اندیشه های دیگرستیزانه موجب بی دولتی در کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۶/۱/۲۳ کد خبر: 131628 منبع: پرینت

باید اعتراف کنیم که در اغلب شگردها و رفتارهای خویش به شدت متاثر از عقده و نفرت شده‌ ایم.

از همین‌ روی خیلی بی‌ رحمانه به سر و صورت همدیگر می‌ کوبیم و آزادی بیان را وسیله می‌ سازیم تا نیت و کار ما مشروع جلوه نماید. هر چند هر جامعه‌ ای به ظرفیت خودش دانش و نهاد ایجاد می‌ کند، نمی‌ شود توقع کشور‌های با تجربه و بدون جنگ را داشته باشیم.

اما با آنهم باید گفت اغلب ما عادت کرده ایم که فضای رسانه‌ ای را مملو از سخنان عوام فریبانه و ریاکارانه بسازیم و زیر عنوان انتقاد و آزادی بیان بر علیه همدیگر اعلام جنگ نماییم. درحالیکه اندیشه‌ های منتقد و اصلاح طلب افکار عمومی را با پرسشگری آراسته می‌ سازد نه با قضاوت‌ های سیاه و سپید پنداری و جرم اندیشی.

درست است که دولت و رهبران دولتی باید انتقاد شوند تا شرایط پاسخگویی و حسابدهی مقدور گردد اما معنی انتقاد ترویج اندیشه آنارشیستی و نهاد ستیزی نیست که ما پیوسته بین خودمان و ماموران دولتی خط درشت و آشتی ناپذیر ترسیم می‌ نماییم و همه دولتی‌ ها را دشمن مردم و جامعه فرض می‌ کنیم.

کاری‌ که باعث ایجاد شرایط بی‌ دولتی می‌ شود.

اگر مرتضوی گفت که شماری از خبرنگاران حرفه‌ ای نیستند و برخی نهاد‌ها برای هر کسی کارت هویت می‌ دهند، اینجای حرف‌ اش مشکلی ندارد، این وضعیت را همه در ولایات و مرکز شاهدیم که چنین می‌ شود؛ چون به این معترفیم که خبرنگاری حرفه‌ مهم و تخصصی است.

اما اگر فکر می‌ کنیم که شغل کچالو فروشان پست و حقیر شمرده شده است، در آن صورت نباید بین دو مفهوم جداگانه مغالطه نماییم.

شفیق الله شفیق


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرتضوی
دولت
نظرات بینندگان:

>>>   خاموشی بیش از حد نه تنها جفا بلکه گناه است!
۸ تن از مقامات عالی رتبه که در چوکات شورای امنیت ملی و سرقومندانی اعلی قوای مسلح کشور تعین گردیده، شهرت ایشان بیانگر اهلیت و وابسته گی اکثریت آنها به یک قوم خاص (پشتون) میباشد. در میان آنها یک تن اوزبیک، تورکمن ویا از سایر اقوام محروم کشور دیده نمیشود‌

>>>   بغلان را دريابيد!
بستر هاى مردمى تيكه داران يكى پى ديگر در حال سقوط!

>>>   وطنفروش کسی را گویند وطن مادری خود را برای بیگانه تسلیم کند. مثلا ً: خاندان عبدالرحمان خان برای انگلیس ها تسلیم کردن - خلق و پرچم برای روسها تسلیم کردن - طالب ها برای پاکستانی ها تسلیم کردن - باند کرزی برای آمریکای ها تسلیم کردن.
اگر دروغ گفتم مرا ببخشید!

>>>   بسم الله شیر" رییس حزب وفاق ملی؛
چرا پشتون ها قدرت و حاكميت افغانستان را در انحصار خود گرفتند و ميخواهند ديگر اقوام را براى هميشه از قدرت به حاشيه برانند و نابود كنند؟ چرا پشتونها به برابري و برادري باور ندارند و خود را برتر از ديگر اقوام ميبينند؟
گناه اقوام غير پشتون چيست كه بايد كشته شوند و هميشه محكوم باشند؟
برادران پشتون بيآييد اصل برابري و برادري را قبول كنيد و به شكل صلح آميز در كنار اقوام ديگر زندگي كنيد و دست از تماميت خواهي برداريد تا مردم ما بعد از دو صد سال به آرامش برسند و ملك و ملت آبا و آرام شوند.

>>>   میگویند که ستون پنجم در درون دولت رخنه کرده است .
من میگویم که خود همین دولت ستون پنجم است و خود همین دولت دستنشانده و مزدور بیگانه است. خود همین دولت از افغان ملت و طالب و دیگر آلودگی ها و مکروبها جور شده است. کسانی که فکر می کنند این دولت خودش خوب است ، سرانش خوب اند ، رییس جمهورش، وزیر هایش ، سران ارتش و پولیس و غیره و غیره اش دوست مردم اند ، اما یک عده افراد در نقش ستون پنجم در درون این دولت رخنه کرده اند و خرابی میکنند، هنوز هم خود را و مردم را فریب می دهند. این دولت فاشیستی - طالبی - گلبدینی و ضد مردمی است. از این دولت، غیر از خیانت ، غیر از وطنفروشی ، غیر از دزدی و چپاول ، غیر از ستمگری ، غیر از مردم فریبی، غیر از تبیعض قومی ، غیر از کوشش برای حاکمیت مطلقه پشتونی ، دیگر جیزی نخواهید دید. آدمهای شریفی هم که به خاطر امرار معاش و به نیت خدمت به مردم در بخش های مختلف این دستگاه فاسد حضور دارند ، کار بزرگی از دست شان بر نمی آید. این نظام ، این شیوه دولتداری ، این فاشیزم و فساد ، باید از میان برود .

>>>   گوشه ای از سخنان کرزی فاشیست که وی در طول یک ده از حکومت اش چهره های سرشناس رهبران جهاد و مقاومت را به شهادت رساند و برنامه های که این فاشیست ها دارند یکبار دیگر میخواهند که رژیم سیاه طالبان را بر ما حاکم بسازند ولی این خایین در گوشه از سخنان اش بر فدرالی شدن افغانستان نیز یاد میکند میگوید:
خبرنگار بی بی سی: حتی اگر پنج ولایت افغانستان بدست طالبان سقوط کند حتی اگر بمباران در این حالت هم نشودکه پنج یا شش ولایت مثل فاریاب ، هلمندو گندز به دست طالبان سقوط کند.
کرزی خایین: طالبان از کجا هستند طالبان افغان (پشتون) هستند اگر افغان (پشتون) هستند یک قوت افغان (پشتون) میاید یکجای را میگیرد( این خایین به تروریست ها طالب که هر روز جوان ، پیر ، زن و فرزند ما را می کشد قوت خطاب میکند راست هم میگوید چون رهبران ما تاجیک ها غلامان و فروخته شدگان این ها هستند) .
این خاین می افزاید : ما یک افغان (پشتون) هستیم باز در انصورت اگر ما(یعنی دولت فعلی پشتونیزم) یکجای را میگیریم ما چی حق داریم.( این خایین مشروعیت طالبان را برابر به حکومت فعلی میداند راست هم میگوید چون هر دو رخ سکه یکی است یعنی اگر دولت هم است از پشتونها است و اگر طالب هم است پشتونها هستند).
اگر ما افغان (پشتون) هستیم همه ما (خطابش پشتوندهای ارگ نشین بشمول داکتر عبدالله)، یک افغان (پشتون) چرا دیگه افغان (پشتون) را میگوید که تو اینجا را گرفته نمی توانی.
جوانان خراسان زمین از گپ ها ای ادم سفاک چنین نتیجه میگیریم که طالبان نوکر پاکستان حق دارد که یک حکومت فدرالی پشتونی را بسازد و دولت فاشیستی هم حق دارد که ما تاجیکان را با همکاری رهبران فروخته شده ما هر روز بکشند و سرزمین ما را به پشتون ها ناقل بدهند پس تا دیر نشده بپا خیزد و حکومت فدرالی خراسانی را اساس بگذارید.
برگرفته از صفحه مبارز گمنام

>>>   ديروز حين ي تعينات در شوراي امنيت را مشاهده ميكردم مو در بدنم سيخ شد، از الف تا ي خلقي.
بخود گفتم اگر لطيف پدرام در چنين موقعيتي بود و تمام مأمورين درجه يك شوراي امنيت را از كنگره ملي تعين كرده بودند، خدا داند چي غوغايي بر پا ميشد اما غني و اتمر كه از حزب خود همه را تعين كردند كس نيست انتقادي داشته باشد.
مجاهد فقط به نام اش در اي دولت هستند از عبدالله و احمد ضيا و امرالله عطا تا پاين ترين هايش پست هاي نمايشي و كف روي دريا.
امر الله خان بي سواد نيستند مكتب اگر نخوانده اند تا خواجه حافظ و قدوري و خلاصه نزد ملا امام منطقه شان خواندند در مسايل ديني دست بالاي دارند، دو مليون نفر كه در اي سر زمين كشته و مجروح شدند بخاطر جهاد ما بر عليه روس و خلق پرچم بود كه انها را كافر ميپنداشتيم اينكه چرا به ارتباط تعينات روز گذشته خاموشي اختيار كردند نميدانم ..


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است