جرایم جنسي، 2600 سرباز انگليسي را به زندان فرستاد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۳    ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ کد خبر: 130648 منبع: پرینت

2600 کهنه سرباز انگليسي حاضر در عراق و افغانستان، سال گذشته به دليل ارتکاب جرایم خشونت آميز از جمله تجاوز به عنف زنداني شده‌اند.

به گزارش گاردين، وزارت دادگستري انگليس پس از ابراز نگراني‌ از وضعيت مديريت کهنه سربازان انگليس در نظام عدالت کيفري اين کشور، روند شناسايي اين افراد را آغاز کرده است.

در اين گزارش از نگراني‌هاي مقامات انگلستان دربارۀ تاثير تهاجم نظاميان انگليسي تحت هدايت امريکا در افغانستان و عراق بر سلامت رواني اين کهنه سربازان گفته شده است؛ که بر اساس آمار، اعضاي سابق نيروهاي مسلح انگليس از جولاي تا سپتامبر 2015يعني در اولين دوره پس از بازگشت از عمليات جنگي، 721 فقره جرم مرتکب شده‌اند.

بر اساس اين گزارش، در همين دورۀ زماني در سال 2016، 545 کهنه سرباز ديگر به دليل ارتکاب جرائم مشابه زنداني شدند و اين آمار تا سپتامبر گذشته به دو هزار و 565 رسيد.

گزارش نهادهاي انگليسي حاکي از آن است که 25 درصد از نظاميان سابق انگليسي به دليل ارتکاب جرایم تجاوز به عنف در زندان‌هاي اين کشور زنداني هستند که اين آمار 11 درصد جمعيت زندانيان را تشکيل مي‌دهند.

نظاميان انگليسي دومين و بزرگترين تعداد نظاميان در ایتلاف نظاميان غربي در جنگ تحت هدايت امريکا در افغانستان در سال 2001 و عراق در سال 2003 ميلادي را تشکيل مي دادند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است