اسناد دهمزنگ، چلنچ بزرگ برای استانکزی...!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۰    ۱۳۹۶/۱/۲۰ کد خبر: 131482 منبع: پرینت

در جلسه استیضاح سه مقام امنیتی که بالاخره به افتضاح پارلمانی کشیده شد، مضحک ترین سکانس ها، لاف ها و گزافه گویی های آقای معصوم استانکزی رییس امنیت ملی بود.

آقای استانکزی از نبوغ فردی اش گپ زد و با تمام وقاحت طوری وانمود کرد که هستی و نیستی نهاد امنیت ملی به حضور همایونی او بر کرسی ریاست امنیت ملی بستگی دارد. او در سخنان اش حتی تلاش های شبانه روزی ماموران امنیت ملی را چیزی در حد یک دست آورد شخصی معنی کرد و همه را به چلنچ دعوت کرد.

وقتی استانکزی گپ می‌زد، آنچه در تالار دیدنی بود، سیمای هراسان همان نمایندگان بود که نزد امنیت ملی پرونده دارند. برخی از نمایندگان در آن لحظه جدآ نگران این بودند که نکند این بار استانکزی از تجربه عمر زاخیلوال استفاده کرده و شماری را اسم ببرد و معرفی کند، بگذریم...!

وقتی استانکزی با چنین نمایندگانی رو برو می شود، حق دارد گلو باد کند و چپ و راست غر بزند. چون از اول می داند که بسیاری ها از خودشان می ترسند و حکم ماهی دهان پر آب را دارند.

اما، اگر قرار بر چلنچ کردن باشد، پروند و کارنامه استانکزی از دبیرخانه شورای عالی صلح شروع تا دوره حضور فراقانونی اش بر کرسی سرپرستی وزارت دفاع و ریاست تحمیلی و از اساس سیاسی اش بر کرسی و رهبری امنیت ملی با پرسش های بسیار جدی و سنگین مواجه است، با پرسش های سنگینی که بدون تردید [پای چوبین استدلال] های سر به هوای استانکزی را [بی تمکین] می‌سازد و به زانو در می‌آورد.

از سایر بحث ها با آقای استانکزی که بگذریم، تا زمان روشن شدن پرونده نسل کشی دهمزنگ و ادعای آقای بهزاد مبنی بر دست داشتن "سران شورای امنیت ملی و نهاد امنیت ملی" در انفجار و انتحار دهمزنگ و هدف قرار دادن تظاهرات 2 اسد جنبش_روشنایی، نمی‌شود به همین سادگی گذشت.

وقتی می‌گویم استفاده سیاسی از نهاد امنیت ملی خطا و خطرناک می‌باشد، یعنی همین...!
در تاریخ 24 قوس 1395، آقای احمد بهزاد نماینده هرات در مجلس نمایندگان و یکی از اعضای رهبری جنبش روشنایی در ساعت امتیازی مجلس نمایندگان گفت:
«چند ماه است که اعلام می‌کنیم که اسنادی در اختیار داریم که جنایت دوم اسد در چوک دهمزنگ توسط حکومت و مشخصاً اشخاص بلندپایه‌ در درون شورای امنیت و امنیت ملی سازماندهی شده است. تصویر جنازه‌ی یکی از ترورست‌ها که جنازه اش سالم مانده بود، شناسایی شد و این فرد چند روز قبل از دوم اسد از زندان امنیت ملی در کابل آزاد شده است. چرا هیچ مرجعی قانونی در این کشور به این موضوع رسیدگی نمی‌کنند؟ چرا تمام سران حکومت کر و کور شده‌اند؟»

حال، مطرح شدن یک چنین ادعای از سوی کسی در حد و وزن سیاسی آقای بهزاد گپ ساده و عادی نیست. گپ ویرانگر و استخوان سوز است. گپ اشرف غنی، حنیف اتمر و معصوم استانکزیاست باید در این خصوص سکوت مرگبار و رذالت بار شان بشکنند.

هرکدام از این سه چهره ای معلوم الحال توان چلنچ و دفاع از خود را دارند ، باد و بلوف های کذایی را کنار بگذارد و در کمال شرافت اعلام آمادگی کند. نه تنها من، که بی‌شمار انسان های این جامعه و بی‌شمار اعضای جنبش_روشنایی حاضر اند در این چلنچ مقابل این حضرات باایستند.

عجالتا حداقل کاری که باید در قبال وضعیت جمعی انجام بدهیم، تلاش برای جلوگیری از جعل حقایق و جلوگیری از کتمان واقعیت های تلخ و ویرانگر است. اگر برای تان اهمیت داشت این یکی را نیز همرسانی کنید.

آصف آشنا


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استانکزی
مجلس
نظرات بینندگان:

>>>   نزد ترامپ عارض شويد، شايد با ديدن عكس هاي واقعه داخل كدام اقدامي شود، إز اين لافوك هاي أفغانستان به جز خيانت و تباه كاري چيزي ساخته نيست.

>>>   استانکزی در راس یک کمپنی خصوصی امنیتی قراردارد اگر دونفر با او همکاری کنند ده نفر دیگر تخریب کاری میکنند چون آنها همه از یک سمتو قوم وتنظیم هستند که به استثنای خود باقی همه مردم را دشمن فکر میکنند در اکثریت اختطاف ها دسیسه بازی ها دست دارند وخوش نیستند کسی مانع شان باشد
ر

>>>   ستانکزیی مسوول این است که همه کار های رسمی و دولتی که مردم افغانستان همه روزه با مشکلات همرایش مواج است رسیده ګی کند نه اینکه
وظیفه اصلی را ګذاشته و برای تدابیر امنیتی جاسوسان بیګانه بپردازد واقعه دهمزنګ یک واقعه بود که جاسوسان بیګانه عملا برای تخریبکاری دولت دست به کار شده بودند و خوش بختانه بګویم که به اهداف خود نرسیدند و همه پلان های ایشان برهم زده شد. اینکه دولت دانسته به این جاسوسان چیزی نمیګوید این یک معما است که حل اش معلوم نیست.

>>>   گویند روزی و روزگاری گروهی گویا از شمار عالمان دین از افغانستان به بخارا رفتند تا با عالمان آن دیار در مقام فضل و دانش مناظره کنند،تا باشد که چه کسانی از این مناظره پیروز به در آیند!
چون عالمان افغانستان به کشور بر گشتند. مردمان به مبارکی گرد آمدند و پرسیدند:
ای عالمان بزرگوار آب و نان ما گوارای تان باد! به ما گویید که در این مناظره شما پیروز شدید یا عالمان بخارایی؟
گفتند: ما پیروز شدیم و همه عالمان بخارا را شکست دادیم. مردمان غریو برداشتند و سپاس ها گفتند!
نا گهان مردی از میان جماعت پرسید: ای بزرگواران خوش اشتهای ما! بخارا که در علم و فضل شهره ی آفاق است چگونه شد که پاسخ پرسش های شما را نیافتند؟
عالمان با تبختر گفتند: آنان پرسش های ما را پاسخ های در خور گفتند؛ اما ....
مرد گفت: پس شما چگونه بر آنان پیروز شدید؟
عالمان گفتند: بسیار ساده پیروز شدیم؛آنان پاسخ های ما را پذیرفتند؛ مگر ماهیچ پاسخ آنان را نپذیرفتم و گفتیم نه نه نه!
دو پای غیرت را در یک موزه کرده بودیم و یک صدا می گفتیم نه نه نه! برای آن که غیرت ما اجازه نمی داد که پاسخ آنان را بپذیریم!
مرد دیگری از میان مردم صدا زد : پس شما نه با دانش خود؛ بلکه با جهالت خود بر آنان پیروز شده اید و نام آن را غیرت گذاشته اید!
عالمان یک صدا فریاد زدند: هر گونه یی که بود ما پیروز شدیم.غیرت شما و غیرت خود را نگهداری کردیم و تو چگونه عالمان دین را این گونه با شلاق اهانت می کوبی!
فردای آن روز چون عالمان به جایگاه رفتند ؛ گفتند ای مردم بدانید و آگاه باشید که عالمان دین ستون دین اند، فلان ابن فلان از دین بر گشته و عالمان دین را اهانت کرده است و آن که عالم دین را اهانت می کند در حقیقت ستون دین را اهانت می کند و چون ستون دین از دین است پس دین را اهانت کرده است ..... ای مردم بدانید که با چنین کسی نان خوردن در یک کاسه و راه رفتن در یک راه حرام است! مگر آن که چهل گوسفند عالمان دین را قربانی کند و هر یک را ردایی بر شانه اندازد!
پرتو نادری

>>>   عبدال لطيف پدرام : امنیت ملی علیه من پرونده سازی می‌کند
عبداللطيف پدرام رهبر حزب کنگره ملي وعضو مجلس نماينده گان مي گويد که سطح تهديدهاي امنيتي عليه او بلند است و براي حذف فزيکي او برنامه ريزي مي شود.
آقاي پدرام در حالي از بلند رفتن سطح تهديدهاي امنيتي عليه جانش سخن مي گويد که اظهارات اخير او در خصوص رسميت بخشيدن به خط ديورند که افغانستان و پاکستان را از هم جدا مي کند باعث تنش و کشيده گي هاي معين و مشخص خود در جامعه افغان شده است.
دکتور عبداللطيف پدرام که با خبرنگار روزنامه آرمان ملي صحبت مي کرد، اظهار داشت که گفته هاي او بازتاب بخشي از واقعيت هاي تلخ افغانستان است و مردم افغانستان مي خواهند تا هر چه زودتر به معضلي بنام خط ديورند در کشور خاتمه بخشيده شود.
او مي گويد که موضع گيري او در خصوص خط ديورند موافقين و مخالفين خود را دارد، مگر مطمين است که اکثريت مطلق موافق اين گفته ها اند و تا هشتاد فيصد مردم افغانستان از موضع گيري وي حمايت مي کنند.
مگر اين موضع گيري عاري از بروز مشکلات براي او و همکارانش نبوده است.
آقاي پدرام مي گويد که منابع معتبري به او گفته اند که امنيت ملي در حال پرونده سازي عليه او است و شوراي امنيت ملي نيز درتلاش است تا از طرق مختلف بر او اعمال فشار نمايد.
پدرام مي گويد که توطيه کلان در راه است و حلقاتي براي حذف فزيکي وي تلاش مي کنند.
عبداللطيف پدرام در کنار حلقات داخلي، سازمان امنيت ملي هند را نيز متهم مي کند که در برابر او فعال گرديده، زيرا به قول وي تشنج ورزي ميان افغانستان و پاکستان براي سازمان امنيت هند يک هدف است.
او مي گويد: راوي سازمان امنيت هند با استفاده از مهره هايي که در داخل کشور دارد عليه او دست به کار شده است.
پدرام اضافه داشت که تنها او نيست که در کانون توطيه هاي حلقات مغرض قرار گرفته است، بل طرفداران سياسي، قومي و زباني او در ادارات امنيتي و نهاد دولتي با تهديدها و ياوه گويي هاي مواجه شده اند.
وي بارديگر از موضع گيري و گفته هاي خويش دفاع مي کند و مي گويد که اين نظريه اکنون در ميان اقوام ديگر نيز طرفداران زيادي پيدا کرده و بسياري از حلقات و جريان ها خواستار همه پرسي در خصوص رسميت بخشيدن به خط ديورند اند.
پدرام تأکيد دارد که از موضع اش عقب نشيني نمي کند، بل آن را به عنوان يک راهکار براي حل معضل افغانستان دنبال مي نمايد.

>>>   فدا محمد تورانیان
کوچکترین توطئه علیه پدرام از سوی قبیله گرایان اوغان (اتمر و استانکزی) ، جنگ تمام عیار کوچه به کوچه علیه قبیله را در پی خواهد داشت .....

>>>   او برادر چه اینقدر داد میزنید اینها از جمله جاهلیزم قبیله استن اینها متفکرین خاک فروش استن اینها (زیی )استن باید با نبوغ بی خردیی که دارند در کرسی های بی معنی شان تکیه کنند ایف ما که با چنین مردم بی خردشتر چران مواجع شدیم تا ای جاهیل ها باشند ای سرزمین روز خوبی را نمی بیند از پیشرفت و طریقه خو نباید گپ زد

>>>   صد ها پدرام رفت و صدهای دگر هم میرود اما به حلقات مافیای ها هیچ آسیب نمیرسد اهداف این حلقات هم مهین است که هرکه صدا بلند کرد گردن زده شود آن یار کزو گشت سردار بلند جرمش آن بود که اسرار هویدا میکرد . خوب است که مردم پاک سرشت این را دانسته یک تصمیم قاطع واضع وروشن بگیرند در یک روز معین در جای مشخص آنهم در حضور مردم با این ها گپ زده شود و از این ها پرسان شود که این صلاحیت فجیع و ننگین را از کجا بدست آورده و برای کیها کار میکند و به کدام چرآت نسل کشی میکند مردم افغانستان اعم از تمام اقوام ساکن در افغانستان مخالف نسل کشی هستند. هر آنکس که اعمال این ها را میپذیرد از هر مردم که باشد از هر جای که باشد برای دگران توضیح نماید که دلیل این همه قتل ها و نسل کشی ها چیست بعد در همانجا تصمیم از طرف مردم و خانوادههای قربانی 17 سال گرفته شود و همه مردم به اتفاق آرا حرکت نموده با این ها جاده را صاف مینمایم. مردم افغانستان جنایت خیانت چور و چپاول نمیخواهد که این ها بنام قانون و اصول بالای مردم تطبیق میکند

>>>   فدامحمد توریان حلقه را تیار نګهدار که باز در ګردن اش بیندازی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است