نباید به احزابی که غرق در فسادند، مشروعیت بخشید
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۴۵    ۱۳۹۶/۱/۶ کد خبر: 130898 منبع: پرینت

احزاب ما همواره خود بخشی از مشکلات و چالش ها بوده اند که برای پیدا کردن جاه، جلال و قدرت از هر راه استفاده کرده اند.
به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، فیض الله جلال، استاد دانشگاه گفت: نباید به احزابی که تا گلو در فساد غرق هستند و دستانشان به خون مردم آلوده است، مشروعیت بخشید. احزاب بدنبال این هستند که خود را نهادینه کنند و به عنوان احزاب قانونمند که مورد حمایت مردم هستند شناسایی شوند اما روشن است که تنظیم های جهادی و بسیاری دیگرشان تا هنوز تغییر ماهیت نداده اند و به افکار قدیمی شان پایبند اند. اگر برنامه های آنان را مطالعه کنید روشن می شود که بسیاری از مسایلی که در قانون اساسی موجود است را هم قبول ندارند.

جلال می گوید: حزب یا احزاب ملی مطابق با قانون اساسی در کشور وجود ندارد. احزاب محلی، قومی و سمتی هستند و در محورهای محدود خود کار می کنند که قسمتی از مشکلات کشور هم به همین ها برمی گردد. احزاب امروز شکل ملوک الطوایفی را به خود گرفته اند و در واقع اگر در لاک قومیت و زبان هم عمل می کنند، به آن هم کدام عقیده ای ندارند و استفاده یشان تاکتیکی است.

وی می افزاید:حکومت وحدت ملی، یک نیاز است که همه تاییدش می کنند. اما زمانی بوجود می آید که یک ملت شویم و اهداف و استراتژی ملی مشترک پیدا کنیم. با این روحیه و حالتی که وجود دارد، این عبارت تنها یک شعار است. راهی جز رفتن به سمت حکومت وحدت ملی نیست اما احزاب و نخبگان موجود برای نفاق ملی کار کرده اند تا وحدت ملی! احزاب ما همواره خود بخشی از مشکلات و چالش ها بوده اند که برای پیدا کردن جاه، جلال و قدرت از هر راه استفاده کرده اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب شده که خود فیض الله که زمانی منشی سازمان بدنام حزب دموکراتیک در فاکولته حقوق بود حالا از فساد وجنایت سخن می زند اما جنایات خودرا از یاد برده اند تا زمانی که جهان وجودداشته باشد جنایات اینها فراموش نخواهد شد

>>>   به نظردهنده اول!
وارد کردن اتهام "بدنام" بر حزب دموکراتیک خلق که بعدها بنام "وطن" نامیده شد _ گر چه خودم هیچ وقت عضو آن نبوده ام_ مشکل است.

>>>   اینرا باید بپذیریم که اساس این همه بدبختی چهل وسه جنگ خانمانسورکه تا حال در این کشور جریان دارد ومیلیون ها انسان این سرزمین را کشت،معیوب واواره کرد همین حزب با کودتای ننگین 7ثور 1357 گذاشت

>>>   فهميده نشد كه مشكل در كجا است؟ مگر اين همه بدبختي كه دامنگير وطن و مردم است ، از كجا سر چشمه گرفته است؟ بيشرمانه تَر از همه اينست كه يك تعداد زياد ان گروه هنوز هم بر گرده هاي مردم سوار استند. چند نمونه ان اتمر، ستانكزي، وزير دفاع وغيره.

>>>   مشکل درینست که اتمر، ستانکزی، وزیر دفاع و یکعده خاینین حزب سابق خود را از طرق مختلف و ازانجمله انجوها در پاکستان، با ....دزد و تکنوکراتها و سازمانهای استخباراتی غرب ،سنجاق کردند وحال یکه تاز میدان چور و چپاول شده اند. چون در مقایسه با دزدان بیسواد مجاهد بسیار بسیار باسواد اند!!!!!!!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است