وابسته و زیر سلطه شان، خیلی از این به اصطلاح " کارشناسان " وطنی ما را گنس و گیچ ساخته است .

>>>   کرزی یک بار دیگر چهره و ذهن طالبانی و داعش پروری خود را آشکار
کرد . به مردم افغانستان لازم و واجب است که این برادر صادق خراب کاران را
سر جایش بنشانند و امتیازاتی که به او داده شده متوقف گردد .
آب و نان از افغانستلن میخورد و معاشات و امتیازات مفت را میگیرد . ولی
از داعش و طالب دفاع میکند .
چار هزار دستگیر شدگان صحنه نبرد طالبان راخلاف قانون اساسی (تو )
.... رها کردی و در حقیقت همه را به جبهه های جنگ بر ضد مردم و زن و
مرد و پیر و اطفال افغانستان فرستادی و مواضع دشمن را مستحکم ساختی
عملیلت ارتش و جوانان کشور را علیه دشمن ضعیف و متوقف ساختی .
مراکز آموزشی و تربیه گاه آنهارا که به نفع پاکستان و فرمان او میجنگند حمایت
کردی ، به طالبان سلاح دولتی را توسط چرخ بال ها فرستادی و آنهارا برادر
خواندی . حالا تو کرزی و مشاورانت چون رنگین اسفنتا و غیره مانع عملیات
سنگین علیه داعش میشوی . دفاع زمینی را تو کرزی ضعیف ساختی .
این حمله آی هوایی بالای داعش و مخفیگاهای آنها ، سمچ ها ، غار ها
و تونل های این دشمنان وطن و دشمنان کلتور و دین را تو کرزی تقبیح
میکنی . .... به تو ای کرزی و ای حریص قدرت.
به چارده سال پادشاهی خاینانه سیر نه شدی و حالا به اشتراک مستقیم
قدرت از چینل داعش و طالب دل بسته ای.
حاجی عباس سلطانی

>>>   از حکومت و رییس جمهورمیخواهیم تا کرزی این ....و مدافع اصلی دشمنان
وطن در بازداشت خانگی قرار داده شود تا بیش ازین دشمن پروری نه کند .
تا ضربه های کاری اتلاف بین المللی دشمنان را از پا درآورد .
م.ش.ک بدخشان

>>>   کرزی جان اب و دانه را از افغانستان میخوری و طرفداری از داعش و طالبان
میکنی چقدر وفادار به دشمن استی این امتیازات.... باد حرام قطعی .
ضیاء ناصر استرلیا

>>>   اگر بزرگ ترین بمب اتمی هم در افعانستان استعمال شود، تروریزم شکست نمی خورد تا زمانیکه:
۱) رهبران در ارگ کابل که قدرت، ثروت و آرمانهای قومی خود را در تروریزم جستجو می کنند از قدرت کنار زده نشوند.
۲) سیاست منطقوی و جهانی بازی با کارت تروریزم کنار گذاشته نشود و مبارزه قاطعانه با افکار، خواستگاه اجتماعی، منابع تمویل اقتصادی و حامیان سیاسی آنان صورت نگیرد.

>>>   Hamidullah Hamid
داعش افسانه ای بیش نیست. حتی طالب هم نام مستعار امریکایی ها و دست نشاندگانِ تکنوکرات شان است.

>>>   از کدام خیانتهای پشتونها ولا یاد کنیم

>>>   امي اصولي لإلي طاقت يون ووو
همه بسيار بيشرمانه خاموشي اختيار نموده اند
راستي امي گلبديني ها هم گم گم هستند
امي بم اچين نشود كه بخاطر زدن غير حاضر هاي اين طرف ديورند پرتاب شده باشد
حاضر ها را يزن كه ... غير حاضر ها برود
لطفا اگر شرم ننگ غيرت داريد برويد از چين دفاع كنيد ديگران را از اين وطن خارج نكنيد ديگران مثل شما بي همه وبي غيرت نيستند كه در همچو موارد بيشرمانه خاموش بمانند

>>>   تمام اعضاي خانواده و عقارب كرزي را طالبان تشكيل ميدهد.

>>>   جناب اشرف غنی باید اتمر صاحب را وظیفه دهد که کار این کرزی ترورست را تمام کند ویا خودش گردن اورا بزند یا به ترامپ تسلیم کند تا چند سالی در گوانتانامو کنار برادرانش باشد
ر

>>>   Idr Ees
کرزی مزدور میخواهد با چنین چرندیات مردم را اغفال کرده خود را وطندوست جا زند. او کرزی .... مگر بدون تفتیش سگ آمریکایی غذا خورده میتوانستی؟ کی در تاریخ سیاه شما مزدور..... نبود که غنی نباشد ؟ مگر انتخابات را خودت قصدن بخاطر قوم و زبان به بی راهه نکشیدی تا خاین مثل خودت را بر شانه ملت سوار کنی ؟ او کرزی خاین مردم میدانند که خودت و غنی دو روی یک سکه هستید و بدون اجازه سفارت آمریکا حتی با زنت خود پیش شده نمی توانید. اول باید سفیر معاینه کند بعد شما پیش شوید.

>>>   Arianfar
از غرائب روزگار یکی هم این که هر باری که آمریکایی ها مواضع طالبان را در هم می کوبند، فریاد آقای کرزی به آسمان ها بلند می شود. اما باری ندیدیم که ایشان به نکوهش جنایات طالبان بپردازند.
از لغزش های نابخشودنی کرزی یکی همین بود که نگذاشت طالبان ریشه کن شوند.

>>>   در این مناطق باید اتم استفاده شود تا این نسل مزدور پاکستان از بین برود

>>>   تفاوت از کجا تا به کجا:
تعجیب نکنید اینجا افغانستان است دلی را غم است نه شهری را :
باشنده گان اچین ننگرهار که عملا با ظلم و ستم داعشیان دست پنجه نرم میکنند مقابل دوربین رسانه ها از ریختن بمب بالای مواضع داعش اسقبال میکنند خشنود اند وخواستار برچیدن لانه های داعش از این ولایت هستند.‌
اما برعکس کاربران نیکتای پوش فیسبوک و قلم بدستان شهرنشین که از ظلم و ستم داعش و طالب اندکی در امان و بدور اند ناراض حتی نا راضتر از سناتوران پاکستان اند این حمله را بشدد لهن تقبیح میکنند.

>>>   این بمب از جمله بمب های ساخته شده امریکاست که فاقد مواد کیمیاوی کشنده بعد از استعمال و هسته وی است که عوارض جانبی جز به تخریب مواضع داعشیان به باشنده گان محل ندارد.
فرض کنیم که مانند استمعال سایر راکت و‌اسلحه ها داشته باشد، عوارض جانبی اش به میزان گردن زدن، دختران محل را ختنه نمودن، جهاد نکاح و از روی پست کردن کاری را که به حق باشندگان محل داعش و طالب میکند نیست

>>>   قرار نیست که هم شهید شویم ،هم غازی و هم صحی سلامت بمانیم
مبارزه با هراس افگنی این خرش ریسک را دارد

>>>   این بمب خورد است باید کلانتر ازین استفاده گردد

>>>   فرودگاه بين المللى كابل!
هر شهروند كشور اگر اسم فرودگاه بين المللى كابل را بنام فرودگاه يك جنايتكار، قاچاقبر حامدكرزى بنامد، بدون شك از هم قوماشان حامد كرزى، غنى احمدزى، حنيف اتمر، لالى حميدزى، ملا عمر، گلبدين، سياف و.......استند.
آيا بهتر نيست محلات را به نامهاى واقعى شان ياد نمائيم؟

>>>   از لوی افغانستان تا لوی لابراتوار
حلقه کرزی شکایت دارند که امریکا افغانستان را به آزمایشگاه سلاح های خود تبدیل کرده است!!
خب، وقتی شما ها از ساختن "مدرسه احمق سازی" پنجصد میلیون دالری عربستان سخت استقبال میکنید و بالای یک کشور اتمی دعوی ارضی میکنید و ..."لوی افغانستان" هر روز نشخوار میکنید، مگر تبدیل شدن به آزمایشگاه شاخ و دم دارد؟!
همینکه بسان موشها ارزش "آزمایشگاه" را هم دارید هنوز بسیار است! وقتی "مدرسه احمق سازی" به ثمر برسد، چه خواهی کرد !!

>>>   طاغوت شكن طاغوت
مگر ....زی.... فراموش کرده که بادی گارد هایش آمریکا یی بود

>>>   Rasoul Omid
در پاسخ به عكس العمل نامردانه، نابخردانه، تروريست پرورانه حامد كرزى مبنى بر مُردار شدن ترورستان در اثر پرتاب مادر بمب، فقط كوتاه بايد گفت:
دمت گرم دونالد ترامپ ، تشكر از آنهائيكه به ترامپ راى داديد.

>>>   ایا داعش برزگ تراز طالب است که با بم مادر هدف قرار داده شود ؟
این بم داعش را بزرگ نمایی مینماید ورنه چرا در طول ۱۵ سال در مقابل طالب در افغانستان استفاده نشد عاقلان دانا اند .

>>>   Ameer Saleh
ﻣﺮﮒ ﺑﺮ اﻣﺮﻳﻜﺎ اﺳﺮاﻳﻴﻞ اﻧﮕﻠﻴﺲ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﭘﺎﻛﻴﺴﺘﺎﻥ ﻏﻨﻲ ﻛﺮﺯﻱ اﻳﻦ ﻫﺎ ﺧﻮﺩ ﺷﺎﻥ ﺩاﻋﻴﺶ و ﻃﺎﻟﺐ ﻫﺴﺘﻨﺪ .ﻓﻜﺮ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭا ﻣﻴﺘﻮاﻧﻨﺪ ﻓﺮﻳﺐ ﺑﺪﻫﻨﺪ..............

>>>   Salem Sohail
البته استاد این متل بر میگردد به حکومت کرزی وغنی ، شاید کرزی دیگ باشه و اشرف غنی دیگ چه ، چون هردوشان روسیاه بیش نیستند ،انتقاد کرزی به غنی در پیوند بم استفاده شده .

>>>   Salangi
اگر استعمار ، استثمار، اشغال ، نقص حاکمیت به معنی ریختن بمب بالای مواضع داعش طالب و از بین بردن تونل های زیر زمینی داعش طالب باشد بگذارید من شهروند سرزمین اشغال شده و به استعمار کشانده شده باشم نه شهروند قربانی شده حملات هراس افگنی .

>>>   آزمایش این بمب خیانت حکومت وحشت ملی را به مردم و خاک افغانستان نشان داد هجده سال قبل امریکایها به بهانه نابودی القاعده با موشک های کروز به خاک افغانستان حمله کرد ودر طی هجده سال نتوانستن که کوجکترین دست آوردی را داشته باشند وامروز بازهم بعدازهجده سال دوباره قویترین سلاح غیراتمی خودرا درافغانستان آزمایش کرد ومعلوم نیست که این جنگ و ناامنی تاچندسال دیگر ادامه پیداخواهدکرد ومردم افغانستان در سردرگمی مبهم بسرببرند ومعنی زندگی کردن را اصلا نفهمند ویکسره
قربانی جنگ تحمیلی شوند مرگ برخاینین ووطن فروشان.بریالی

>>>   دوستان گرامی
آیا با من موافقیت که به جز خود ما هیچ کشوری بیگانه در قبال سرنوشت سرزمین و بد بختی مردم ما مقصر نیست؟
زیرا که از نظر من تمامی کشور ها با در نظر داشت منافع ملی خود عمل می کنند ،
واین تنها حاکمیت های مزدور افغانی ما هستند که منافع ملی کشور را فدای منافع بیگانگان بخاطر حفظ و تداوم سلطه و اهداف شوم‌ شخصی و گروهی کرده و می کنند ، و ما مردم هم این مزدوران را چک چک کنان همکاری و حمایه می نماییم .

>>>   حمد اکرام اندیشمند
حامد کرزی بمباران امریکا بر مواضع داعش در اچین ننگرهار را محکوم کرد و اظهار داشت که این جنگ نه علیه تروریسم بلکه استفاده غیرانسانی و بی‌رحمانه از کشور ما برای آزمایش تسلیحات جدید و خطرناک است. اما کرزی فرد مورد اعتماد و گزینش امریکا بود که در سال 2001 با نیروهای سی آی اِی از کویته به ارزگان آورده شد و به ریاست حکومت مورد حمایت امریکا قرار گرفت. او سپس محافظان امریکایی را برای حفاظت خود برگزید و در حمایت از حکومت او بیش از صد هزار نیروی امریکایی و ناتو با طالبان جنگیدند.
کرزی در سال های پایان حکومتش که پس از دو دوره ریاست جمهوری نمی توانست برای سومین بار نامزد انتخابات باشد، سر ستیزه جویی با امریکایی ها را گرفت و این ستیزه جویی را در ممانعت از سرکوب تروریستان طالب و رهایی صد ها زندانی این تروریستان به نمایش گذاشت. اکنون کرزی بمباران داعش را که همان تروریستان طالب با تغییر نام داعش هستند، محکوم می کند تا از خود چهرۀ یک کشور دوست با احساس و شخصیت ملی و ضد خارجی ترسیم کند و تصویر دوران حاکمیت خود را در حلقۀ محافظت تفنگداران امریکایی از حافظۀ مردم پاک سازد.

>>>   بسیارکارخوب کرده امریکا باید داعیش وطالیب را هردوی این گرو تروربستی ملعون را در افغانیستان نیست ونابود کنه.ع ب

>>>   فلزات سنگین و گازها و مواد شیمیایی موجود در بمب ها با آلودی خاک و آب های زیز زمینی و در نتیجه چشمه ها و قنات ها تا یک قرن هم از بین نمی ره تبدیل مردم یک کشور به موش آزمایشگاهی جنایت جنگی هست...

>>>   به جای مصرف گزاف قیمت مادر بمب و پدر بمب که طول آن بیشتر از 9 متر و وزن آن 7 تن می باشد بالای چند نفر طالب جاهل پرتاب میگردید محیط و منطقه تخریب و مردم از بین میرفت باید با این پول قوای مسلح کشور تجهیز می شد تا به آسانی در مقابل جهالت پیشه گان مبارزه میکرد .....

>>>   چندین زلزله عجیب که در غزنی و لوگر رخ داد نیز نشان میدهد که بعضی از تطبیقات نظامی که شاید هم هستوی باشد که در مراکز نظامیان خارجی صورت می گیرد. و زباله های اتمی را در این ملک بی بازخواست دفن میکنند.

>>>   امريكا كشور جنايت كار حهاني خودش تروريزم را ايجاد حمايت واستقامت دهي مينمايد به بهانه مبارزه بان انسانها را ميكشد اكر شرم وحيادارد نه تروريزم بروري كند ونه بمب استعمال نميتواند به احترام وحفظ كرامت بشري باليسي طرح واز جرم وقتل مردم بي كناهان خودداري نمايد كابلي

>>>   Raheel
مساله اینست که حاکمیت زیر نام طالبان مناطق شمال را قصدا توسط ایادی خودشان روی اهداف قومی و تامین حاکمیت قومی در شمال نا امن می سازند. تسلیمی دندغوری به طالبان که امروز پلخمری را تهدید می کنند و دوبار تسلیمی کندز به طالبان که در آن هزاران تاجیک مجبور به ترک کندز شدند، روی همین اهداف صورت گرفته است.
این دولت و رهبران آن تا سرحدات نهایت غیر باورکردن یی فاشیست، قومگرا و هیتلر خصال اند. اینها هیچ شرمی و ترسی از تطبیق برنامه های فاشیستی شان که اشغال شمال است، ندارند. همانگونه که در اشغال کرسی های دولتی و تامین حاکمیت صد فییصدۀ قومی در حکومت ابایی ندارند و پیش چشم همگان این کار را می کنند همانگونه از همدستی با جنایتکاران طالب در جهت اهداف قومی شان هیچ شرمی و ترسی ندارند.
ازینروست که داعش ما طالب است. اصلاً داعش یک نام است. معلوم نیست در ننگرهار چه برنامه هایی جاریست. در شمال اما روشن است

>>>   منتظرم که کدام یک از رسانه ها "آزاد" در رابطه با تلفات مردم ملکی در اچین می نویسند.

>>>   خداوند جزای اش را برایش بدهد
این مردم های باغیرت کجا هستند و چرا دست به قیام نمیزنند

>>>   خداوند جزای اش را برایش بدهد
این مردم های باغیرت کجا هستند و چرا دست به قیام نمیزنند

>>>   این بمب خورد است باید طول آن حت اقل 15 متر و مواد آن 15 هزار کیلو میبود تا چند داغش ترورست حرام میشد

>>>   روزنامه دیلی هانت: دراچین، 500 پاکستانی کشته شدند.

>>>   ماخیلی خوشحال هستیم که لانهای ترورسم بی رحم را که تمام دنیا را دارند نابود میکنند.ٱمریگاه حدف قرار داد.مرگ بر دایش مرگ بر طالب.عبدل.کابل.

>>>   زنده باد ٱمریکا که این جنایتکاران را نابود کند و بمهای قویتر استفاده کند تا مابتوانیم به ٱرامی در وطن خود زندگی کنیم.ناصر .هرات.

>>>   انگیزه های مخالفت کرزی با استعمال بزرگترین بمب غیر اتمی در ننگرهار چیست؟
به باور من کرزی از هر فرصی برایش استفاده پاپولیستی می کند و به بسیار چیز های که می گوید باور ندارد.
او به سه دلیل به استعمال این بمب و بمب های دیگر مخالف است:
۱) اوبحیث یک شاه شجاع بد نام امریکایی تلاش می کند از طرق ناسیو نالیسم کاذب برای خویش اعتبار و حیثیت جستجو کند. او نگران تخریب محیط زیست و تبعات صحی بر مردم منطقه نیست.
۲) او ترس دارد که ممکنست روزی این بمب بر علیه طالبان استفاده شود. او خود را بحیث پدر و ناجی طالبان می شمارد و آرمانهای قبیلوی خویش را در انتحار و انفجار و ویرانی طالبان جستجو می کند.
۳) کرزی فکر می کند یکی از پیامهای استعمال این بمب مهیب ترساندن روسها و ایرانی هاست. او از فرصت استفاده کرده برای روسها و ایرانی ها که درین روز ها روابط گرم با طالبان دارند پیام هم فکری بدهد.

>>>   Walid
بمبار امریکا لانه های وحشیان گرگ صفت تان می گردد اغای کرزی ماتم واشک تمساح ریزی می کند پس کرزی از سر دسته گروه های داعیش است ملت رنجدیده از خواب غفلت بیدار.شوند قاتل اولاد هایتان کرزی است شمارا معامله کردن

>>>   رسول پویان
دیو استعمار
جـنــگ میـهـــن فـتــنــۀ آلـــودۀ دوران بود
مـــــردم مـا پـایمـال چکـمــۀ غــــولان بود
نیـست پـایـانی به ایـن جنجـال خـونین وطن
تا رقـابـت هـای خـون آلـوده در جریان بود
کشور ما مرکـز آزمون جنگ افزار هاست
بمـب مـادر راه حـل جـنـگ بی پـایـان بود؟
چوب چوپان را بدست گرگ وحشی داده اند
گـرگ با روبـاه پــرنـیـرنگ هــم پیمـان بود
جنگل از دیو ودد خونخوار مملو گشته است
دور محــو آدمـیـت؛ وحــشــت حـیــوان بود
در کف دل گـر چــراغ معرفت گل می شود
جهــل و تـاریـکی امیــر خـطــۀ ویـران بود
سـرنـوشـت ما بـه دســت مـافـیا افتاده است
عهـد دزدی و فـســاد و غــارت وجـدان بود
مردم بیچاره یک سو زور و زر سوی دیگر
روبه رو مشت و درفش و کله و سـندان بود
کار و بار فاضل و اهل هنر بی رونـق است
خویش خواری قوم پرستی دروطن چالان بود
حـالــت خـر تـا خـری آورده انــد در مملکـت
ســـاربـانـان پـادشـــاه و پـادشـــه دربـان بود
می کـشند افـرشتگان را در خیابان و سـرک
تا که افـراط و سـتم پیـوسـتـه بـا شـیطان بود
خـنـدۀ اهـریمـن از خـون دل خلـق خـداسـت
عـالـمی در سـوگ خلـق بی گنه گـریـان بود
جامـه گرچـه می کند هـردم بدل خصم وطن
با هزاران رنگ و نیرنگ ودغل عریان بود
حـاصـل تاریـخ مـا را دیـو اسـتـعمار خـورد
بـاغ و گلـزار وطـن پـایمـال خـارسـتـان بود
تا که پاکستان صادر می کند جنگ و ترور
مـــردم مظـلــوم مــا در تـابــۀ ســوزان بود
14/4/2017

>>>   أمريكا برستها حالا خيزك بزنيد وشادى بكر بازى كنيد نوبت شما هم ميرسد در نزد أمريكا تماماً مردم افغانستان تروريست است دلك تان از اين نكاه جمع بأشد . منافع أمر يكا نسبت به شما م... هايش بسيار با ارزش تر است و أنها بخاطر منافع خود به هر كارى كه دل شان در افغانستان بخواهد دست مى زنند وشما را باز أنوقت در جمله .... ها ويشك هاى خود هم حساب نمى كنند .

>>>   امریکا بزرگترین جنایتکاران وحشی را از اچین گم کرد۰
خداوند خیرش بدهد و درینکارش برکت بدهد۰
وقتی امریکا علیه این جانی ها چیزی نکند زوزه میکشید که امریکا با اینها همدست است ولی حالا که مردارشان کرده شکایت دارید که بم بزرگ بود یا زدنش بسیار سخت بود۰

>>>   استعمال مادر بمب ها در افغانستان بخاطر از بین بردن داعش نبوده و نمی باشد خاطر جمع باشید فقط افغانستان آزمایشگاه برای امریکا و همکاران شان میباشد نه پروای مردم بیچاره و بی دفاع ما دارند و همکار با ما میباشند بلک منافع خودشان را در نظر دارند هر اشغالگر در هر سرزمین که داخل میشود فقط نظرش بالای منافع خودشان میباشد امروز امریکا افغانستان را اشغال کرده هیچ مانع پیش روی خود نمی بیند و کسی هم چیزی گفته نمیتواند بادار بادار است اگر چشمش برآرد لرزه در اندام وطن فروش ها داخل میشود پس چرا به غلامی مان افتخار میکنیم غلام غلام است .
ع م ب از بدخشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است