رویداد های سیاسی سوریه در چهارشنبه 9 ماه حوت
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۷    ۱۳۹۶/۱/۱۰ کد خبر: 131024 منبع: پرینت

* براساس اعلام منابع آگاه سوریه، انفجار بمب کار گذاشته شده در داخل موتر حمل و نقل عمومی در جاده الستین شهر حمص پنج کشته و شماری زخمی برجا گذاشت.

* منابع دولتی آگاه سوریه از احتمال توافق دولت و مخالفان سوریه برای خروج ساکنان شهرک های شیعه نشین در محاصره فوعه و کفریا از هفته آینده (سه شنبه) خبر دادند.

* رییس جمهوری سوریه با صدور دستور انتصاب سه وزیر جدید، علاوه بر برای ترمیم کابینه این کشور؛ دستور برگزاری انتخابات قانونی در روز یکشنبه آینده را در حوزه استان حلب برای پر کردن کرسی های خالی پارلمان صادر کرد.

* منابع میدانی امروز اعلام کردند که ارتش و نیروهای مسلح سوریه در ادامه درگیری با گروه تروریستی داعش بر شهرک های جب ماضی و سیلوهای آن، الزکیه، تل مهدوم، الکیصومه و الشریفه در شمال و جنوب جاده حلب - رقه مسلط شدند.

* رسانه های منطقه از هلاکت 69 تروریست در دور جدید درگیری ها با ارتش سوریه در شمال و شمال غرب استان حماه از ابتدای ماه حمل تا دوشنبه هفته جاری خبر دادند.

* عبدالباری عطوان تحلیل گر عرب در سرمقاله امروز روزنامه رای الیوم، تلاش های آمریکایی - غربی و همپیمانان آنان در سوریه به ویژه در استان الرقه را با عنوان ایجاد مناطق خودمختار، تلاشی برای تجزیه این کشور و ایجاد حکومت های خود مختار ضعیف دانست که نتایج سخت تر و وخیم تری می تواند به همراه داشته باشد.

* سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با هفته نامه روسی 'آرگیومنتی ایفاکتی'، تلاش های مسکو، تهران و آنکارا برای حل و فصل مساله سوریه را علت بهبود نسبی اوضاع این کشور، همچنین کاهش قابل توجه خشونت ها در این منطقه دانست.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است