جنگ عربستان به نیابت از امریکا و اسراییل در یمن
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۷    ۱۳۹۶/۱/۷ کد خبر: 130910 منبع: پرینت

کمیته الجزایری «حمایت از مردم یمن» روز یکشنبه به مناسبت دومین سالروز تجاوز عربستان به یمن هم اندیشی در خصوص جنگ یمن و نقش عربستان در تجاوز به این کشور برگزار کرد و شرکت کنندگان در این همایش اعلام کردند که عربستان در جنگی نیابتی علیه مردم یمن شرکت دارد.
به گزارش خبرنگار ایرنا از الجزیره, شرکت کنندگان در این هم اندیشی با بیان اینکه اقدام عربستان در تجاوز به یمن که با همراهی برخی کشورهای عربی صورت گرفت, یک جنگ نیابتی است, گفتند این جنگ نیابتی از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه یمن صورت گرفته است.

«احمد کروش» عضو کمیته الجزایری حمایت از مردم یمن در این هم اندیشی گفت: از آغاز تجاوز عربستان به یمن, مردم این کشور 720 روز زیر بمباران, تخریب, محاصره و گرسنگی زندگی کردند و نتیجه این تجاوز 32 هزار کشته و یا زخمی بوده است.
وی با اشاره به این که آنچه که عربستان در یمن انجام داده شبیه سیاست «زمین سوخته ای» است که استعمار فرانسه در الجزایر در زمان اشغال این کشور اتخاذ کرد، افزود: در بمباران های جنگنده های عربستان هیچ مسجد, مدرسه و بندری در یمن سالم باقی نمانده است و تمام منابع غذایی مردم یمن از بین رفته است.

علی حسن الخولانی یکی دیگر از شرکت کنندگان در این همایش با بیان اینکه هدف از تجاوز به یمن تخریب بسترهای اقتصادی و توسعه ای این کشور است، افزود: تنگه راهبردی باب المندب و ذخایر نفتی در مارب و جایگاه یمن در منطقه باعث شده تا این کشور در طرح راهبردی جامع آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گیرد که هدف از این طرح جلوگیری از استقلال مردم و توانایی آن ها در تعیین سرنوشتشان است.
الخولانی افزود: امیدوار بودیم که به جای شهرها و روستاهای یمن, مواضع رژیم صهیونیستی در حیفا, یافا و غزه بمباران شود.

محمد تین یکی دیگر از شرکت کنندگان در این هم اندیشی به خبرنگار ایرنا گفت: از همه مردم جهان می خواهیم تا به مصایب مردم یمن توجه کنند و جلوی متجاوزان را بگیرند.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم ماه حمل سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرده است.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12 هزار یمنی، زخمی شدن ده ها هزار نفر دیگر، آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است