خرید از محصولات پاکستانی حرام می باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۲    ۱۳۹۶/۱/۱۰ کد خبر: 131058 منبع: پرینت

هرگونه خرید از محصولات پاکستان حرام است

مولوی عبدالبصیر بهراوی یکی از علمای مزار شریف در فتوایی اعلام کرد که هرگونه خرید از محصولات پاکستانی حرام می باشد.

وی همچنان می گوید: هرکلداری که پاکستان واریز شود، سبب تقویت تروریسم و دشمنان مردم افغانستان می گردد.

کد (24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   درود بر شما جناب مولوی صاحب!

>>>   زنده باد مولوصاحب ، ما از فتوای بجای شما تشکری میکنم دقیقا پاکستان منبع تولید تروریست است.

>>>   این مو لوی صا حب به نام مسلما ن را بگوید که خرید از یککشور کفری روا است مگر از کشور مسلما ن غیر روا است یه نظر من این ملا هم پو ل گرفته از دولت

>>>   هند و ایران و روسیه باید به پاکستان فشار بیاورند تا دست از سر مردم افغانستان بردارد.
یک نشست اضطراری باید تشکیل شود،تا پاکستان تنبیه گردد. نشست نه در مسکو، نه در دهلی و نه در کابل ...بلکه باید در تهران برگزار شود تا پاکستان از هرگونه فتنه گری عاجز باشد و فلج شود

>>>   افرین راست میګویی!
تابع هستیم!

>>>   خداوند این نوع مولوی صاحبان را توفیق عنایت کند که در کنار مردم قرار بگیرند و علیه دشمنان مبارزه نمایند.
ض.

>>>   هند و ایران و روسیه باید به پاکستان فشار بیاورند تا دست از سر مردم افغانستان بردارد.
یک نشست اضطراری باید تشکیل شود،تا پاکستان تنبیه گردد. نشست نه در مسکو، نه در دهلی و نه در کابل ...بلکه باید در تهران برگزار شود تا پاکستان از هرگونه فتنه گری عاجز باشد و فلج شود

>>>   اگر مردم افغانستان مقابل پاکستان دفاع مسلح کرده نمی توانند، لا اقل باید در همه شهر ها و ولایات اموال پاکستانی را بایکوت کنند. این بزرگترین ضربه به این کشور نامسلمان پنجابی خواهد بود.

>>>   در قدم اول خريد فروش از پاكستان حرام است إز اين پول براى تروريست ها كمك ميشود . بايد راه هاى پاكستان بسته شود پاكستان مردمش مسلمان هستند ولى دولت خبيس پاكستان از كفر بدتر است مرك به دولت مردار پاكستان روزانه صدها هموطن ما را توسط تروريست بشهادت ميرسانند

>>>   باید کالای پاکستانی را قاچاق کنیم تا به دولت پاکستان لطمه بزنم

>>>   درتاريخي كه به يادم است يك فتوي به جا حقيقت وواقعي را از ببان مولوي صاحب شنيدم سلامت باشند
كابلي

>>>   Abdul Hai Khurasani

واژه ( افغان ) يعنى چه ؟
باكم از تركان تيرانداز نيست
طعنه تير آورانم مى كشد
بدنبال نشر گسترده اى مقاله "فارسى ستيزى و تهاجم پشتونيزم " تعدادى از مدافعان فاشيسم افغانى در اينجا و آنجا جمع شده و آب به هاون كوبيدند كه ( اين واژه "افغان" يك مفهوم است و يك معنى دارد و به همه اى باشندگان كشور افغانستان تعلق مى گيرد و خاص پشتونها نمى باشد.)
از مدافعان فاشيسم (افغان / پشتون) انتظارى جز اين نمى رود و انها بايد مدافع اين كاخ بى بنياد و لرزان باشند، اما تعجب من از مسخ شدگان تاجيك است كه بدون فهم و درك درست از اهداف راهبردى و چشم انداز استراتيژيك افغانها با اتن قبيله چهار دست و پا به رقص آمده اند !؟

واژه " افغان " يعنى چه ؟
الف - معنى لغوى
معنى واژه افغان در پنج لغتنامه معتبر چنين امده است :
افغان : [ اَ ] (اِ) فریاد. (میرزاابراهیم ).
افغان : فریاد و زاری . (آنندراج ) (انجمن آرای ناصری ) (مجمعالفرس ) (برهان ) (شعوری )
. فریاد.زاری .
افغان : (ناظم الاطباء). فریاد.
افغان . (شرفنامه ٔمنیری ). ناله . (غیاث اللغات ). فریاد و غوغا. (مؤید). فریادی از دردی یا مصیبتی . (شاید مرکب است از (اَ) حرف ندا و فغان جمع فغ، یعنی ای خدایان . مانند: آمین عربی که خواندن آمن خدای مصریان است ). (یادداشت مؤلف )
افغان : زاری . ناله . (فرهنگ فارسی معین ) :
گر جهل ترا درد کردی از تو
بر گنبد گردان رسیدی افغان.
همان طوريكه مشاهده مى كنيد اين واژه در اصل واژه فارسى است و به معنى فرياد و آه و ناله و شيون و زارى مى باشد.

ب - معنى مصطلح واژه افغان
از تمام متون معتبر تاريخ و جغرافيا كه در منطقه موجود مى باشد فهميده مى شود كه مردم فلات ايران تمدنى و بلاد خراسان به ساكنان نوار كوه سليمان ( افغان ) خطاب مى كرده اند و اين به دو معنى بوده است .
يكم - انها در جنگ ها و تهاجم به كاروانهاى تجارتى دشمن با داد و فرياد بسيار و همراه با نوعى موسيقى خشن كه اصلاح شده ى ان را امروز بنام "اتن " مى شناسيم ، حمله مى نمودند.
دوم - زمانيكه وارد شهر ها مى شدند با صداى بلند و غير معمول كه البته روش تمام قبايل در همه جا مى باشد صحبت مى نمودند و ديگران تصور مى نمودند كه اينها فرياد مى زنند و لهذا آنها را فرياد كنندگان ناميدند .
ج- واژه افغان به عنوان صفت پشتونها
با توجه به موارد الف و ب واژه افغان به عنوان صفت باشندگان نوار كوه سليمان ( پشتونها) بكار رفته است و اين نام را خودشان هم پذيرفته اند .

افغانها (پشتونها) تا عصر محمد گل خان مومند
هم هويت خود را، زبان خود را و نژاد خود را افغان مى گفتند و در واقع خود را به همين نام و هويت ايكه خراسانيان انها را صدا مى زده اند خود را معرفى مى نمودند.
همانطوريكه در تصاوير مشاهده مى كنيد :
تصوير اول : در سال ١٣٠٠ هجرى شمسى زمانيكه براى اولين بار قاضى گل احمد مهاجر پشاورى معلم زبان اردو و افغانى ، كتاب (افغانى/ پشتو) را تأليف نموده است ، نامش را اول كتاب افغانى ناميده است و به همين نام رسماً وارد برنامه هاى درسى كشور شده است .
تصاوير ششگانه ايكه مشاهده مى كنيد، تماماً كتب معتبر هستند كه بفرمان شخص شاه و با تأييد وزارت معارف وقت در عصر امان الله خان
رسماً مطابق فرمان سلطنتى چاپ و نشر شده اند .
در اين كتابها، پشتونها ؛
زبان خود
نژاد خود
قوم خود را نه بنام پشتون كه بنام افغان مى گفتند،
افغان يعنى پشتون و تمام .
نكته مهم
افغان؛ همان نام پشتون است اما به زبان فارسى انها را بنا به دلاييلى كه گفته امد افغان ناميده اند.
تنها از زمان محمدگل خان مومند است كه افغانها سعى مى كنند خود را پشتون معرفى كنند تا مطابق برنامه فاشيستى خود هويت اصلى خود را كه همان ( افغان ) مى باشد به تمام شهروندان كشور إطلاق نمايند.

>>>   درین زمینه حدیثی نیز از حضرت پیغمبر (ص) وجود دارد که گفته است:
بسم الله الرحمن الرحیم.
لا تشتري أي شيء من عدوك، وأنك لن تأكل التي تسبب الإسهال.
ترجمه:
از دشمنان خود چیزی نخرید و نخورید که سبب اسهال شما میشود.

>>>   زنده باد مولوی صاحب به این فتوای جانانه اش تمام مال پاکستان حرام است
دلاور از ننگرهار

>>>   در قدم اول از جناب مولوی صاحب که فتوای خریدن اموال صادراتی پاکستان را بدلیل اینکه از پول فروش ان ترورستان تغذیه و تقویه میگردد خیلی خیلی تشکر میکنیم که منحیث عالم واقعی دین رفع مسولیت ایمانی کرده و در قدم دوم وظیفه مردم است که دیگر از مواد خوراکی و پوشاکی وغیره اموال بی کیفیت پاکستان خریداری نکنند و با پول خودشان برای شان رنج و عذاب نخرند جلوگیری و عدم علاقمندی مردم ما از خرید اموال تولیدی بی کیفیت پاکستان باعث رکود اقتصادی و چرخش های تولیدی پاکستان میگردد زیرا بزرگترین بازار فروش برای پاکستان افغانستان است و از جانبی دیگر صنعت و اقتصاد کشور خود ما رونق میگیرد وقتیکه مردم مابی علاقه گی در خرید اموال وارد شده بکشور ما نشان دهند دیگر تجار اموال بی کیفیت پاکستان را وارد کشور ما نمیکنند این ضربه محکم به اقتصاد و صنعت پاکستان است .

>>>   خود مولوی صاحب هر شب برنج پاکستانی با روغن کنجد لقمه میرند و برای دیگران فتوای احرام بودن مال پاکستانی را می دهد. این فتوا های نا عاقلانه و غیر شرعی بود که افغانستان را به ویرانه مبدل کرد.

>>>   زمانیکه خراسان بود همه کشور های همسایه زیزدست ما بودند و از خراسان به افغانستان و فغانستان تبدیل شد روزی خوشی را ندیدیم بیاید یک نامگذاری دیگری به این فغانستان بگزاریم که لطف خداج در ان بیاید واز این بدبختی بجات یابیم
بدخشی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است