آموزش به افغانها مانند آموزش پرواز به گوسفندان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۱    ۱۳۹۶/۱/۹ کد خبر: 131018 منبع: پرینت

نشریه آمریکایی با اشاره به عدم کارایی و هزینه زیاد آمریکا در این کشور نوشت که نیروهای امنیتی افغانستان در زمینه یادگیری شبیه گوسفند هستند.

نشریه فارین پالیسی در مطلبی نوشت که باوجود هزینه 65 میلیارد دالری آمریکا برای آموزش نیروهای افغانستان، آنها در مقابله با طالبان ناکام هستند.

این نشریه نوشت که آموزش به نیروهای افغان مانند یاد دادن پرواز به گوسفندان است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ما نيازى به افسانه سازى نداريم واقعيت مطابق معتبر ترين مرجع لغات زبان فارسى همين است كه نوشتم .
خود پشتونها هم همين نام را قبول دارند و داشتند .
اما هدف من ريشه يابى لغت نيست بلكه واژه افغان از اسمان هم كه امده باشد فقط به پشتونها إطلاق مى شود و بحث

>>>   تحميل نمودن نام قومي يك قوم بالاي قوم ديگر ؛ آنهم در قرن بيست ويك؛ عمل فوق العاده احمقانه و عقبگرايانه است. شما فرض كنيد كه يكنفر بزبان خود بگويد ؛ نام من احمد است، اما دو نفر جاهل لجوج به او بگويد نخير؛ تو احمد نيستي، نام اصلي تو محمود است. اين چقدر كار سخيف و رذيلانه است؟ بناء توصيهء من به اين آقايون آنست : بگذاريد افراد يك جامعه را كه خودشان ؛ نام و هويت قومي، خانواده گي ومذهبي خودرا آزادانه تعريف كنند. چه كسي ازين حقيقت مسلم تاريخي منكر ميشود كه پشتونها، در سه زبان سه نام مختلف دارند. فارسها آنها را افغان گفته اند، هندي ها آنها را پتان صدا زده اند و خود پشتونها خودرا پختون يا پشتون گفته اند. درست همانند نام : جرمن در زبان انگليسي و آلمان در زبان فرانسوي و ( دوچ) در زبان خودشان. كجاي اين موضوع آنقدر پيچيده وغامض است كه آقاي روغ به فلسفه بافي رو اورده است؟ به اميد روزيكه عقل سليم غالب شود

>>>   جناب عبدالحی خراسانی السلام علیکم.
چند پرسش علمی:
غلجایی ها ادعا دارند که پدر شان شاه حسین یک مرد تاجیک تبار و مادر شان بی بی متو دختر یک پشتون بوده است. بی بی متو دختر بیتان فرزند دوم ساربان بوده است. از نتیجه معاشقه ی پیش از ازدواج بین شاه حسین و بی بی متو فرزندی به نام غلجی به دنیا آمده است. قبایل هوتک، سلیمان خیل و اندور از اخلاف غلجی هستند که به غلجایی ها یا غلزایی ها مشهور می باشند. بی بی متو پس از ازدواج با از شاه حسین صاحب فرزندی به نام ابراهیم لودی شده است و قبیله لودی مقیم افغانستان و پاکستان منصوب به همین ابراهیم لودی است.
از لحاظ تبار شناسی اگر جد اعلای غلجایی ها و لودی ها شاه حسین است، پس چطور می توانیم غلجایی ها و لودی ها را پشتون محسوب کنیم؟
این که محمد اشرف غنی احمدزی گفت که زبان دری از آنان است، چه معنی می دهد؟
آیا غلجایی ها و لودی ها که به زبان پشتون تکلم می کنند در اصل تاجیک تبار نیستند؟
منبع: http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download... – صفحات 24 و 25.
یاداشت: تحقیق علمی یاد شده در منبع توسط آقای Dennis Walter Coyle انجام شده است.

>>>   بسيارى از كسانى كه امروز در قندهار ، جلال آباد و لغمان به زبان "ا فغانى / پشتو " سخن مى گويند، در گذشته به زبان فارسى سخن مى گفته اند و در واقع پشتون نبوده اند .
ما با (پشتونها / افغانها ) هيچ مشكلى نداريم كه انها خود را تاجيك يا افغان يا پشتون معرفى نمايند، زيرا انها هم از اقوام قديم خراسان هستند و ما همه خراسانى هستيم .
مشكل ما با تفكر فاشيسم است كه سعى مى كند همه اى كشور را افغان معرفى كند و در حاليكه افغان را از هر طريقى كه مورد ارزيابى قرار بدهيد همان پشتون است .
طبيعى است كه ازدواج هاى بسبارى بين پشتونها / افغانها و ساير شهروندان صورت گرفته است .

>>>   نکته های باریک از گفته های دوستان
پریسا فروهر:
"تاریخ ثابت کرده است که افغانستان گورستان امپراتوری هاست."
عبدالرحیم رجا:
من که هیچ گورستانی از خارجی ها در افغانستان ندیدم. هرچه گذشتم فقط گورهای دسته جمعی [خود مردم ما] و پولیگون ها بود، فقط یک قبرستان در شهر نو قلعهء فتح الله به نام قبرگوره وجود دارد که چهارتن انگلیسی در آن دفن اند!

>>>   بلی، تاریخ ثابت کرده است که افغانستان گورستان مردم درمانده خودش وبازتاب نوکری زمام دارانش از شرکت هند شرقی تا امریکا وتروریسم پاکستانی می باشد.

>>>   چون در سه جنگ با انگلیسها انگلیس از بین ۸ ملیون پشتون گذشته بدون آنک بینی اش خون شود به کابل میرسید

>>>   همه اقوام باهم برادراست فقط فاشیسم قبیلوی است که با سر تبمبگی شان مردم رایاغی میکند.. قصد توهین ندارم خداشاهداست من درمورد قوم غلجی طوری دیگری شنیدم وخواند/ دخترا یک خان پشتون با غلام بچه شان رابطه جنسی برقرار میکند وفرزندی را به دنیا می اوردهمه جمع میشود که هردو را سنگسار کند اما به احترام خان قبیله ازین کار صرف نظر میکند واسم پسررا دغلزی اسم گذاری میکند که معا ومفهومش هم برمیگرد به عمل نا مشروع / بعدها اسم غلجی را باخود میگرد که امروز یک قوم بنام غلجی موجدیت دارد که ما هم احترام داریم ودرکنار خود پذرفتم ..خدا اتحاد بهد برهمه مردم

>>>   برأي خراف كوى اخر!!! أيا همان كسانى كه خودرا تاجيك قلمداد م دهند و تيكه دار قوم تاجيك خودرا معرفى مى كنند كدام بار سر در كريوان بايان كرده كه تا جند جد خود را مى شناسد؟؟ اكر جنين مى كردند هركز اين كفته ها را نمى نوشت جون اصليت و حلال بودند خودشان حتما" زير سؤال مى رود!!!

>>>   آیا تا حالا شما می دانستید که آواز یا همان سرود ملی کشور پاکستان،دارای کلمات فارسی هست؟
یعنی تمام کلمات سرود ملی پاکستان ،فارسی هست فقط یک مقدار با لهجه خوانده میشود .
از شبکه اطلاع رسانی افغانستان میخواهم تا درباره این موضوع در گوگل جستجو کند و درباره این موضوع در اخبار این شبکه یک چند مطلب بنویسد تا همه اقوام بدانند که حتی سرود ملی پاکستان به فارسی است. و مردم این را بدانند که تاجیک و هندو و پشتون همه شان ریشه فارسی یا دری دارند و نباید با هم تفرقه داشته باشیم

>>>   اینم از متن فارسی سرود ملی پاکستان:

پاک سرزمین شاد باد کشور حَسین شاد باد
تو نشان عزم عالی‌شان ارض پاکستان!
مرکز یقین شاد باد
پاک سرزمین کا نظام قوّت اخوّت عوام
قوم، ملک، سلطنت پائنده تابنده باد
شاد باد منزل مراد
پرچم ستاره و هلال رهبر ترقی و کمال
ترجمان ماضی شان حال جان استقبال!
سایۂ خدائی ذوالجلال

(منبع از سایت بین المللی ویکیپدیا،،،دانشنامه آزاد)
اینم از لینک سایت،اگه موفق به باز کردن لینک نشدی، برو به سایت گوگل و این را سرچ کن: ویکی پدیا سرود ملی پاکستان

>>>   برای گوش دادن ویدیوی سرود ملی پاکستان که به زبان فارسی دری هست باید در گوگل یا سایت ویدیوی آپارات بنویسی:سرود ملی زیبای پاکستان.
و ویدیوی اون سرود رو با متنی که در کامنت قبلی نوشتم نگاه کنی تا تعجب کنی که در عین ناباوری سرود ملی کشور پاکستان، فارسی دری هست./
این چیزها نشان میدهد که دلیل ترس سیاسی و نظامی دولت پاکستان از ایران، بخاطر نفوذ استراتژیک ایران در بین مردم و رسانه ها و تاریخ پاکستان هست. و اگر پاکستان،دوستی با ایران را میخواهد اول باید به افغانستان احترام بگذارد و دست برادری به افغانستان بدهد چون افغانستان، کابل، هرات و قندهار و مزارشریف دارد که روزی مهد تمدن سرزمین آریانا (آریایی) بود.
دکتر علیرضا رحمتی از آمل ایران

>>>   آقا اینقدر بحث نکنید .این زبان فارسی و پشتون و دری از یک ریشه هستند از ریشه زبان قدیمی سانسکریت .
مقداری مطالعه کنید در اینترنت بخواهید، در کتاب بخوانید

>>>   این را واقعأ راست میگویند. نه تنها افغانها، بلکه تمام مسلمانها جهان را به شکل خلقت میبینند و هرچیزی را که می بینند، به نظرشان خدا خلق کرده است و در نتیجه از طبیعت و علوم طبیعی و تخنیکی بی خبر اند.
اگر یک سامان تخنیکی را میبینند حیران میمانند که چطور ساخته شده است . اما این که خودشان کوشش کنند و نوع آوری داشته باشند و چیز خوبتر جور کنند، اصلأ در قاموس شان موجود نیست.
همه افغانها به اجناس به چشم خریدار و زیبایی آن نظر می اندازند. هیچ وقت به چشم یک مخترع که چطور میتواند از این جنس خوبتر تولید کنند، نمی بینند.فقط مثل گوسفند ها هستند که هر طرف روان شان کنید، همان طرف میروند.

>>>   شکی نیست که افغانستان را کشور قلمداد کرده که مردمش مانند گوسفند که بیک چوپان با قدرت ضرورت دارد تا بتواند این گوسفندان چاق و فربه رو چجوری توسط چوپانان آموزشی که کار و تکنیک رمه داری رو بلد و چجوری به این گوسفندان تسلط و مانند جوپان دروغگو که چندین بار کمک و با وعده وحید سر مردم بیچاره کلاه گشاد بزارد و اخر بار چوپان که همه رمه اش رو از دست داده بود و مردم دیگه به چوپان اعتماد نداشتند و هر قدر که داد و فریاد کرد و از مردم کمک خواست که جان گوسفندان در خطر است ، کسی به اصطلاح به دهنش تره هم خورد نکرد این ، حالا همه گوسفند به گرگ های درنده تبدیل شده اند که توان مقابله به ان مشکل است ،منظر بمانید که این گرگ ها توسط چوپان ها به هیولای تبدیل شوند که بنی آدم رو زنده قورت دهند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است