زندگی طاقت فرسای دو نوجوان هموطن در مجارستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۱    ۱۳۹۵/۱۲/۲۹ کد خبر: 130616 منبع: پرینت

قربانیان خشونت و مدافعان حقوق بشر دولت مجارستان را متهم می‌کنند که در حق پناهجویان به صورت وحشیانه رفتار می‌کند اما دولت مجارستان این گزارش را رد می‌کند.

دو نو جوان هموطن که خانواده خود را در جنگ قندوز از دست داده اند اینک در مجارستان گیر مانده و راهی برای گریز از این جهنم ندارند.

«فیصل» یک نوجوان 16 ساله افغانستانی در صربستان مانده است، به عنوان یک پناهجوی زیر سن قانونی و بدون همراه، در راه فرار از کشورش به اروپای غربی است.
وی چند روز پیش موفق نشد که از یک حصار که مجارستان در پاییز سال 2015 در مرز صربستان ایجاد کرده بود، بگذرد.

فیصل با حدود 800 پناهجوی دیگر در یک انبار بزرگ که برای ذخیره اموال از آن استفاده می‌شد در نزدیکی ایستگاه قطار بلگراد روزها را سر می‌کند.
این پناهجوی افغانستانی در حالی که یک زخم را در بازویش نشان می‌دهد از داستان تلاش خود برای رفتن به مجارستان گفت.

وی افزود: پولیس‌های مجاری سگ‌های‌شان را علیه ما تحریک کردند آنها می‌خواستند که نام قاچاقچی را بدانند که ما را تا مرز آورده بود، اما ما نام وی را نمی‌دانستیم.

یک جوان پناهجوی دیگر دست راستش را پانسمان کرده است درباره جای زخم روی دستش می‌گوید که این زخم را سگ‌های پولیس مجارستان به وجود آورده اند.
وی افزود: بعد از تلاش ناموفق برای گذشتن از مرز، پولیس‌های مجارستان این سگ‌ها را به جان آنها انداخت.

از ماه جولای سال گذشته تا کنون مجارستان پناهجویان بدون مدرک را، که در فاصله‌ای تا ۸ کیلومتری مرز دستگیر شدند را به صربستان برگشت می‌دهند.

دویچه وله نوشت: پناهجویان قربانی و مدافعان حقوق بشر، مقامات مجارستان را به ضرب و شتم و دیگر اعمال خشونت آمیز متهم می‌کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است