همکاری های روسیه و آمریکا برد برد خواهد بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۸    ۱۳۹۶/۱/۷ کد خبر: 130931 منبع: پرینت

روسیه و آمریکا این دو قدرت بزرگ نگاه های گرم و موقف های نزدیک و دوستانه در برابر هم اتخاذ کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، داکتر محمد اکرم عارفی استاد دانشگاه در برنامه «نگاه» گفت: آمریکا در مجموع یک سیاست تک قطبی و هژمونی را تعقیب می کند که در این نظام هژمونیک و تک قطبی انتظار دارد تمامی قدرت های بزرگی که در گذشته به نام این ها باید خود را با سیاست های کلان آمریکا همسو بسازند و هر کس که همسویی ندارد سعی می کند به اشکال مختلف فشار را وارد کند این یک اصل کلی و نگاه کلی آمریکا است.

وی افزود: آمریکا از سیاست های روسیه در خاورمیانه بخصوص در سوریه خیلی راضی نبود. مساله دیگر مساله انتخابات اخیر بود که در انتخابات یک شکست بسیار سنگینی متوجه دموکرات ها شد با اینکه زمینه پیروزی دموکرات ها بسیار مساعد بود. امکان داشت با تبلیغات منفی که درمورد ترامپ وجود داشت، ترامپ به راحتی کنار زده شود و دموکرات ها بر سر کار آیند اما با افشاگری هایی که صورت گرفت گزارش شد که روس ها در این مورد دخالت کرده اند و باعث شده اند که روند افکار عومی را مقداری تحت تاثیر قرار دهند و جریان را به نفع جمهوری خواهان و ترامپ تغییر دادند.

عارفی گفت: بعد از این موضوع، روابط میان این دو تغییر کرده است وحالا هم احتمالا همکاری های روسیه و آمریکا بر روی روابط برد برد خواهد بود. که هم منافع روسیه در نظر گرفته شود و هم منافع آمریکا. این احتمال بیشتر است که روش آمریکا و یا برخورد آمریکا و یا برخورد آمریکا نسبت به روسیه معتدل تر و آرام تر و مشارکت پذیرتر گردد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خواب وخيال بيش نيست كشور جنايت كار جهاني جز ادامه جنك وادم كشي قدم انساني وكرامت بشري در كارنامه ندارد
كابلي

>>>   براي وزارت اطلاعات و فرهنك خجالت اور است، اكر احساس مسوليتي در وجدان و ضمير ان ها وجود داشته باشد. اين ها از كدام فرهنك حفاظت مي كنند؟ زبان كه بخش اصلي فرهنك يك كشور است.

>>>   هرچند امریکا تصمیم داشت با ورود دولت جدید در امریکا کار های بزرگی را مانند خدشه دار کردن روابط خویش با امریکای لاتین و اروپا و چین و کشور های اسلامی و غیره انجام دهد، اما رییس پارلمان آنکشور ابراز داشت که حالا ما نباید دولت داری خویش را با کار های بزرگ شروع کنیم، بلکه با همان کار های خورد و ریزه گذشته دوام دهیم، تا ببینیم چه شرایطی پیش خواهد آمد و در آینده چطور این پلان های خویش را تطبیق کنیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است