امنیت ملی غور، فرمانده داعش را از زندان آزاد کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۲    ۱۳۹۶/۱/۲۳ کد خبر: 131606 منبع: پرینت

رییس امنیت ملی غور در نشست با خبرنگاران این ولایت، رهایی ملا سعدیار را تایید کرد و از آنان خواست است تا این موضوع را رسانه‌ ای نکنند.

غلام ناصر خاضع، والی غور می‌گوید که یک فرمانده داعش به نام ملا سعدیار که به قتل ده‌ها غیرنظامی و نیز سنگسار رخشانه دست داشته است، از زندان رها شده است.

پس از بازداشت این فرمانده داعش، سخنگوی والی غور و فرمانده پولیس این ولایت درباره مولوی سعدیار به رسانه‌ها گفتند که این مرد عامل اصلی سنگسار رخشانه، عامل کشتن گروهی 35 غیرنظامی و رییس دادگاه صحرای داعش در منطقه غلمین بوده است.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور دو ماه پیش به رسانه‌ها گفته بود که مولوی سعدیار یکی از فرماندهان گروه داعش است که برای درمان به شفاخانه آمده بود که از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

هرچند والی غور، فرمانده پولیس، سخنگوی والی و برخی دیگر از مقام‌های این ولایت حاضر نیستند در این باره با رسانه‌ها سخن بگویند، اما والی غور در گفتگوی تلفنی با طلوع نیوز گفته است که او ملا سعدیار را به ریاست امنیتی ملی سپرده است، اما این نهاد این فرمانده داعش را رها کرده است.

رییس شورای ولایتی غورکه در پای سند ضمانت این فرمانده داعش امضا کرده است می‌گوید که مولوی سعدیار در تفاهم با نهادهای امنیتی و شورای صلح این ولایت رها شده است تا به غلمین برگردد و دیگر هراس افگنان را برای پیوستن به روند صلح تشویق کند.

درهمین حال شماری از باشنده‌گان غور می‌گویند که نهادهای حکومتی این ولایت با خون غیرنظامیان بازی کرده‌اند.

مولوی احمد شاه فرمانده معاون نام نهاد والی طالبان در غور، مولوی علاالدین فرمانده طالبان و قاری رحمت الله که به کشتن گروهی غیرنظامیان متهم هستند نیز پیش ازین از سوی نیروهای امنیتی غور بازداشت شده بودند اما در نتیجه پا در میانی بزرگان قوم، از بند رها شدند و در حال حاضر در برابر حکومت می‌جنگند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غور
فرمانده داعش
نظرات بینندگان:

>>>   رژیم قاتل و ادمکش کابل از داعش پشتیبانی می کند . حبیب الله یوسف زی

>>>   نفرین باد به این طور یک حکومت دستنشاندۀ امریکا!
آیا مرد گوسفندی افغانستان روزی از خواب خرگوش بیدار خواهند شد؟

>>>   والی غور هم کم از داعش نیست در رکاب عجائبین باعث کشتار چندین نفر کردید و هنوز هم دست دارد

>>>   اگر جوانان خراسان خود را تكان ندهند و جلوً وهابي ها را در أفغانستان نگيرند ، كشور شان به نام دين و سنت به همين وحشت در خواهد آمد.
اي مردم مسلمان كشورم : من ازين دنيا رفتني هستم و اما شما را هشدار مي دهم كه بزرگترين دشمن شما و فرهنگ و تاريخ شما وهابي هاست. فريد يونس


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است