پاکستان اعمار کناره فلزی در خط دیورند را آغاز کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۶/۱/۹ کد خبر: 131008 منبع: پرینت

اعمار کناره فلزی در ساحات مرزی به سود امنیت و ثبات افغانستان و پاکستان است.

به نقل از طلوع، رییس ارتش پاکستان می گوید که کار اعمار کناره فلزی در "ساحات معروض با تهدید بلند" در امتداد خط دیورند آغاز شده است.

قمر جاوید باجوه، رییس ارتش پاکستان می‎افزاید که اعمار این موانع در بخش‌هایی از باجور و مهمند ایجنسی ساحات قبایلی پاکستان که با ولایت‌های ننگرهار و کنر در افغانستان هم مرز است، آغاز شده است.

وی در ادامه گفت که این کار به سود امنیت و ثبات هر دو کشور - افغانستان و پاکستان خواهد بود.

حکومت افغانستان حصار کشیدن یا هرگونه ساخت و ساز دیگر در امتداد خط دیورند را مردود و غیرقابل پذیرش می‎داند.

عبدالله ، رییس اجرایی کشور با انتقاد از تصمیم پاکستان مبنی بر حصارکشی در امتداد مرز گفته است که هرگونه فعالیتی تشویش ایجاد کند، به همکاری در مبارزه با هراس‎افکنی کمک نمی‌کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اولنگ پوشهای چرکستان
زورافغانها راخومیفهمی لنگت راازجانت خواهد کشید وکون لچ درمیدان میمانی بالای کسیکه مینازی بناز ماهم بخداوند ج مینازیم

>>>   بعوض کتاره های فلزی چه بهتر میبود که اگر پاکستان تمام سرحدات دو کشور رادر امتداد خط دیورند بطور پخته واساسی اعمار میکرد و مانع عبور و مرور تروستان از داخل خاک پاکستان بداخل خاک کشور ما افغانستان میگردید اما این کتاره سیمی خود یک فریب دیگر در کار مبارزهبا تروریزم و ترورست پروریست ونه سبب جلوگیری از رفت و امد ترورست بداخل خاک کشور ما از داخل خاک پاکستان میگردد این ساخت دیوار فلزی تنها فریب اذهان عامه جهان و کم کردن فشار بین المللی بخصوص کشور امریکا در کار مبارزه با تروریزم و دست اندازی های پاکستان در افغانستان این فریب را بکار گرفته اند اگر پاکستان صادق در مبارزه باتروریزیم است پس چرا مراکز و اموزش گاهای ترورستان را که در داخل خاک پاکستان ودر زیر ریش و حمایت ای اس ای و نظامیان انکشور فعالیت دارند انها را نمب ببندند .

>>>   کناره یا کتاره
علی فدا

>>>   انجام این کار به نفع هر دو کشور است باید همه سرحدات بطور کامل بسته شوند و بهتر است باج این مصرف را افغانستان هم بپردازد تا این کشور آرام و از دست انتحاریون آسوده شود

>>>   طاهر دگراندیش نوشته که من خط دیورند را به رسمیت شناختم ، شما چطور؟
به پاسخ وي این کامنت را گذاشتم: ( خط ) سند و معناي جدایی است، کسانی که روی لجاج پشتونی رسمیت خط دیورند را انکار می کنند، آدم های زبونی پیش نیستند و هنوز درنیافته اند که دیورند یعنی ۲۶۰ملیون نفوس پاکستان، دیورند یعنی بم اتمی پاکستان و دیورند یعنی استخبارات نیرومند پاکستان و ارتش چند صدهزاری پاکستان مجهز با سلاح انگلیس و امریکا و دیورند یعنی هوشیاری سیاستمداران پاکستان و در فرجام دیورند یعنی حماقت و بیسوادی دولتمردان افغانستان كه حتا توان پراندن يك پشه را هم از روي بيني خود ندارند.

>>>   دیورند یک غده سرطانی است باید بسته شود تمام بدبختی ها ازانطرف دیورند برملت ما تحمیل میشود.
بااحترام داکترعبید.

>>>   حسین پویا
حصار کشی در مرز دیورند ، توزیع پاسپورت و تذکره پاکستانی به ساکنان آن طرف دیورند ، مرز را تثبیت و ادعای " لر او بر " را بی معنی می سازد . این اقدام پاکستان را به فال نیک باید گرفت .

>>>   جالب! بر برخی وقتی موضوع دیورند یاد شود نهایت سرخ و سفید میشود و بسیار به غرور میگویند که دیورند ناموس ماست. تعجب بنده در این است که این ناموس بیشتر از شصت سال است که زیر پای پاکستان افتاده و سو استفاده هم میکند، کجاست غیرت تان، و خصوصا که در چند دهه گذشته غیرتیان چون کل نادر، کل ظاهر، کل داود، کل حفیظ الله، ببرک، نجیب گاو، کل کرزی همه شان بیناموسان بودند که ناموس زیر پای بوده پاکستان خود را صرفا تماشا میکردند و چند حرف مفت میزدند آن هم بعد از ختم دوره ریاست شان، این بی ناموسان از کدام تبار بودند که در قسمت ناموس شان خاموشی را انتخاب کرده بودند.

>>>   کجاست لر وبر خواهان !
آنهایی که گوش فلک را کرده بودند و با سر دادن این شعار(لرو بر) میان تهی مردم ما را قربانی می کنند.
پاکستانی ها کار ساخت وساز دیوار مرزی را آغاز کرده آنهایی که لروبرمی خواهند نگذارند تا پاکستانی را به کار شان ادامه دهند.
حرف من همیشه این بوده است که این لرو بر خواهی و به رسمیت نه شناختن مرز هایی بینن المللی تنها مصرف داخلی دارد و برای تهدید کردن شهروندان در داخل کشور ما می باشد .
اگر چنین نیست این گز واین میدان آنهایی که نمی خواهند ومرز را به رسمیت نمی شناسند ، بروند و مانع کار ساخت وساز موانع و دیوار کشی شوند این در حالیست که گذرگاه های ورودی را پاکستان در تورخم و سپین بولدک ساخت واین لرو بر خواهان تنها لاف زدند و آب از جایش تکان نخورد ولی پاکستانی ها کار عملی کردند.
به نظرمن رفت و آمد از گذر گاه مرزی پاکستان نیز مانند سایر کشور هایی همسایه مطابق قوانین بین المللی صورت بگیرد و با داشتن گذرنامه و ویزه شهروندان به هردو کشور اجازه دخول را داشته باشند.

>>>   وقتیکه قنسگری افغانستان در پشاور رسمآ فعال است و بعد از استقلال این لانه تروریست جهانی منطقه پشتونخواد تحت فرمانروائی پاکستان قرار دارد و دراین مدت حکام آمد ورفت افغانستان هیچ کاری کرده نتوانستید که ادعای مالکیت خود ثابت و جامه عمل بپوشانید بجز دادن امتیاز و پول مردم افغانستان به خان های دوسره آنطرف خط دیورند که فر گز از ما شدنی نیستن و نخواهند شد در صورتیکه کشور پنجابیهادر آن زمان به حد قدرتمند هم نبود . حالا که پاکستان دارای قدرت اتمی و ارتش مجرب و مجهز تقریبا نیم ملیونی دارد و علی الرغم آن 75 فیصد از ساکنین ولایت های همجوار مرز مزدور پاکستان بوده منافع پاکستان را بمراتب نسبت افغانستان ترجیح میدهند این حرف من شاهد آن است که همه تروریستها از سرحدات همین ولایات غبور میکنند و از طرف ساکنین همین ولایات حمایه و اعاشه و مجهز شده به کابل و دیگر ولایات سوق داده میشوند. به لحاز خداوند از این حرف های تو خالی تان یعنی { لړو بړ یو دی} صرف نظر نموده دنبال آب رفته نگردید که هر گز برگشت ندارد. چون بزرگان شماهر کدام آن در زمانه های خود بیشرمانه آن را فروخته اند. لطفآ این غده سرطانی را به شکل آبرومندان حل فصل نمائید تا بیشتر از این سبب رنج و عذاب ُ کشتار هم میهنان و ویرانی کشور ما افغانستان نگردد .

>>>   به نظر من این کار پاکستان اگر راست باشد، کار خوبی است. ما اصلا سرحد را با تمام دیورن به پاکستان بخشیدیم...
دیوارکشی کار مناسبی است، شاید افغانستان بعد از این بتواند از شر تروریستهای پاکستان و یا چتلستان در امان باشد...
ض.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است