دلالان مجلس نشین!
بار دیگر استیضاح وزیران، کسب و کار آنعده از اکثریت نمایندگان را پر رونق کرد و دلالان مجلس با دیدارهای پی در پی و چانه زنی بر سر قیمت، با جیب های پر از پول و لبخندی رضایت بخش به ضعیف ترین وزیران رای اعتماد دادند 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۲۰    ۱۳۹۶/۱/۸ کد خبر: 130976 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، طی روزهای گذشته نمایندگان با لابی گری توانستند به پول های هنگفتی دست یابند، زمانی که بیش از هشتاد درصد مجلس را افرادی تشکیل داده، تهی از دانش که در قبال پول و امتیاز، سال ها است خون مردم را معامله کرده و حیثت مجلس را بر باد داده اند.

داستان استیضاح وزیران بخش امنیتی که طی سه هفته گذشته به دلیل فشار افکار عمومی و احزاب از شکست های پی در پی امنیتی و بخصوص پس از فاجعه شفاخانه چهارصد بستر به وجود آمد، داد و ستدی دیگر برای نمایندگان بود تا امنیت ملی و وزارت ها در بدل پول، خفتی دیگر برای مجلس رقم بزند.

هرچند در مقابل اکثریت فاسد، اقلیتی از نمایندگان وجود دارد که متعهد به وظیفه و خواست مردم هستند اما توانی در مقابل موج بزرگ معامله گران ندارند.

در جلسه استیضاح، سخنان وزیران داخله و دفاع و رییس امنیت ملی به دور از منطق و ارایه اطلاعتی سوخته که سوژه خنده و تمسخر شبکه های اجتماعی شد اما برای وجدان های فروخته شده نمایندگان به دلیل رشوه! سراسر قناعت بود.

در روزگاری که جنگ به دلیل ضعف رهبران امنیتی در تمامی کشور فراگیر شده و جرم و جنایت حتی در پایتخت فاجعه بار می باشد، باید نمایندگان که نام "نهاد مردمی" را یدک می کشد، برای خواست مردم و منافع ملی سدی در برابر وزیران و مقام های بلندپایه ضعیف حکومتی باشند اما همین مجلس، یک سر فساد کلان افغانستان است.

سخنان همایون همایون، معاون مجلس در رابطه با منحل شدن پارلمان در صورت برکناری وزرای امنیتی از سوی رییس جمهور که بار دیگر فضای سیاسی کشور را دچار اغتشاش کرد، دلیل دیگر برای دیدارهای بیشمار و چانه زنی بر سر قیمت شد.

اشرف غنی با تفکر دیکتاتوری در حکومت هیچ اعتقادی به دمکراسی و پارلمان ندارد و بر اساس بازی سیاسی و وجهه قانونی دادن بر اهداف خود، مجلس را برقرار کرد و بار دیگر این حقیقت را به رخ مردم کشاند که افغانستان با جنگ تباه نمی شود بلکه با مسوولان فاسد به سوی نابودی پیش می رود.

اشرف غنی خواهان حضور معصوم استانکزی در پست های مهم امنیتی است و از کانال ریاست امنیت ملی دست به جابجایی های سیاسی می زند که حتی توسط کرزی اجرا نشد، بخش اعظم بودجه امنیتی در راه فساد و رشوه خرج می شود نه حفظ و ثبات امنیت افغانستان!

آنچه روز دوشنبه در پارلمان رخ دارد، بار دیگر پرده از فاجعه این سرزمین برداشت که هیچ اراده ای برای شفافیت وجود ندارد و تمامی راه های این کشور به فساد و دلالی ختم می شود، رییس جمهور با تکیه بر قدرت تک بعدی خود بر مجلس نفوذ دارد و مقام های با صلاحیت را منزوی و خانه نشین می کند.

استیضاح وزرای می توانست جلسه ای برای به چالش کشیدن بلندپای ترین مقام های امنیتی کشور باشد که چرا عملا استخباراتی در افغانستان وجود ندارد و به چه دلیل مناطق با تجهیزات کامل به طالبان واگذار و هر روز سربازن با شکم های گرسنه قربانی فساد فرماندهان و جنرال ها می شوند؟

افکار عمومی و مردمی که هر روز ناامیدتر از قانون و حکومت می شوند، بازیچه دست نمایندگانی شده است که ظرف چند ساعت حیثت خود را به فروش می رسانند و در مقابل سخنان بی بنیاد وزیران کف زده و لبخند رضایت دارند.

آیا کشتار شفاخانه چهارصد بستر، خون بی گناهان در انتحاری ها و سقوط مناطق، چنین ارزان است که نمایندگان در قبال پول به هراج می گذراند؟ جدای از اقلیت با وجدان نمایندگان، دلالی کسب و کار مجلس است و مکانی برای رد و بدل شدن پول ها و فروش: از وجدان گرفته تا حیثیت!

مردم آگاه هستند که با توجه به وضعیت بد امنیتی برکنار وزیران هرچند افرادی چون حبیبی، جاهد و استانکزی به نفع کشور نیست اما بازهم چشم امید به نمایندگانی داشتند برای حداقل سخنان چالش برانگیز.

پرونده های فساد نمایندگان در امنیت ملی و ترس از منحل شدن پارلمان نیز بهانه ای برای توجیه عمل شرم آور آنان نیست بلکه نمایندگان، هیچ هراسی از بین رفتن حیثیت و بی اعتباری ندارند بلکه به مجلس آمده اند تا جیب های خود را مملو از پول و با خون مردم معامله کنند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مجلس نماینده گان یک خیانت بزرگ تاریخی رامرتکب شدند به خون ملت تجارت کردند وپول جمع کردند قضیه 400 بستر را سطحی گرفته جیب های خودرا پر کردند وزرای بی کفایت را تبرءه نمودند برکرسی هایشان مستحکمتر شدند.نه باید اینطور میشد حد اقل در غفلت وظیفوی وبیکفایتی وخیانت مرتب میشدند نه به بیگناهی. بااحترام عبید الله.

>>>   شرم به این ملت است که این گونه وکیل ها را تحمل میکنند باید تمام مردم یکجا شده دروازه پارلمان کمیشن کار را ببندند تا بر سر خون مردم بیگناه و بیچاره ما معامله صورت نگرید و درس باشد برای تمام رشوه خوران و معامله گران و دلالان کشور فاسد چون افغانستان
با احترام ذهین میراد از کابل

>>>   نمایندگی یعنی این که شما بر چیز دیگری دلالت کنید و آن چیز مردمی است که شما را انتخاب کرده است.در همه جای دنیا اینطوری است که نماینده سمبول و نماد مردمی است که به وی رأی داده و او را به جای خود به پارلمان می فرستد اما در کشوری که همه چیز را می شود خرید از آب رو گرفته تا خون و حیثیت دیگران نمایندگان افغانستان نیز از این بازار پر سود نفع برده و عرض و آبروی خود را به حراج گذاشته و به مردم و انتخاب کنندگان خویش خیانت ورزیده و جیب های پر دالر را به هرچیز دیگری ترجیح داده اند و لذا دیگر ارتباطی میان مردم و نماینده وجود ندارد و در اینجا فقط خرید و فروش معنا می یابد و بس همانطور که در تمامی ظواهر ادارات افغانستان چنین است از ریاست جمهوری گرفته که با تقلب روی کار آمد تا وزرا و نمایندگان و کارمندان دون پایه همه و همه و بدا به حال مردم افغانستان. سعیدی

>>>   بايدبه داخل پارلمان يك انفجارصورت گيرد همه شان م...شوند تاپندباشد
براى وكيلان بعدى

>>>   قهار سروری:
وکیلی که تن فروشی و رأی فروشی کرد، وطن فروشی هم می کند!
قاسانی

>>>   Saboor Raheel
شاهی مطلقه صدبار شرف دارد بر جمهوریتی که کرزی و غنی در راس آن بوده اند. این دو خود دشمن قانون و دشمن نظم و دشمن عدالت اند. سرگوشی و رابطه و برادری شان با جنایتکاران مزدور به یکسو!
شاهان قدیم هرچه بودند، تابع چیزی به نام شریعت بودند و مشروعیت شان را نه از پارلمانها و انتخابات تقلبی بلکه از یک روند مشروع دینی می گرفتند. با "غلبه" بر تخت می نشستند و با جاری نگهداشتن حدود اسلامی به تامین امنیت و عدالت می پرداختند. شاهی که عادل بود، حکومتش دوامدار بود شاه ظالم زود سرنگون می گردید.

هیچ پادشاهی در گذشته، با وجودی که حکومتهای خاندانی داشتند و شاهی شان مطلقه بوده باشد، بدتر، ظالمانه تر، غیرمشروعتر و خاینانه تر از کرزی و غنی حکومت نکرده اند.

رییس جمهور که باید بانی و حامی هرسه قوۀ تشکیل دهندۀ دولت باشد و از تفکیک قوا حمایت کرده و از مداخلۀ یک قوه بر قوۀ دیگر جلوگیری کند، بدون هیچگونه شرمی از مردم و ترسی از خدا، در راس قوۀ اجراییه قوۀ مقننه را فلج می کند و به نفع امیال خودش مورد استفاده قرار می دهد. حامی آبرو و حدود و اختیار و صلاحیت ارکان دولت رییس دولت است. وقتی رییس دولت به این اختیارت و این صلاحیتها تجاوز می کند، معنی اش چیست؟ مگر چه فرقی دارد با تجاوز پدری به ناموس دخترش؟ در هردو صورت آن که از طرف خدا و قانون وظیفۀ حمایت از ناموس و آبرویی را دارد، خود به این آبرو تجاوز می نند و یا می گذارد که به آن تجاوز صورت بگیرد.

هم قوۀ قضاییه و هم قوۀ مقننه توسط رییس جمهور- هم کرزی و هم غنی، بار بار مورد تجاوز قرار گرفته است. کرزی با نادیده گرفتن رای عدم اعتماد مجلس به داکتر سپنتا، سالها او را در این پست نگه کرد و پشیزی به رای پارلمان اهمیت قایل نشد. نتایج انتخابات پارلمانی ولایت غزنی را قبول نکرد و در آن دستکاری کرد. بگذریم از دستکاری اش در قانون اساسی...

حالا غنی همان کارهای کرزی با با رسوایی، بیحیایی و قلدری هرچه بیشتر و وسیعتر ادامه می دهد.
خریدن پارلمان و خریدن وکیل و تربیه کردن مشتی معامله گر و اختیارفروش (اختیار معنی ناموس را دارد)، کار کرزی بود که غنی آن را ادامه داد. پارلمان را که مظهر ارادۀ مردم است، بی اعتبار ساختن، قومی ساختن سیاسی ساختن، کار کرزی بود و غنی ادامه داد.

این هردو حکومت مطلق العنان برپاکردند. آنچه کرزی شروع کرده بود، غنی به اوجش رساند.

مگر چنین نیست؟
من از هر شخص باوجدانی که این متن را می خواند تقاضا می کنم تا اگر با آنچه می خواند موافق نیست، دلیلش را بگوید.

>>>   Ariaie
تا در اين كشور حكومت فاشيستى قومى وجود دارد هيچ إصلاحاتى نخواهد امد

>>>   ﻣﻠﺖ ﻭﻛﻴﻞ ﻣﺬﺩﻭﺭ و ﺧﺎﻳﻦ و ﺣﺎﻣﻲ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﺖ و ﺳﺘﻮﻥ ﭘﻨﺠﻢ ﺭا ﻣﻲ ﺷﻨﺎﺳﺪ

>>>   Salam
من چى خبر استم كه انتحارى انتحار مى كنه، به مه چه مه خو پهره دارنيستم ، باز ما هوا پيما مى خريم ، مه چشم هايم را از چشمان ديگران مى بندم و با ادب هستم ، ما چى كنيم طالب و داعش و لشكر طييبه همه يكجا كار مى كنن ، ما خو ده چهار صد بستر خو پليس نداريم و ما سه نفر چندان با هم گپ نمى زنيم ....
وكيلان ... شده به افتخار اين حرف هاى عالمانه چك مى زنند و راى اعتماد مى دهند. اين است سر زمين ....كننده و ....شونده ها.

>>>   سرزمین رشوه بگیر ها و وطن فروش ها

>>>   خجالت زده ایم.
وکیل‌ نی ما باید خجالت بکشیم که به چنین ادمی رای داده ایم اورا وکیل ساختیم.

>>>   در تمام استيضاحها و جلسات راي اعتماد دولت كوشش ميكند تركيبي از وزراي اجراييه و ارگ را به مجلس بفرستد؛ چرا؟

>>>   عباس ترکمنی حقجو هزاره
خراسان، درست و هویت هیچ قوم پایمال نمیشود.
با این نام شوم تحمیلی، هویت های اقوام غیر اوغان به طور کامل پایمال شده اند.

>>>   به کمپاین #من‌افغان‌نیستم بپیوندید

>>>   Mutaref
وکلای باوجدان و وطن‌دوستِ که در موضع مردم قرار دارند و واقعاً دست به معاملات خاینانه نمی‌زنند و در جنایات و خون‌ریزی مردم شریک نیستند لطف کنند چهره‌های آنعده از وکیل‌نماهای خاین، وطن‌فروش، خون‌خور، مردارخور، معامله‌گر و خاک فروش را افشا نمایند و مسئولیت ایمانی و وجدانی خویش را اداء کنند تا مردم هم بدانند که چه‌کسانی برای شان خدمت می‌کنند و چه کسانی بخاطر پرکردن جیب خود، بالای خون سرباز و مردم بی‌گناه معامله می‌کنند.
اگر بخاطر بعضی از مصلحت‌ها حاضر به افشای این چهره‌های کثیف طور مستقیم نیستید لطف کنید اسناد و شواهد را از طریق پیام‌خانه‌ و یا هر طریق ممکن دیگر برای ما بفرستید تا ما آنرا به نشر بسپاریم البته با حفظ هویت شما.

>>>   كوتاه سروده ي به آدرس آن عده وكلاي چرك ذهن خشتك كشال وجدان فروش

وجدان فروش و فاسد كشور وكيل شد
زانو زده به درگه ي دالـــر وكيل شد

ني آن وكيل داعيه ي عــــدل داشته
خشتك كشال و چرك ستمگر وكيل شد

دولت چــرا هراس زمجلس نمي كند
ياري رسان خائين و رهبر وكيل شد

اينجا وكيل معني از خود فروشي است
سرخم به پيش مخبـرو مخسر وكيل شد

>>>   وقتی صلاح الدین ربانی را برای باز پرسی در مورد مصرف بودیجه ی وزارت خارجه به شورای ملی ( پارلمان ) خواسته بودند ، با وجود اینکه 73 % بودیجه ی ٲن سال را به مصرف رسانده بود ٫ رای مجلس را نگرفت و رد صلاحیت شد ؛ همین موضوع نمایانگر ٱن است که پارلمان افغانستان هم تحت انحصار و استعمار فاشیزم قرار گرفته است ، هشدار اشرف غنی برای لغو پارلمان ٫ هشداری است از وقت های پیش که برای نماینده گان شورای ملی از جانب غنی داده شده بود ؛ پارلمانی های که صلاح الدین ربانی را با وجود داشتن اسناد قانونی ، رد صلاحیت اش کردند اما ٫ قاتلان ٱشکارای مردم افغانستان را کف زدند و رای دادند و دوباره همه ابقا گردید ؛ پارلمان افغانستان وقتی با کسی عقده ای برخورد میکند و با یکی دیگر دالری ، قطعاً پارلمانی سیاسی شده و اشغال شده معنی میدهد ؛ پارلمانی ها اگر ذره ای دل اشرف غنی و اتمر را برنجانند ، پارلمان را از دست میدهند .
میدان رقابت های سیاسی را اشرف غنی به میدان " بزکشی " سیاسی مبدل کرده است و اسپ مرادش را خیلی تُند در میان این همه توده ها میراند ، پاچه ی بز در دست اتمر است و برای کمک کردن با غنی اسپ های شان را بسوی یک هدف میرانند ٫ اسپ جنرال دوستم را احمد ایشچی سوار شده است و غرور هزاره ها را محقیق و خلیلی ، تاجیک های بیچاره اسپ ندارند که شلاق بزنند و سهم گیر این مسابقه ای سیاسی باشند .

>>>   پد رام شخصيت سياسي ،انديشمند ، شاعر توانا و سياست گذار خوب وصديق به ملـت ، متكي بر اهداف مردم افغانستان و اصلاحات درجامعه در حركت است.
صداي رساي پدرام عضو مجلس نمايندگان بلند تر بلند تر باد از جوانان برومند وطن تمنا دارم تا از پدرام و اهدافش در ميدان سياسي افغانستان تا پايان پيروزي حمايت نمايند نمايند.....
اكرمي

>>>   با عرض حرمت ُ
حضرت محمد ص چنین مبفرماید
من مات غاشا لرعیته لم یرح ریح الجنه
کسیکه در حال ستم و خیانت نسبت به زیردستان بمیرد بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.
شاید تمام حاضرین مجلس اعم از وکلا و وزیرانی که استهزا میشوند تا صفاکاران همه و همه میگویند ما امت محمد ص هستیم به جز انار کلی باز سوال در این جاست که اگر امت محمد ص هستید آیا به حدیث فوق توجه فرموده اید یا خیر و اگر توجه کرده اید باز شرم است که امت آن بهترین عالم خویشتن را به حساب بیاورید.
والسلام

>>>   اگرقرار بود که استحضا نشوند چرا به مجلس خواسته شدند چرا نماینده ها هم به مردم پشت کردند نمیدانم که مردم غریب وبیچاره افغانستان تا کی باسرنوشت هایشان معامله شود حالا همه باید بدانند که مجلس و دولت هردو در سیاه روزی و بد
بختی کشور سهم مساوی دارند

>>>   تن فروشی سیاسی و بی فضیلتی شهروندی؛

قرار نیست به کسی و کسانی اتهام وارد کنم. اما، نقل قولی که از زبان رمضان بشر دوست روایت می شود که گویا حکومت به نماینده های مجلس تهدید افشای تن فروشی کرده بود-شرافت و فضیلت شهروندی مارا زیر سوال می برد. ارسطو می گوید: 《موفق ترین دموکراسی بستگی به فضیلت شهروندان شهروندان دارد》دموکراسی نمایندگی/ Representative democracy یکی از انواع دموکراسی است. در چنین دموکراسی ی وکلای پارلمان، رییس دولت و اعضای کابینه، آیینه ی تمام نمای فکری، فرهنگی و اخلاقی جامعه می باشند یا به بیان ارسطویی مساله فضیلت جامعه در چهره ی نمایندگان سیاسی شهروندان متبلور می شود.
اگر واقعن حکومت چنان کرده باشد (تهدید فاش شدن تن فروشی) و چنان اتفاقی افتاده باشد می توانیم بپرسیم که ما شهروندان بی شعور و بی فضیلت هستیم که یک مجموعه ی از روسپیان سیاسی و جنسی (چه نر و چه ماده) را به نمایندگی خویش برگزیده ایم؟

پ.ن: البته شهروند اینجا شکل نگرفته است.

>>>   روشنگر با وجدان صدای درد های مردم،آنکه سر به کفش گرفته برای عدالت و برابری می رزمد.
پدرام.

>>>   از این پس، تمام خون‌هایی که ریخته می‌شود، خانه‌هایی که خراب می‌شود و فسادی که صورت می‌گیرد، به‌دوش نمایندگانی است که به مسوولان نهادهای امنیتی #رای_اعتماد_مجدد دادند.

>>>   در افغانستان در تلویزیون ها و صفات اجتماعی یک اصطلاح بود ستون پنجم که همه مردم دنبال آش بودن امروز همان ستون پنجم آشکار معلوم شد که من خدمت دوستان عرض می‌کنم آدرس ستون پنجم در دارلامان نزدیک جهلستون کابل بنام خانه ملت اسم آش را بگذارم یا خانه ذلت ملی اسم آش را بگذارم قرار دارد در آنجا تعدادی اشخاص بنام وکیل های بیکاره لم داده اند تعداد شأن درحدود ۱۳۰ جمع تعدادی ارگ نشین وقصر سپیدار حکومت ستون پنجم هستند که از طرف پاکستان احرام شده اند برای قتل عام مردم افغانستان اینها اهداف کوتاه مدت و دراز مدت دارن تا افغانستان را تسلیم پاکستان دهند این ها آرزو خود را باید بگور ببرند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است