جناب وزیر به این سه پرسش پاسخ بدهید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۶/۱/۷ کد خبر: 130928 منبع: پرینت

1. بحران دکترین
نیروهای رزمی، پولیس و استخبارات افغانستان مشکل منابع ندارند. هیچگاهی در تاریخ افغانستان به این پیمانه منابع اقتصادی برای نیروهای قوای مسلح فراهم نشده است. قوای مسلح ما از بحران دکترین مدیریتی رنج می‌برد. مهم‌ترین پرسش این است که چرا نیروهای قوای مسلح، بحران درونی خود را مدیریت نمی‌توانند. چرا دشمن در میان شما راه یافته است و از درون شما، بر مهم‌ترین محلات استراتژیک افغانستان حملات پیچیده را راه‌اندازی می‌کند ؟

2. بحران سیاسی در قوای مسلح
هرآن‌ چیزی‌که در میدان‌های نبرد اتفاق می‌افتد، با سیاست‌گذاری رسمی افغانستان هم‌گرایی ندارد. نگاه ارگ بر دشمنان افغانستان با نگاه سربازان در جبهه متفاوت است. وزیر به معنای سیاست‌گذار است. مسوولیت‌ شما در نبود سازگاری سنگر با سیاست در چه است. چرا سربازان ما کشته می‌شوند. آیا می‌دانید که شما مسوول خون هر نظامی افغانستان در جبهات هستید؟

3. بحران شفافیت
وقتی منابع جنگ را که بیش‌ترینه بر حمایت رزمندگان متکی است، مدیران وزارت‌خانه‌های شما می‌بلعند، چه‌گونه بر پیروزی باور دارید؟ گفته کلاسیویچ جنگ‌شناس مشهور را به‌یاد داشته باشید، جنگ یعنی هم‌آهنگی، وزیر، جنرال و سرباز. وقتی جنرال شما پول سرباز تان‌را به جیب می‌زند، آیا نام آن را جنگ می‌گذارید؟

اگر وزیری نتواند به این سه پرسش اساسی پاسخ ارایه کند، بهتر است به ازدحام مشاورین رییس جمهور بپیوندد و خودش را از عذاب وجدان رها سازد.
اگر وکیلی با این سه‌ پرسش معامله کند، بهتر است خود را از شرم تاریخ نجات داده و از باشگاه مشاورین رییس اجرایی بهره‌مند شود.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پارلمان كشور در معرض آزمون تاريخي!
آيا وزراي سكتور امنيتي بنابر ضعف و بي كفايتي عزل خواهند شد يا ابقا مي گردند؟
چه چيزي پيروز خواهد شد، $ يا عدالت؟

>>>   ابقای سه وزیر نشان دادکه فاسد ترین مردم در مجلس جمع شده اند.م.ا.کابل

>>>   یک بار دیگر دعا میکنم نه کل باند نه کدو خاک به سر هردو . پارلمان اصطلاحی و وزیران پوشالی با حکومت نامشروع به درد ملت نمیخورند .
سودابه رضایی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است