پوتین: شرکت ایران در گفتگو با طالبان مفید است
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۴    ۱۳۹۶/۱/۹ کد خبر: 131019 منبع: پرینت

در پایان سفر دو روزه رییس جمهوری ایران به روسیه، حسن روحانی و ولادیمیر پوتین، رییسان جمهوری ایران و روسیه، با شرکت در یک نشست خبری و صدور یک بیانیه مشترک، بر تقویت روابط سیاسی و گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

پوتین در ختم نشست با حسن روحانی اظهار داشت، روسیه شرکت ایران در گفتگوی مستقیم بین کابل و طالبان را مفید می داند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه فدرالی گفت: با رییس جمهور ایران وضع افغانستان را بررسی نمودیم و آشتی ملی در این کشور را امر ضروری می دانیم.

روسیه مذاکرات چندین طرفه را در ماه فبروری در مسکو غرض جستجوی راه های حل بحران افغانستان برگزار نمود و آنرا مفید می داند و ایران به مساعی بین المللی بخاطر آغاز دیالوگ سازنده بین دولت افغانستان و طالبان پیوسته است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امارت اسلامی افغانستان  از مذاکرات  صلح استقبال خواهد کرد  به شرطی که اشغالگران به استقلال افغانستان  احترام قائل شوند و تمام نیرو های نظامی خود  را  از خاک  افغانستان عزیز خارج سازند.  قابل ذکر است امارت اسلامی افغانستان  روابط سیاسی  بسیار خوبی با کشورهای همسایه و  دیگر کشور های  جهان  دارد ، و با تلاش های سیاسی   می خواهیم  به جهانیان ثابت سازیم  که اشغال افغانستان توسط  قوت های غربی   غیره قانونی است .  امارت اسلامی افغانستان به همسایگان خود اطمینان  خواهد داد  که با خروج نیروهای اشغالگر  ، منطقه  ارام خواهد شد، و این به  صلاح همه کشور های همسایه خواهد بود  که دیگر تهدیدی وجود نخواهد داشت .
حبیب الله یوسف زی

>>>   والا ما به دنبال آرامش در افغانستان هستیم. امنیت کشور شما به نفع کشور ما یعنی ایران هست. لااقل بخاطر مسلمان بودن و هم زبانی و فرهنگ مشترک

>>>   یگانه راه حل قضیه افغانستان همان گفتگو های منطقوی با حضور کشور های ذینفع بین المللی است. در غیر آن امکان ندارد به صلح دوامدار دست یابیم. کسانیکه میخواهند مشکل را صرف از طریق گفتگو میان پاکستان افغانستان و امریکا حل کنند اشتباه میکنند. ما بر علاوه پاکستان پنج همسایه دیگر نیز داریم. روسیه، هند، عربستان و ترکیه نیز نفوذ واقعی خود را دارند. حذف همسایه ها از گفتگو ها و حذف کشور های ذینفع بین المللی هر گونه گفتگویی را محکوم به شکست میسازد.

>>>   دقیقا ترکیه با شما چه صنمی داره؟؟!!!
ترکیه با تبلیغ پان ترکیستی و عربستان باتبلیغ وهابی گری و سلفی گری چیزی دیگر برای دنیا داشته اند یا خیر؟!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است