جای استانکزی در قلب غنی است!
اگر تاریخ مصرف جاهد و حبیبی برای اشرف غنی بسر آمده اما استانکزی جدای از محرم اسرار بودن، قابل اعتماد ترین فرد برای رییس جمهوری می باشد که در معامله و جابجایی ها، گوی سبقت را از همه ربوده است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۳    ۱۳۹۶/۱/۷ کد خبر: 130924 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مجلس در حکومت وحدت ملی، در پایین ترین حد اعتماد مردمی به سر می برد و بارها و بارها قانون برای معامله با حکومت و امتیازگیری از مقام ها و برای فساد مورد استفاده قرار گرفت اما پس از شکست های پی در پی امنیتی مجبور شد که زیر فشار افکار عمومی، وزرای امنیتی را برای استیضاح به صحن علنی مجلس بکشاند.

هرچند استیضاح وزیران داخله و دفاع و رییس امنیت ملی با وجود ناکارآمدی و ضعف های آشکار از سوی مجلس، امری بدیل است اما در این حکومت همواره از مسایل کلان حکومتی گرفته تا جزیی ترین اقدامات پای رییس جمهور در میان است.

خشم مردم از وزرای امنیتی کشور که حتی توان کنترل یک خیابان پایتخت را ندارند، باعث شد که حتی نمایندگان معامله گر و جناحی پارلمان نیز به جمع معترضان بپوندند و از سوی دیگر، رییس جمهور طی روزهای گذشته تمام توان خود را برای بقای رییس عمومی امنیت ملی به کار بست.

معصوم استانکزی چنان برای رییس جمهور مهم و قابل اعتماد می باشد که جایگزینی برای وی در حکومت وجود ندارد، شخصی که محرم اسرار اشرف غنی از گذشته تا اکنون بوده و تنها دلیل برای رسیدن به چنین پستی، وابستگی به راس قدرت است.

تیمی که توانست با معامله، مذاکره و ایجاد بحران فردی چون اشرف غنی را به ریاست جمهوری برساند در حکومت اکنون، هسته اصلی ارگ را نیز تشکیل داده اند: حنیف اتمر و معصوم استانکزی.

همچنان که جنرال دوستم، رییس امنیت ملی را متهم به همکاری با طالبان برای ترور رییس شورای عالی صلح کرد که تاوانی بس سنگین برای وی به همراه داشت به دور از واقعیت نبوده، براساس اطلاعات هشت صبح، معصوم استانکزی در زمان حکومت کرزی در پست رییس دارالانشای شورای عالی صلح با طالبان در تماس بوده است و تروریستی که اقدام به ترور برهان الدین ربانی کرد در مشایعت وی وارد سالن پذیرایی شورای عالی صلح شده بود.

اشرف غنی همواره در حلقه افرادی کم تعداد اما قابل اعتمادی قرار داشته است و توسط همین گروه با توسل بر تمرکزگرایی قدرت توانسته به اهداف بزرگی در قدرت دست یابد، نگاهی به حکومت و کابینه نشان می دهد که یا از نزدیکان اشرف غنی هستند و یا مقام های منزوی و تشریفاتی.

از سوی دیگر، وضعیت وخیم امنیتی کشور و انتحاری های مدام پایتخت تنها متوجه وزرای ناکارآمد امنیتی نیست بلکه همین افراد با رای اعتماد نمایندگان به چنین پست های مهم رسیدند، آیا نمایندگان مجلس اطلاعاتی در خصوص بی تجربه بودن استانکزی در زمینه کشفی و استخباراتی نداشتند و یا اینکه حبیبی توانی برای رهبری یک عملیات نظامی ندارد چه برسد ریاست وزارت دفاع؟

استیضاح و یا برکناری وزرای امنیت هیچ دردی از جنگ این کشور کم نمی کند زیرا تا زمانی که افرادی چون اشرف غنی بر این کشور حکومت می کنند، همواره اتمر و استانکزی و ... در پست های مهم جابه جا می شود و نمایندگانی در این مجلس حضور دارند که با هر معامله و امتیازی در خدمت ارگ هستند.

آنچه در شفاخانه وزیر اکبر خان رخ داد نشات گرفته از درون حکومت است که مملو از نفوذی های دشمن می باشد، همان وابستگانی که راه ها را برای هر طالب و داعشی برای کشتار مردم هموار می کنند و مهمات و تجهیزات را واگذار طالبان.

آیا اشرف غنی که خود را رییس کل قوای مسلح می داند، ناتوان از درک عمق فاجعه جنگ و ناامنی کشور است؟ که به طور حتم بهتر از هر فردی و مقامی در کشور می داند که سرچشمه خون این سرزمین از کجاست؟ و می داند که کشوری امن بدون برادران طالب دیگر فرصتی برای افرادی چون وی نمی گذارد تا انحصار قدرت را به چنگ آورد.

فسادی که به رییس جمهور قدرت تمرکزگرایی داده و در امنیت دست به هر اقدامی برای تشکیل حکومت تک قومی را می دهد در هر گوشه این دولت ریشه دواند و دلیل اصلی ضعف مجلس نمایندگان است.

چه وزرای امنیت برکنار شوند و چه برقرار، برای کشور نه اصلاحات امنیتی در پی دارد و نه برای نمایندگان اعتباری خواهد داشت بلکه حبیبی و جاهد مقام های هستند که دوره استفاده آنان به سر آمده، اما اشرف غنی برای استانکزی همواره مقامی در خور و شایسته! محیا خواهد کرد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اول همین کگمیشن کگاران خود شانرا اصلاح کنند همه آمرین حوزه ها ریاست ها قوماندانان افراد بی کفایت واقارب اینهاست که توسط خود شان تعین شده
ر

>>>   پارلمان كشور در معرض آزمون تاريخي!
آيا وزراي سكتور امنيتي بنابر ضعف و بي كفايتي عزل خواهند شد يا ابقا مي گردند؟
چه چيزي پيروز خواهد شد، $ يا عدالت؟

>>>   وزیردفاع باید در کشور ما جنرال باکفایت باشد تا بتواند امیت راکه حق تمام مردم است بیارد

>>>   دیروز روسای کمیسیون های مجلس نمایندگان با اشرف غنی در ارگ ملاقات نمودند و گفته شده که موضع اشرف غنی نسبت به استیضاح مسؤلین امنیتی نرم بوده اما، به صورت غیرمستقیم خواسته تا پایان تحقیقات در باره چگونگی حمله مهاجمان مسلح بر شفاخانه چهارصدبستر، بحث استیضاح مقام‌های ارشد امنیتی به تأخیر بیفتد.
حالاکه ارگ متوجه شده که اکت و اداهای دیکتاتورمآبانه و فراقانونی او در برابر وکلای پارلمان کارگر نیافتاد به ترفندهای دیگری متوسل شده تا وقت بیشتر کمایی کند و با قضیه طور دیگری برخورد کند و رویش خاک بریزد.
وکلای پارلمان بدانند که استیضاح مسؤلین امنیتی فقط و فقط به قضیه بیمارستان 400 بستر ارتباط ندارد بلکه صدها ناکارایی و ضعف مدیریت مسئولین امنیتی از جمله وخامت اوضاع امنیتی، بالا رفتن رقم تلفات نیروهای امنیتی، عدم همآهنگی مقامات و جنرالان با قدمه‌های پایین‌تر، نفوذ دشمن در صفوف نیروهای امنیتی، وجود فسادگسترده، فروش سلاح و مهمات به دشمن، نرسیدن اکمالات در موقع ضروری و محاصره و غیره موارد نیز مورد بحث قرار دارد که مستقماً به استیضاح مسئولین امنیتی پیوند دارد.

>>>   در هیچ نهاد سکتور امنیتی قطعآ کار به اهل کار سپرده نمی شود وقتیکه پوست خالی می شود در خدمت پول دبل و واسطه دبل قرار می گیرد نه در خدمت کاردان بهترین کادرهای تحصیل کرده نظامی که لیاقت رهبرن جنگ را دارند در نبود موجودیت واسطه و پول به رتبه تورنی که آخرین رتبه افسران جوان می باشد و در عدم موجودیت بست به عمر 52 سالگی به تقاعد سوق می گردند و جای شان برای اطفال زیر سن که رتبه دگروالی و جنرالی که از آسمان ها بالای شان باریده است داده میشود که به ارزش های نظام عسکری آشنایی ندارند باقی می ماند توکل ما مردم به خدا با این چنین حکومت...

>>>   هرسه اش بی کاره است.
ع

>>>   اول پارلمان را شرم شان نمي ايد تا اينقدر غفلت در وظيفه اجازه دخول موتر را توسط همين وزير دفاع خواب برده صورت گرفت و دگه اين خيانت كار هاي خاين نام شان در صفحه تاريخ بنام خاهين وطن ثبت است از پارلمان براهت حاصل كردند باز پيسه خوردند چرا احضار كردند بيكار بودند حيف حيف .

>>>   مجلس مسخره و چك چكي!
مافياي پارلمان به منظور دريافت پول هاي قُلمبه و سُلمبه مسوولين كليدي را استيضاح مي كنند تا جيب هاي خودرا پر كنند. از يكطرف استيضاح مي كنند از سوي هم آن هارا در مجلس با چك چك و تملق بدرقه مي كنند. شما مطمين باشيد اين سه عضو كليدي سكتور امنيتي راي اعتماد خواهند گرفت و خوشحال به كرسي هاي شان برخواهند گشت. حتا اگر كشور در آتش و خون بسوزد اين مجلس فاسد خم به ابرو نمي آورند.
حرمت نماينده هاي باشرف و پاك حفظ باشد.

>>>   ساعت تیری و سرگردانی و جور کردن مشکلات به مردم است فقط خاک را به چشم مردم زدن است کشور که خودش مستعمره باشد این نوع گپ ها مسخره است تصمیم گیرنده امریکایی ها و انگلیس ها است نه 4 نفر وکیل لاشخور و بیسواد دزد و فاسد

>>>   اﺯﻳﻦ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﻛﻪ ﻃﺎﻟﺒﺎﻥ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﺖ و ﻗﺎ ﺗﻠﻴﻦ ﺷﻔﺎﺧﺎﻧﻪ 400 ﺑﺴﺘﺮ ﺑﺮ ﺣﻖ ﺑﻮﺩﻧﺪ...

>>>   انجنیر نقیب صمیم
چه قسم رای گیری بود که بنده خدا را نتوانست از خواب بیدار کند۰ حمله تروریستی چار صد بستر آب را از آب تان نداد ًًً

>>>   سخنگوى ارگ:
خانه ملت( مجلس نمايندگان) آباد.

>>>   نماينده شما در كدام گروه شامل است ؟

راى وزير دفاع:
تعداد رشوه خور و وجدان مرده :106
راى مردمى و وطن دوست وجدان پاك:88
راى بيسواد و طفيلى، كور كه نمى داند راى چيست: 6
راى ايزك، بزدل، شله خور پرده كو: 5
________

راى وزير داخله:
تعداد رشوه خور و وجدان مرده :120
راى مردمى و وطن دوست وجدان پاك:75
راى بيسواد و طفيلى، كور كه نمى داند راى چيست: 6
راى ايزك، بزدل، شله خور پرده كو: 4
_______________

راى ريس امنيت :
تعداد رشوه خور و وجدان مرده :129
راى مردمى و وطن دوست وجدان پاك:66
راى بيسواد و طفيلى، كور كه نمى داند راى چيست: 2
راى ايزك، بزدل، شله خور پرده كو:

>>>   بهارستان کارته پروان
حبیب اله کلکانی ناحق بمردم کابل نگفته بود که کابلی سیل بین. هر کسی امد بالای شان حکومت کرد چک جک میکردند. و پس پسک میکردند. به پل باغ عمومی امد مردم را خواست که او مردم ازین به بعد پس پسک بند هرکسی که ازین به بعد پس پسک کند جزایش را خواهید دید . زیرشما مردم جرئت گفتن را ندارید .

>>>   Ariaie
حيف نآن ان خانه كه به يك عده از اين وكلا داده ميشود، باور كنيد اگر اين مجلس كار خود را درست انجام مى داد امروز افغانستان / خراسان در مسير درست قرار مى گرفت

>>>   مگر انتخابات پارلمانی شفاف بود ؟
ابنهای که امروز پیسه گرفتند دیروز هم پیسه دادند تا وکیل شدند وحق وکلای حقیقی وراستین ملت را خوردند .... برشما کمیشن کاران ملت خدا از شما درآخرت وحاضرت پرسان می کندانشاللله

>>>   مردم بیچاره بار دیگر به تمسخر گرفته شدند!!
پارلمان .... ! وکیلان بیوجدان (به استثنایی نماینده های واقعی مردم)، شما مسئول قطره قطره خون مردم هستید، تاریخ شما را فراموش نخواهد کرد!

>>>   ملتي كه شعور نداشت ومثل گوسفند تابع چوپان هاي قومي بود روزش از اين بدتر هرروز جوانش بميرد و بگريد و با تملق به تقرر يا ابقاي يك تيكه دار قومي جفتك و خيزك بزنند. مرگ بهتر از اين زندگيست كه اين ملت دارد.

>>>   نجیب بارور
چند روز پیش وقتی خبر شدم رییس‌جمهور متقلب پارلمان را لغو می‌کند، متعجب شدم. اما امروز من نیز یکی از طرف‌داران لغو پارلمان هستم. این نهاد قانون‌گذار خود به مرکز قاچاق‌بران، تجارهای مواد مخدر و تجاران قانون مبدل شده است. یک چیزی زیر نام پارلمان وجود دارد، نه‌تنها که نقشی بر نظارت از عمل‌‌کرد دولت ندارد بلکه خود باعث ایجاد فساد و هزاران شرمساری‌های دیگر شده است. کمیشن‌کاران پارلمان وقتی جنایتی مثل رویداد شفاخانه چهارصد بستر اتفاق می‌افتد به‌جای این‌که روی عامل جنایت تمرکز کنند، بخاطر بازار و تجارت خود خوش‌حال می‌شوند و فوری طرح استیضاح که در واقع "استهزا" است را می‌ریزند. سپس وزرا مجبور هستند صدها وکیل را با صدهاهزار دالر بخرند -تا چند روز پیش قیمت یک وکیل در پارلمان پنج‌هزار دالر بود حالا نمی‌دانم چند است- بعد این وزیر پولی را که به‌خاطر بقای خودش در وزارت مصرف می‌کند آن را از قراردادها و راه‌های گوناگون دیگر به‌دست می‌آورد. نتیجه این می‌شود، رویداد محور استیضاح فراموش می‌شود، وکلا قیمت وجدان خود را می‌گیرند و وزیر اژدهاتر از پیش به دزدی برمی‌گردد. حالا شما بگویید بودن چنین نهادی خوب است یا نبودنش؟

>>>   ما مردم گوسفندی، همی حکومت گرگ صفت و نمایندگان ....

>>>   خطاب به نظر دهنده بنام بهارستان کارته پروان :
وکلای خاین رشوتخوری که از خوشحالی جیب پری شان به وزرای دفاع و داخله وریس امنیت ملی که با رقص وبازی و چک چک شدند اینها نه تنها که کابلی اصیل نبوده بلکه پدران شان شهر کابل را بلد نبودند همان چک چکی ها مجلس از گوشه و کنار جمع شده و به اثر چور و چپاول و خیانت خود را صاحب پول و سرمایه ساخته اند و در شهر کابل پس از سال ۱۳۸۱ هجری شمسی مطابق ۲۰۰۰ میلادی از پول های کمکی جامعه جهانی بشکلی از اشکال و بکمک حامدکرزی و اشرف غنی احمدزی در شهر کابل صاحب خانه های مفشن و بلند منزل ها و سرای ها و اپارتمان ها گردیده اند و در انتخابات بنام وکیل مردم کابل خود را بکرسی پارالمان رسانده اند اینها اصیل کابلی نیستندبطور مثال یکتن جوانک که اصل از ولسوالی زازی ولایت پاکتیا است و اکنون بحیث معاون اولاقای ابراهمی خود را رسانده انهم بنام وکیل مردم کابل خود را جازده اما بکابل هیچ خدمتی نکرده بفکر قومگرایی خودش است اصلی مردم کابلکه مردمان اهل علم وادب هستند هیچگاهی نه ترورست بوده و نه وطنفروش و خاین به مردم نباید هر ظالم و دزد و خاین را بنام کابلی بدون شناخت انها معرفی کنید اینکا خیانت وجفا در حق مردم اصیل کابل است .

>>>   خراسان تاریخ تیرشده

>>>   افغانستان و پارلمان افغانستان.
پارلمان که در۲۴ ساعت رنگ خیانت بخود میگرد و وزرآی ....که خون تمام ملّت افغانستان وسربازان رابارشوه دادن میفروشد وبریش پارلمان میخندد ویاوه گویی میکند بجای که در مقابل ملّت ازخیانت کردنش پاسخ بدهد، یکش میگوید مارا میگه تو خاب میکنی؟ مه چشم بازی نمیتانم درحال از سوال وترح دادن عاجر خجالت ميکشد چشمش را کورمیگیرد،چون عقلش کور است، ودیگر باز بریش پارلمان میخندد میگوید کاری که من در ۹ نو ماه کردم در۳۰ سال در افغانستان کس نکرده، بلی از فروختن ولایتها، وجاه بجای انطهاریها، و خرید انطهاریها، که این حقیقت هست دیگر کدام کار برای ملّت افغا نستان کردند.
شرمنده وغذاب قیامت درسرراه این رشوه خاران ومعامله گران. ق.ناصری

>>>   واحدی کابل
از وکیل بی سواد گرفته تا وزیر بی کفایت وریس جمهور تقلبی چه توقوع دارید او مردم فقط به خداوند بسپارید خدا جزای اینها را بدهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است