اظهارات رولاغنی یک توطئه سیاسی‌ است
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۷    ۱۳۹۶/۱/۷ کد خبر: 130940 منبع: پرینت

رولاغنی خانم رییس جمهور در مصاحبه‌ با روزنامه تایمز چاپ لندن گفته بود که جنرال دوستم در حبس خانگی بسر می‌برد.

رییس دفتر جنرال دوستم به دنبال این اظهار نظر بانوی اول در صفحه فیسبوک خویش نوشت: «صدور حکم خانم رییس جمهور در مورد معاون اول ریاست جمهوری کشور ثابت می‌سازد که ارگ علاقمند تثبیت واقعیت و یا تطبیق قانون نیست، بلکه در پی‌حذف سیاسی یک قوم بزرگ کشور بالوسیله یک توطیه سیاسی است. اقدامات حکومت و اظهارات اخیر خانم رولا غنی در قبال جایگاه انتخابی معاون اول ریاست جمهوری کشور هیچگونه توجیه قانونی ندارد. نخست باید جایگاه و صلاحیت قانونی خانم رئیس جمهور به مردم افغانستان مشخص گردد.»

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شاید بانوی اول افغانستان در جایگاهی نباشد که چنین ابراز نظر ها را ارائه بدارد اما از آنجاییکه در این کشور هرکس هرچی بگوید صاحب اختیار است، بانوی اول نیز ازاین اختیار برخوردار است اما آمدیم بر سر (حذف سیاسی یک قوم بزرگ بالوسیلۀ یک توطیه سیاسی)!
اول: اظهار نظر پیرامون جنرال دوستم، اظهار نظر پیرامون یک قوم نیست، زیرا این قوم بزرگ (ازبک) بیشترین جفا را از طرف جنرال دوستم دیده است.
دوم: هویت سیاسی سیاسی این قوم بزرگ دایماً بجای خود بوده و اگر حذف سیاسی ای هم متوجه اش بوده، بیشتر بنا به اعمال خرابکارانه و دور از معیار های انسانی جنرال دوستم و حامیانش بوده است.
سوم: مگر آقایان احمد ایشچی و امثالش از بیخ بتۀ پوش بوده اند و ربطی به ملیت ازبک (همان قوم بزرگ) نداشته اند که با نا انسانی ترین اعمال جنرال دوستم مورد اهانت قرار گرفتند، کجاست این قوم بزرگ که همه اعمال ناشایست این جنرال خود ساخته را نادیده گرفته . از مظالمش در برابر همتبارانش چشم میپوشد؟
چهارم: درست است که این قوم بزرگ در فقدان یک رهبر خردمند، دنبال این قطاع الطریق بیسواد را گرفته و ویرا تا معاونیت اول ریاست جمهوری رسانده است اما جواز بی عزت ساختن بزرگان ازبک را برایش کی داده است؟
پنجم: رئیس دفتر، سخنگویان و سایر افراد گرد دسترخوان این جنرال، همه آنانی اند که به برکت چپاولهای دوران سلطه اش به دارایی ها رسیده اند، پس حق دارند که آنچه در توانشان است، به نفع این جنرال کله پوچ بکار برند، اما فایده اش به این قوم بزرگ چیست؟ کدام ازبک عادی از جوالیگری خلاص شده؟
ششم: بیسوادی و عدم آگاهی اکثریت مطلق عوام قوم بزرگ ازبک (نمیدانم کدام بزرگی؟) از همه امور شانس طلایی دیگری است که این جنرال از آن نفع میبرد اما این امر از عناصر چیز فهم ازبک پنهان نیست و میدانند که سنوشت شان همان قصۀ (بستن مهار شتر در دنبال خر) است، یقین دارم که روشنفکران ازبک بزودی بر این سناریو پایان خواهند داد و مهار این قوم بزرگ را در دست خواهند گرفت.
میهن زرغون

>>>   چه مشحص شود مگرنمبینید مملکت سه ریس جمهورمی باشد یکی ع غ دیگری رولاغنی است وچهاردیگر باقی مانده خدا خیر ملت پاره پاره اغفانستان خراب شده رآ بکنند

>>>   رول غنی چگاره است که این سخنان را می زند .او خودش از پشت از دوستم بانوی اول شده وگرنه رولاجان را کی می شناخت .اوبایدهمه روزه یکبار بدست بوسی دوستم برود واز دوستم تشکری نماید.

>>>   ايا رولا غني كدام پوست دولتي و رسمي دارد؟ تا حال شنيده نشده است. اگر ندارد، به كدام دليل مشاور و سخنگوي دارد. زهره يوسف سلطانزوي بعد از تقريبن چهل سال أقامت در امريكا أمده و مشاور رولا غني است. خود رولا غني سطح دانش بلند تَر دارد. زهره جان بخاطر چرندياتيكه در تلويزيون ميگفت، خودرا در قطار چيز فهم ها زده است. وقتي رولا غني كدام موقف رسمي دولتي ندارد، اين معاش ده ها هزار دالري خانم مشاور از كدام بودجه پرداخت ميشود؟ يا اينكه اين وطن صاحب ندارد و هر كس ميايد و جيب هاي خودرا بدون سوْال وجواب پر ميكند. أنشالله كه يكروز اين پرازيت ها كه از خون شهداء ، حق يتيم ها و بيوه ها و مادرانيكه فرزندان شان قرباني در راه آزادي اين خاك شدند، فربه شده اند، جوابگوي خواهند بود.

>>>   میهن زرغون بسیار خوب نوشته است. نا بخردی دوستم توهین به قوم بزرگ ازبگ است این آدم در تمام مقاطع زندگی خود صرفاٌ منحیث وسیله و ابزار و آنهم وسیله نا میمون بکار گرفته شده است و هر موضع گیری وی بالاخره درد سر برای مردم ، حکومت و نهایتاٌ هتک حرمت به قوم شریف ازبک گردیده است. سیاست مداران ماکیاولیست افغانستان نیز درین راه مقصیر هستند زیرا بدون در نظر داشت اخلاق نیک سیاسی و بدون در نظر داشت تمام کارنامه های سیاه دوستم وی را شریک قدرت خود ساخته و از وی سوه استفاده کرده است.

>>>   خانم کرزی ازی گپا نمیزد

>>>   خوب گوپته

>>>   کرزى حاجت به سخنگو نداشت شاخه درانى کمى مودب بود ازبرکت ايرانزمين بلاخره احمدخان ابدالى و تيمورشاه در خاندان ايران زمين خراسان وپايتخت خراسان مشهدچندين دهه زندگى کردند.
کرزى خود رييس جمهور بود وزير خارجه بود, دولت بود حکومت بود پارلمان بودومردم بود ديوان عالى بود متقلب و قابشوى و پولشوى , قاتل عمده غيرپشتونها بود.

>>>   خانم غنی این حرف را برای دفاع از حکومت افغانستان زده است. در حالیکه از حکومت افغانستان همواره انتقاد میشود که قانون در مورد مجرمین متنفذ از جمله آقای دوستم تطبیق نمیشود، خانم غنی اظهار داشته که قضیه آقای دوستم در حال تحقیق قرار دارد و وی در حالتی مثل حبس خانگی بسر میبرند.
در این مورد خانم غنی کاملآ درست عمل کرده است.
رحیم اله هراتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است