تظاهرات هرات، با حمایت مفسدان حکومتی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۶/۱/۲۱ کد خبر: 131526 منبع: پرینت

باید به حال مفسدینی که به حیث وزیر و معین مقرر شده اند فکری کرد؛ همین مردمانی که در قضیه شورای ولایتی هرات یا سایر ولایت ها جولان می دهند اگر از جانب همین مفسدین حمایت نشوند، هرگز جرات این کارها را پیدا نمی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، خان زمان امر خیل، رییس شبکه مبارزه با فساد اداری در برنامه "محور" درخصوص عملکرد نهادهای مبارزه با فساد گفت: نهادهای مبارزه با فساد اداری چه در بخش عدلی و قضایی و چه بخش های مستقل دیگر به آن صورت که مردم از آنها متوقع بودند، کارشان را درست پیش نبردند و مشکلات به شکل گسترده وجود دارد.

امرخیل می گوید: تا هنوز مفسدینی که از گذشته درگیر فساد بوده اند، حاکم سیستم مبارزه با فساد اداری هستند و این فساد است که نمی گذارد روند عدلی و قضایی به آن شکلی که باید پیش برود.

رییس شبکه مبارزه با فساد اداریف در خصوص تاکید سران حکومت بر مبارزه جدی با فساد اظهار کرد: اقدامات همواره در سطح پالیسی بوده است. هرچند که کارهایی هم صورت گرفته است اما مردم تا کنون تغییرات ناشی از مبارزه با فساد را احساس نکرده اند. چنانچه در ادارات هنوز هم تعیینات براساس روابط، پول و رشوه صورت می گیرد.

وی بیان کرد: رهبری باید در راس دولت باشد، در هیچ کجای دنیا دو رهبری وجود ندارد و شاهد هستیم که حکومت نه به دو رهبری که به چندین رهبری تقسیم شده است. این مسایل و اختلافات خود بیانگر این است که فساد در سطح رهبری نیز وجود دارد که تا هنوز نتوانسته آن را مهار کند.

امرخیل، در خصوص اینکه چه مشکلی در پرونده رییس شورای ولایتی هرات وجود دارد که کسی نتوانسته وی را بازداشت کند بیان کرد: وقتی در رهبری فساد وجود داشته باشد و به حال مفسدینی که به حیث وزیر، معاون رییس جمهور و معاونان ریاست اجرایی فکری نشود، تاجایی که من معلومات دارم همین مردمانی که در قضیه شورای ولایتی هرات یا سایر ولایت ها هستند اگر از جانب همین مفسدین حمایت نشوند، هرگز جرات این کارها را پیدا نمی کردند.

این مقام گفت: اگر نماینده های مردم در پارلمان این افراد را دقیق تعیین نکنند، مطمین هستم که فساد به همین شکل جریان دارد و از این بحران ها خارج نمی شویم.

رییس شبکه مبارزه با فساد اداری، در خصوص پیامد های حالت انفعالی در برابر فساد تصریح کرد: در حالت خطرناکی به سر می بریم و هر روز شاهدیم مخالفان حکومت از گروه های مختلف با یکدیگر جابجا می شوند. اگر رهبران حکومت وحدت ملی این وضعیت را درک نکنند، با یک بحران بسیار کلان تر از سوریه مواجهیم و از آن متضرر می شویم.

وی ادامه داد: دشمن خارجی ما آنقدر بزرگ نیست؛ مار در آستین مفسدین خود ما است که نظام را متضرر می کند و از داخل آن را می خورد. اگر مبارزه درست با آنها صورت نگیرد از داخل بایک برنامه خطرناک مواجهیم که به سقوط نظام می انجامد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علیزایی
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   پشتون نمك حرام و بد قول اند هر انچه اموخته اند از بركت زبان فارسي است اگر توانستن بخوانند بنويسند شيوه لباس پوشيدن و غذا خوردن همه و همه از كمال همين زبان است. و از همين فارسي زبانان است

>>>   در هر ولايت و كشورى هستيد از مواضع برحق داكتر #پدرام حمايت نماييد!

>>>   این حکومت است که با تبارگرایی منحط خویش به چنین وضعیتی اجاازه می دهد. اگر حکومت نسبت به طالب و نسبت به سایر جانیان برخورد قاطعانه داشته باشد، چنین وضعی پیش نمی آید.
جنایتکاران زمانی پست سپر قومی می توانند پنهان شوند که حکومت در تامین عدالت ناکام شود.
ملا تره خیل، حمیدلالی، ملا پیرم قل در تخار... و دهها قلدر دیگر خلاف قانون عمل می کنند و حکومت تری تری تماشا می کند.
مشکل در حکومت است نه در روشنفکر. هیچ روشنفکری از جنایتکار حمایت نمی کند. اگر بکند، روشنفکر نیست و کسی به پوچک ارزنی او را نمی خرد

>>>   من چند سوالی به ارتباط دارم؟
1-این اعضای شورای ولایتی را که انتخاب مینماید؟
2- این رییس شورای ولایتی راکی انتخاب مینماید؟
اگر جواب شما مردم باشد - پس خود مردم مفسداند - که چنین مفسدین را انتخاب مینمایند- پس امیشپری هرات چی تقصیردارد ؟

>>>   رياست دو نهاد مهم به دست برادران پشتون مااست، ريس اين دو نهاد از طرف ريس جمهور به منظور طرفداري از قوم پشتون ما اگر بوده باشد كه ما هم دست بكار شويم، يك دو تا را ماهم بسازيم، اگر مربوط به همه ملت افغانستان ميشوند كه بايد همه را به يك نظر ببينند.
اينكه نميشه كساني ما را حرامي و تاجيكستاني و كولابي بخوانند بعوض تهديد و بند زندان بابا خطاب شوند ديگريكه يك مساله مهم حياتي را مطرح كنند تهديد به مرگ شوند.
موي پدرام خيانت شود افغانستان شمالي و جنوبي خواهد شد.

>>>   این حکومت یک مفسد را نتواند دستگیر کند و چهار تا صلاع بدست را خلح صلاح نکند این حکومتداری نشد.با همین مردان صلاع بدست هم باید برخود شود تا دیگران هم از اینها یاد نگیرند.رحیم.هرات

>>>   Ariaie
شما يك مدت محدود براى زندگى در دنيا داريد، نگذاريد فاشيزم خوشى هايتان را بگيرد!

>>>   این حکومت خنده دار اشرف غنی هم زور حکومتی است، هیچ نام با مسمی نمیتوان برای آن یافت!!!! انارشیزم؟؟؟ نی، صدقه انارشیسم شود!!! خلاصه ای قسم خ.... بازاری را خدا نصیب هیچ بنده های خود نکند!!!! نه خوبش معلوم است نه بدش!!!
عبداله را چیزی نمیگویم او خو از اول معاف بود!!!
پدر و پدرکلانهای من و غنی، عبدالله و سخنگوی رئیس جمهور را نان جواری و توت و تلخان کشت!!! ما حق داریم از ارگ و سپیدار با خطاب "کچالوفروش" به "خبرنگار" هم به "کچالوفروش" ( که یک زحمتکش است) و هم به "خبرنگار" ( که در خدمت کردن بمردم مصروف است) دشنام دادن است!!!
و در اخیر بار دیگر تاکیدمیکنم که این حکومت خنده دار اشرف غنی هم زور حکومت است!!!
این حکومت به گفته مردم " واله اگه پشکه پشتی گفته بتواند"

>>>   Ahmad Zahid
یک علیزی کوچی صدها مسلح را به جاده های هرات واریز نموده و حکومت از مهار آن عاجز مانده.
پس چه شده این ببر های .... را که به اندازه یک کوچی تحرک ندارند.

>>>   تظاهرات در کشوری و در بین مردمی زیبنده است که مردمش تحصیل کرده و بتوانند قضایا را به دقت برسی کنند نه در کشوری و مردمی که دروازه مکتب را به چشم ندیده باشند کسانی که مکتب نخوانده باشند جاهل اند و عمل کرد شان جاهلانه است مفهومی ندارد....

>>>   این والی بی کفایت هرات که در وزارت زراعت بی کفایتی ان واضح گردیده بود چه بدرد مردم هرات میخورد که جلو یک خاین قاچاقبر دزد کلان مفسد را بنام علیزایی کوچی را گرفته نمیتواند وعلیزایی مجرم بحکم محکمه با افراد مسلح اش راه را میبندد تا خواست غیر قانونی واصولی وشرعی اش را بدولت بقبولاند درست است مظاهره حق مردم است اما مظاهره صلح امیز بون سلاح نه اینکه مظاهرات مسلحانه و زور وشصت نشاندادن از افراد وابسته بخودش انهم مسلح پس وظیفه والی که تامین امنیت مردم را بدوش دارد و جلوگیری از زور گویان را چرا والی هرات در مقابل افراد مسلح علیزایی بی تفاوت نشسته بود و انها را خلع سلاح نکرده بود میدانم که ترس والی از ترس قهر ریس جمهور غنی بود اما نباید بخاطر حفظ چوکی همه چیز را زیر پا کنیم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است