مهمترین تحولات آمریکای لاتین در هفته گذشته
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۳    ۱۳۹۶/۱/۷ کد خبر: 130937 منبع: پرینت

**ونزوئلا
-مقامات وزارت داخله ونزوئلا از یافتن 15 جسد در یک گور دسته جمعی در ندامتگاه متروکه عمومی‌ در شهر 'سن خوان ده لس مورروس' در 100 کیلومتری جنوب غربی کاراکاس خبر دادند و اعلام کردند که احتمال دارد اجساد دیگر در نزدیکی این مکان پیدا شود.
- رییس جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که برای رفع کمبود شدید دارو در کشورش، از سازمان ملل درخواست کمک کرده است.
- یک گروه متشکل از 14 کشور آمریکایی، با صدور پیام مشترکی خواهان تعیین یک جدول زمانی‌ برای برگزاری انتخابات و آزادی زندانیان سیاسی از سوی دولت ونزوئلا به ریاست «نیکلاس مادورو» شد.
این بیانیه مشترک از سوی کشورهای آرژانتین، برزیل، کانادا، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پرو، آمریکا و اروگوئه امضا شده است.

**گواتمالا
– مقام های گواتمالا گفتند: 2 مامور پولیس در حملات دوشنبه شب در این کشور آمریکای مرکزی جان خود را از دست دادند و هشت تن دیگر زخمی شدند.
در این حملات که چند ساعت پس از سرکوب شورش خونین در یک بازداشتگاه نوجوانان بزهکار صورت گرفت، یک غیرنظامی نیز زخمی شد.

**مکزیک
- آیین روز بین المللی نوروز با حضور رییس کمیسیون روابط خارجی سنای مکزیک، نمایندگان سنا و سفرای کشورهای ایران، پاکستان، گرجستان، ارمنستان و کاردار کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق و سایر شرکت کنندگان در محل ساختمان تاریخی سنای مکزیک برگزار شد.
- «لوییس ویده گارای» وزیر خارجه مکزیک از آمریکا خواست که در قبال قاچاق مواد مخدر در این منطقه از جهان که بخشی از آن به آن ارسال می شود ، احساسذ مسوولیت کند.

**کلمبیا
- رییس جمهوری کلمبیا روز پنجشنبه اعلام کرد: نظامیان ونزوئلا که با گذر از مرز 2 کشور، واردخاک کلمبیا شده اند، این کشور را ترک کرده و به آن سوی مرز بازخواهند گشت.

**بولیوی
- «اوو مورالس» رییس جمهوری بولیوی جمعه شب در دفاع از انقلاب بولیواری ونزوئلا گفت: سازمان کشورهای آمریکایی همانند یک وزارتخانه مستعمره آمریکا عمل می‌ کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است