پاکستان در خودکامگی و افغانستان در اطاعت!
حسن نیتی که بارها افغانستان برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح نشان داد با تمسخر اسلام آباد تبدیل به راکت و انتحاری بر مردم شد و حال چرا مقام های افغانستان همچنان تمایل به مذاکره با این کشور دارند؟ 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۵    ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ کد خبر: 130614 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، کرزی و غنی به خوبی نشان دادند که وجود رهبران ضعیف بر یک کشور بزرگترین دلیل سرافکندگی یک کشور و تحقیر یک ملت است، گفتگوهای صدباره افغانستان هیچ گاه به نتیجه ای جز جنگ و تروریست نخواهد رسید تا زمانی که پاکستان برقرار باشد و حامیانی چون امریکا و انگلستان داشته باشد.

پاکستان برنده خودکامه بازی صلح است و افغانستان بازنده همیشگی و در این میان هر روز بر دامنه جنگ افزوده می شود و مردم بیشتری به کام مرگ تروریستانِ پاکستان می رود و دولتمردان همچنان با اشتیاق به سوی هر مذاکره ای رفته تا مطیع بودن را نشان دهند.

مشاوران امنیت ملی افغانستان و پاکستان روزهای چهارشنبه و پنجشنیه هفته گذشته به میزبانی انگستان در خصوص صلح گفتگو کردند و سرتاج عزیز گفته است که پاکستان حاضر به حل تمامی مسایل با نظرداشت صلح و ثبات منطقه ای می باشد.

گفته های کذب که بارها و بارها می گویند و مقام های افغانستان نیز دم از همراهی و برنامه های مشترک می زنند اما هیچ اقدامی حتی در قبال حمله های راکتی پاکستان بر خاک کشور که بی دلیل، جان مردم بی گناه را می گیرد، نمی کنند.

حکومت افغانستان رعایت توافقنامه صلح از جانب پاکستان را شرط بازگشت به گفتگوهای صلح عنوان کرده بود اما به مانند سال های گذشته نه تنها اسلام آباد بر حمایت از طالبان ادامه داد بلکه با اعمال فشار و خشونت بر مهاجران افغانستان در این کشور و بستن مرز تورخم، قدرت خود را به رخ کابل کشید.

مناسبات سیاسی میان دو کشور از زمان تشکیل پاکستان نوسانات بسیار داشته و معاهده دیورند بزرگترین بهانه به دست اسلام آباد داد تا افغانستان را در جنگ افراط گری و تروریسم فرو برده و با سلاحِ طالبان جنگی مدام بر کشور را تحمیل کند.

گسترده شدن میدان جنگ، افزایش حمله های طالبان و انتحاری های هر روزه افغانستان عملا کارشکنی های پاکستان را نشان می دهد که با وجود حمایت همه جانبه از تروریستانِ طالب اما از سوی هیچ یک از کشورهای قدرتمند جهان به خصوص امریکا مورد فشار قرار نمی گیرد.

منافع مشترکی انگلیس و امریکا در پاکستان باعث شده است که در پی دفع هر خطر بر حکومت اسلام آباد باشند و کشوری ضعیف و بی ثباتی به مانند افغانستان نه توانی برای مقابله دارد و نه برخوردار از حامی قدرتمند!.

حال، چرا گفتگوی صلحی دیگر باید صورت گیرد زمانی که صدها گفتگوی گذشته به جنگ و ناامنی رسیده و پاکستان هیچ گاه تغییری در سیاست خود در قبال افغانستان نخواهد داد؟

کلاف سردهمی که دیورند نامیده می شود تنها بهانه اسلام آباد برای شعله ور کردن جنگ در افغانستان است، حکومت باید به طور قاطع خواستار بسته شدن مرز بر روی افراط گرایان پاکستانی و قطع حمایت این کشور از تروریستان باشد.

با این وجود، دیگر نیازی به هیچ مذاکره و گفتگوی میان دو کشور نیست زیرا صدها گفتگوی گذشته نتیجه ای جز گستاخی هر چه بیشتر پاکستان از حمله های راکتی بر مردم بی گناه ننگرهار تا به خاک و خون کشیدن هر روزه کابل و جنگی مدام ندارد.

از سوی دیگر، چشم پوشی های جهانی نسبت به سیاست تروریست پرور پاکستان، همان منفعت های مشترک در برقراری تروریست و هراس در منطقه می باشد و باید طالبی در افغانستان خون بپا کند که ثروت در این آشوب به یغما برود، معادن خالی، کمک ها راهی فساد شود و چنین تجارت مواد مخدر به رونق برسد.
و پاکستان به افغانستانی دست یابد آماده برای حکومتی افراط گر و منبعی برای تروریستان.

جناح و تباری بودن مقام های بلندپایه، تنها دلیل سرافکندگی افغانستان است و پایمال شدن عزت مردم و تا زمانی که این روند تغییر نیابد: طالبان با چند صد نیرو توانایی بازگرداندن حکومت خود را دارند، مردم در راکت های پاکستان کشته و مهاجران در خشم سربازن پاکستانی مجروح و زندانی می شوند و ثبات برای همیشه رخت بسته و سرافکندگی می ماند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بیچاره ها چه کنند. همه شان در نزد پاکستان
(دهن پر اوَ)اند.
پاکستان خالق اشرار بی فرهنگ است.

>>>   پول افغاني و يا كلدار پاكستاني
اكثريت كساني كه امروز پاكستان را اخطار مي دهند، اگر تلاشي شوند، از جيب شان كلدار پاكستاني بيرون ميشود !
لطفاً اول جيب تان را مستقل سازيد، بعداً به دنبال دفاع از كشور و سرزمين خويش باشيد !
تا زماني كه وابسته باشيم كاري از دست ما ساخته نيست، مگر اينكه به پاي خود بايستيم. كشور و هويت خود را پاسداري نمايم !
با محبت
سالم وحدت

>>>   از عموم کشور های صلح دوست جهان به شمول کشور های شمال افغانستان خواهش وتقا ضای آنرا منحیث یک تبعه صلح طلب افغانستام دارم عطا محمد نور را که به اعمال ضد وحدت ملی وتفرقه نفاق خود سری وغصپ دارایی های عامه در همین مدت چند سال مصروف وبه فرعون زمان خود تبدیل شده است وبه هیچ وجهه مصدر خدمتی به کشور نمی گردد جز سمبول خیانت وتشویق دیگران به چپاول داراهه های عامه را از حمایت خارج وبه دولت افغانستان پیشنهاد دارم دارایی های مو صوف وشرکای دیگر آنرا ومطابق قانون با موصوف اجرات گردد
با احترام رحیم کریم

>>>   ازشهامت و دلیری سربازان شجاع افغان تشکرمینمایم تمام ملت افغانستان ازمردتازن وخوردوکلان حاضراندکه تاپای جان درمقابل این دشمن سفاک وزبون تآخرین قطره خون برزمندبیقین که سرانجام پروزی ازآن ماست نظری هستم ازحوزه جنوب غرب

>>>   کجاسیتید او.... که سالها غلامی امریکاو پاکستانرا کردید بخیزید که بامتجاوزین مبارزه کنید منتظر غنی ننشینید.وطن خودتانرا سرخودتان تباه وبرباد کردمیگذارید که پشت دروازه هایتان برسند.

>>>   ینازم ذستان تورا ای رزمنده دلیر افغان که چند ...رابه چتلگاه فرستادی ازدور دستانت را می بوسم
شریفی

>>>   پاکستان نمیتوامد کار خود را پیش برد
غیرت خراسانی

>>>   برای رهایی از چنگ دکاندار و تیکه داران دین تنها یک راه است.
بسیج ملی در برابر کشورهای مرتجع عربی و رژیم اخوانی ترکیه و رژیم نظامیگر پاکستان.
همین گونه باید برای وادار ساختند دولت به اصطلاحات بایسته است تا رژیم را وادار به برگزاری لویه جرگه و ویرایش قانون اساسی و ساختار نظام سازیم.

>>>   كليم الله همسخن
افشاگرسیاسی می نویسد:
"جنجال بر سر رهبري حزب تازه تاسیس بنام محور:
داكتر اسپنتا رحمت الله نبيل رییس پیشین امنیت ملی را در منزل ارشاد احمدي معين سابق وزارت خارجه، منشی جريان سياسي《 حزب محور 》خطاب كرده است و خود را رهبر حزب خوانده است. این در حاليست كه رحيم وردك ، زلمي رسول و چند تن دیگر نيز خود را رهبر حزب به دنیا نیامده (محور)می دانند، محور تنها جريان سياسی ی کشور است که رهبران آن بیشتر از اعضای حزب هستند. ولی منبع افشاگر سیاسی می گوید: رهبر واقعی پشت پرده و اصلی این جریان آقای کرزی است "

>>>   Abdul Lalzad
وقتی حاکمان افغانستان مرز رسمی در بین دو کشور را به رسمیت نمی شناسند و دعوای مالکیت بر نیم پاکستان دارند، شما از حاکمان پاکستان چه توقع دارید که در مقابل این ادعا ها دست زیر الاشه بنشینند و بگذارند که افغانستان صاحب قدرت و اقتداری شود که نیم آن را تجزیه نموده و به خود ملحق سازد؟؟؟
وقتی از خورد تا بزرگ ما مرگ بر پاکستان می گوید و آن را کشور بدون تاریخ و دالخور می داند، شما از آنها چه توقع دارید که برای ما گل بفرستند؟

>>>   تا زماني مرز را به رسميت نه شناسيم و ادعاي ارضي بر خاك پاكستان داشته باشيم، مداخله پاكستان هم طبعي است.

>>>   Sharifi
درود بر شما. از نظر من پاکستانی های ارگ به مراتب خطرناکتر از پاکستانی های بیرون مرز هستند .

>>>   پاكستان حق دارد به عنوان يك كشور از مرزهايش حراست و حفاظت كند تا از عبور و مرور تروريست ها جلوگيري صورت گيرد. اين حق براي افغانستان و هر كشور ديگر نيز محفوظ است. زماني كه ما پاكستان را حامي و لانه تروريزم مي دانيم، چرا از سياست پاكستان نسبت بر إيجاد محدوديت بر مرزها و دروازه هايش بر آشفته شويم!؟ ما نه تنها از إيجاد محدوديت بر دروازه «تورخم» و «چمن» حمايت مي كنيم؛ بلكه براي جلوگيري از عبور تروريستان از آنطرف مرز به افغانستان، پاكستان بايد در امتداد مرز ديورند، حصار كشي يا ديوار بزرگ إعمار كند تا هم از رفت و آمد تروريزم جلوگيري شود و هم بر ادعاي ارضي دو طرف بر مرز ديورند پايان داده شود. اينطوري نمي شود كه هم مرزها باز باشد از سوي هم توقع مدينه فاضله در دو طرف مرز داشته باشيم.
هارون معترف

>>>   نخست عرض كنم كه ميان من و جنرال هاي پاكستان نه، بلكه دو ملت خواستار پايان دادن بر عبور و مرور تروريزم در دو طرف مرز ديورند هستند، تنها كسان كه طرفدار آزاد بودن مرز ديورند هستند، طالبان و حلقات تروريستان ديگر استند كه اينجا نقطه اشتراك شمارا نيز با آن ها نشان مي دهد. دوم اينكه مرز ديروز «فرضي» نيست بلكه مرز شناخته شده و تاييد شده از جناب ملل متحد و جامعه جهاني است. سوم اينكه مسله ديورند يك قضيه نهائي و حل شده است و هيچ مشكل استراتيزيك ميان دو كشور وجود ندارد، بلكه مشكل تنها در حلقات قومي و شونيزم در اين طرف مرز ديورند است. اگر باور نداريد برويد در آن طرف مرز همه پرسي راه اندازيد اگر يك درصد موافق با الحاق اراضي پاكستان به نفع افغانستان يافتيد، شما برنده هستيد. مسله مهم اين است كه سالهاست ما از بابت مرزهاي باز ديورند، قرباني داده ايم و اين تماميت خواهي ادعاي ارضي مافياي قومي در افغانستان عامل بحران بوده. بنا مردم افغانستان ازين بعد حاضر نيستند قرباني گاو شيري مرز ديورند شوند.

>>>   سالهاست ما از بابت مرزهاي باز ديورند، قرباني داده ايم و اين تماميت خواهي ادعاي ارضي مافياي قومي در افغانستان عامل بحران بوده. بنا مردم افغانستان ازين بعد حاضر نيستند قرباني گاو شيري مرز ديورند شوند.

>>>   استراتژیک افغانستان نه استراتژیک عده ای از پشتونها

>>>   مرز ديورند مثل بقيه مرز هاى كشور، يك مرز رسمى بين اللملى شناخته شده و توقع ما در اين مورد بيجا و غير منطقى است. من با اقاى متعرف موافق ام.
Mohammad Zahir

>>>   پاکستان حق اش است که‌ از مرزهای خود دفاع کند پل اتک نی تورخم وپشاور سپید بولدک ،

>>>   جنگ با پاکستان در یک سطح وسیع ملی نیست. در یک نگاه قومی، بسیاری ها جنگ با پاکستان را جنگ یک قوم می دانند که دیگر اقوام نباید در ان دخیل باشند.

>>>   درمقابل پاکستان ماباید تعداد راکت هارا ئدقیق حساب کنیم که اشتباه رخ ندهد
ر

>>>   "در مقابل پاکستان باید چگونه رفتار کنیم؟"
مثلیکه تا امروز کرده ایم!!!!!!!!!!!!>>>   رهبران پاکستان کشور خود را مدرن ساخته اند و حاکمان افغانستان در فکری وزارت و چوکی میباشند . زره

>>>   شاه آغا مراد محسنی
پدرآن شان وطن را فروختند حالا اینها بخاطر دفاع از وطن دادخواهی میکنند عجب ولا.
تمام بد بختی جامعه از دست ای وحشی های قرن بیست ویک است.
بالای خود ریشخند زدند

>>>   خیلی تحلیل زیبا دست تان درد نکند.


>>>   من، تو، او و همه اگر بفهمیم که منافع چیست و منافع ملت به چی چیز می گوید، همین کاری ویا بدتر از کاری که پاکستان در حق افغانستان راه اندازی کرده و می کند، می کردیم! حال آن که بزرگوارای ما شاید که نه صدفی صد اگر بدانند
پا را از قومیت وملیت فراتر
گذاشته نمی توانند!
باحرمت
حفیظ"حظیظ"
کابل

>>>   این را من هم اگر به جای پاکستان می بودم فقط بخاطر هسایه داری این کار ها را انجام نمی دادم ولی از هسایه بد چی گله!

>>>   پاكستان حق دارد به عنوان يك كشور از مرزهايش حراست و حفاظت كند تا از عبور و مرور تروريست ها جلوگيري صورت گيرد. اين حق براي افغانستان و هر كشور ديگر نيز محفوظ است. زماني كه ما پاكستان را حامي و لانه تروريزم مي دانيم، چرا از سياست پاكستان نسبت بر إيجاد محدوديت بر مرزها و دروازه هايش بر آشفته شويم!؟ ما نه تنها از إيجاد محدوديت بر دروازه «تورخم» و «چمن» حمايت مي كنيم؛ بلكه براي جلوگيري از عبور تروريستان از آنطرف مرز به افغانستان، پاكستان بايد در امتداد مرز ديورند، حصار كشي يا ديوار بزرگ إعمار كند تا هم از رفت و آمد تروريزم جلوگيري شود و هم بر ادعاي ارضي دو طرف بر مرز ديورند پايان داده شود. اينطوري نمي شود كه هم مرزها باز باشد از سوي هم توقع مدينه فاضله در دو طرف مرز داشته باشيم.
هارون معترف

>>>   نخست عرض كنم كه ميان من و جنرال هاي پاكستان نه، بلكه دو ملت خواستار پايان دادن بر عبور و مرور تروريزم در دو طرف مرز ديورند هستند، تنها كسان كه طرفدار آزاد بودن مرز ديورند هستند، طالبان و حلقات تروريستان ديگر استند كه اينجا نقطه اشتراك شمارا نيز با آن ها نشان مي دهد. دوم اينكه مرز ديروز «فرضي» نيست بلكه مرز شناخته شده و تاييد شده از جناب ملل متحد و جامعه جهاني است. سوم اينكه مسله ديورند يك قضيه نهائي و حل شده است و هيچ مشكل استراتيزيك ميان دو كشور وجود ندارد، بلكه مشكل تنها در حلقات قومي و شونيزم در اين طرف مرز ديورند است. اگر باور نداريد برويد در آن طرف مرز همه پرسي راه اندازيد اگر يك درصد موافق با الحاق اراضي پاكستان به نفع افغانستان يافتيد، شما برنده هستيد. مسله مهم اين است كه سالهاست ما از بابت مرزهاي باز ديورند، قرباني داده ايم و اين تماميت خواهي ادعاي ارضي مافياي قومي در افغانستان عامل بحران بوده. بنا مردم افغانستان ازين بعد حاضر نيستند قرباني گاو شيري مرز ديورند شوند.

>>>   کی انجام بدهد درکابینه ما مزدورهای دالخور نشسته تمام انتحاریها بسته بندی شده گی درخانه های وکیلهای پارلمان که هم ازدولت معاش میگیرند وهم ازپاکستان ، سلاح زروی مانداریم ازما تفنگ بادی است یک آرد ومواد ارتزاقی مانداریم مافقط یگانه
سرمایه ملی مااست کوکنار وچرس وهیرویین است غیرازاینکه ما
.....وگول بسزیمتان دیگر کاری ما نداریم.

>>>   مشکل بزرگتر از پاکستان ما در داخل با یون و همفکران خیال بافش داریم تا وقتی بالای این خیالبافان چیره نشویم هیچگاهی مشکل ما با پاکستان حل نخواهد شد

>>>   اگر قرار باشد مرز دیورند شناخته نشود مرز های شمالی هم باید شناخته نشود اگر مرز دیورند پشتونها را تقسیم کرده مرز های شمال تاجیکها اوزبیکها را تقسیم کرده هیچ دلیلی وجود ندارد که به دیورند ارجعیت داده شود ولی با شمال مانند انگشت ششم برخورد شود
Mohammad Yasinizad

>>>   مرز ديورند مثل بقيه مرز هاى كشور، يك مرز رسمى بين اللملى شناخته شده و توقع ما در اين مورد بيجا و غير منطقى است. من با اقاى متعرف موافق ام.
Mohammad Zahir

>>>   پاکستان حق اش است که‌ از مرزهای خود دفاع کند پل اتک نی تورخم وپشاور سپید بولدک ،

>>>   باید ما بدانیم چرا از دیگر کشورهای همسایه تروریست نماید بخاطریکه دو طرفه مرز بسته تحت کنترول است
در مرز پاکستان افعانستان پاکستان خواهان دیوار کشیدن شد خندق میکند مگرافغانستان واکنش ضد نشان دادمثلآ در تورخم چند نفر افسر سرباز کشته شدند چرا در وازه جور میکند پاکستان بخاطر اینکه طایفه مزدور از همان راه خود را در قدرت رسانیدن در این سه دوره انتخابات ریاست جمهوری اوراق فورم رای دهی از پاکستان نیامد با صندوق های پر
Shirindel Aziz
>>>   به پادو هایی پاکستانی درداخل که وطن می فروشند .... بفرستید این تنها پاکستان عامل این همه بدبختی درین کشور نیست عامل اصلی بدبختی ریشه در داخل و فرهنگ قبیلوی و مزدوری به بیگانکان دارد. نگاه های تانرا بیشتر به داخل کنید .

>>>   سلام به همه! ماهمه با كستان را از ديد شهيد احمدشاه مسعود وشهيد داود خان ببنيم اين مملكت تقلبى هيج كاه دوست ما نبوده ونيست خط ديورند يك معضله است كه انكليس ها بوجود اورده واين يك بهانه است كه افغانها خط ديورندرا برسميت بشناسند اكر يك ريفرندم صورت بكيرد من صد فيصد متيقين هستم مردم انطرف مرز بيوستن به افغانستان را قبول ندارند وقتيكه انهانميخواهند مابه هيج صورت نميخواهيم اين همه سياست كثيف.... انكليس است كه ادامه دارد اومردم غيور به هوش بيايد متحد شويد ازين دولت مردان جيزى جور نميشود اينها همه در اختيار باداران خويش هستند طالب هر روز انتحارى ميكند طفل زن مرد مارا ازبين ميبرد باكستان راكت ميزند دولت حضور زارى ميكنند وميكويند اين كار دشمنان ماست وقتيكه دشمن است همرايش صلح ميكنى نه هركز اينها دشمنان قسم خورده ملت هستند بايد يك جهاد سرتاسرى درمقابل باكستان وطالب اعلان كنيد اينطور نميشود بدهنت بكس ميزند ببخشيد نزنيد صلح ميكنيم باور كنيد اينطور خاينين را طول تاريخ نداشتيم ازتمام مردم غيور اين ملت خواهش ميكننم به منافع ملى تان فكر كنيد در مقا بل دشمن متحد باشيد انشااله بيروزى از ان ماست زنده باد مردم شريف نجيب افغا نستان فقيرى برادرتان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است