غصب هزاران جریب زمین در هلمند افشا شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۴    ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ کد خبر: 130635 منبع: پرینت

از غصب هزاران جریب زمین و صدها نمونه سوء استفاده از صلاحیت ها در هلمند پرده برداشته شد.

والی هلمند در نامه‌‌های رسمی، محمد فاضل صافی شهردار پیشین لشکرگاه را در سوء استفاده از صلاحیت ها دخیل دانست.

طلوع‌ نیوز به سندهایی دست یافته است که از غصب هزاران جریب زمین در ولایت هلمند پرده برمی‌دارند و نیز نشان می‌دهد که در شهرداری لشکرگاه، صد‌ها نمونه استفاده سوء از صلاحیت‌‌ها انجام شده است.

این سندها نشان می‌دهد که برای بررسی آنچه که استفاده سوء از صلاحیت‌ها، در شهرداری لشکرگاه گفته شده است، چندین هیات گماشته شده بودند اما در نهایت، هیاتی که در ماه سرطان امسال در این باره کارش را آغاز کرد پس از دو ماه، سی و شش نمونه از این قضایا را آشکار ساخت.

غصب زمین‌‌ بویژه بخش‌های سبز، توزیع غیرقانونی زمین،‌ ساخت و ساز‌های خودسرانه و بیرون از چارچوب‌برنامه‌های شهرسازی و کاستی‌ها در پروژه‌های جاده سازی، از مهم‌ترین نمونه‌هایی است که در این سندها، به آن‌ها پرداخته شده‌اند.

حیات‌الله حیات، والی هلمند، گفته است که "این سی و شش نمونه را که شما در سندها دیده‌اید، تماما قضایای غیرقانونی بوده اند چه در زمان ماموریت فاضل صافی و چه شاید پیش از آن هم، این همه اتفاق افتاده باشد."

با این‌حال، شهردار پیشین لشکرگاه که اکنون رییس روابط میان حکومت و مجلس نمایندگان در اداره امور است، سندهایی را نشان می‌دهد که این قضایا در درازای دوازده سال اخیر، رُخ داده‌ است.

محمد فاضل صافی، شهردار پیشین لشکرگاه، می گوید که «در زمان ماموریت من، بیشتر این مشکلات حل شده بود، از جمله موضوع بخش‌های سبز و برنامه‌های شهرسازی. موضوعاتی که در این سندها آمده‌ است، حتی برخی از آن‌ها به بیش از بیست سال پیش، نیز بر می‌گردد."

بارها است که هیات هایی برای بررسی قضایای استفاده سوء از صلاحیت‌ها در نهادهای دولتی گماشته شده‌اند اما باورها بر این است که در این پیوند، مقام‌های بلندپایه زیر پیگرد قرار نگرفته‌اند و حتی گاهی به کرسی‌های دولتی بزرگ‌تری هم رسیده‌اند.

در بیش از یک دهه اخیر، با وجود پیشرفت‌ها در افغانستان، فساد اداری هم‌چون چالشی بزرگ فرا راه تلاش‌ها قرار گرفته است، آن هم در شرایطی که نهادهای زیادی برای مبارزه با فساد اداری دست به‌‌کار شده‌‌اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از نقش مثبت گلاب منگل والی اسبق هلمند در ین چور چیزی یاد نمیشود باید در این گزارش برای معلومات مردم یاد آوری میشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است