مردم رای شان را از نمایندگان مجلس پس می گیرند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۶/۱/۱۰ کد خبر: 131055 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان به خون شهدای نیروهای امنیتی که در خط مقدم نبرد کشته شدند خیانت کرده است.

به نقل ازشبکه یک، برخی از فعالان جامعه مدنی و باشندگان کابل در حرکتی اعتراض آمیز، بسیاری از اعضای مجلس را به معامله گری متهم می کننند.

در همین حال برخی از اعضای مجلس در نشست عمومی مجلس نمایندگان، ابقا شدن وزیران امنیتی را شرم آور می دانند و تاکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام دارند.

فعالان مدنی، درکابل صندوق گذاشته اند تا مردم رای شان را به صورت نمادین از این نمایندگان معامله گر پس بگیرند و همچنین به مسوولان امنیتی هم رای عدم اعتماد دهند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اين درست است كه بر اكثريت نماينده گان مجلس اتهامِ معامله گري و بي كفايتي وارد است، اما خيلي شرم آور است كه نقد را ابزاري بر تبعيض عليه زنان اعمال كنيم. معامله و خيانت را هم مردِ مجلس انجام داده هم زنِ پارلمان، پس مناسب نيست به جاي نقدِ كار اداري و سياسي آنها، به فحاشي و هتاكي عليه تمام زنان پارلمان متوسل شويم. شايد زني در مجلس، تن فروشي كرده باشد، اما اين رويكرد انساني نيست بر تمام نمايندهاي زن در پارلمان اتهام وارد كنيم. ما حق نداريم با كلي گويي و شائعات بر بانوان مبارز، پاك تينت و مادران زحمت كشِ مجلس اتهام تن فروشي وارد كنيم. اين مسله جنبه قضائي و حقوقي دارد و هر نوع اتهام به عموم زنانِ پارلمان قبل از دادگاه، كار غير انساني و غير اخلاقي است. آقاي بشردوست يا هر نماينده اي كه بر تمام زنان پارلمان اتهام بسته اند، بايد بر بنياد سند در دادگاه حاضر شوند وثابت بسازند، در غير آن خود آقاي بشردوست مي تواند بنابر شكايت زنان پارلمان مورد بازجويي و پيگرد قضائي قرار گيرد.
هارون معترف

>>>   مردم تصمیم گرفتند که دیگر به انتخابات نروند و وکلا را تا چند سال دیگر نیز در پارلمان بگذارند و بدین تر تیب آنها را جزا بدهند.
وکلا هرچقدر چیغ بزنند که از برای خدا ما برای یک دوره تقنینی انتخاب شده ایم، اما موکلین برایشان بگویند که شما جزایی هستید و تا وقتی که ما نخواهیم، شما حق ندارید پارلمان را ترک کنید.
مثلی که در دوران های سابق، یگان معلم یگان شاگرد شوخ را جزایی میکرد و بعد از رخصتی او را نمیگذاشت خانه برود و برایش میگفت که دوساعت دیگر نیز در مکتب باش و با چپ راستی صنف ها را جارو کن.
حالا نیز موکلین به وکلا میگویند که یک دوره تقنینی دیر نیز در پارلمان باشید و جیب های وزرا را جارو کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است