انگلیس در شرایط بد به داد پاکستان رسیده است
پاکستان در حال حاضر در شرایط بسیار بد قرار دارد اما انگلیس و آمریکا بازهم به داد پاکستان رسیده اند که بتواند با این مذاکرات به دنیا نشان دهد که افغانستان از پاکستان راضی است 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۰۰    ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ کد خبر: 130613 منبع: پرینت

یکبار دیگر انگلیس به داد پاکستان رسید و نگذاشت شکایت افغانستان بجایی برسد. به همین منظور سران امنیتی هر دو کشور افغانستان و پاکستان را به لندن دعوت کرد تا میانجی حل معضل پیش آمده باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، زکریا زکریا، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «حاشیه خبر» گفت: در این نشست های سه جانبه ای که در گذشته ها هم اجرا شد، و این بار هم یک نشست سه جانبه اخیراً برگزار شد ما نفع افغانستان را ندیدیم. هر زمانی که منافع پاکستان در خطر می افتد و پاکستان در یک باخت سیاسی قرار می گیرد، انگلیس به گونه ای به پاکستان هشیار باش می دهد که باید داخل مذاکرات سیاسی شود. چند سال پیش، حکومت اوباما به طور جدی تلاش داشت به پاکستان فشار وارد کند. ناگهان به اشاره انگلیس راحیل شریف به کابل آمد و طی مذاکرات و ملاقات های متعدد حکومت کابل را امیدوار ساخت که مشکلات حل می شود و علیه تروریست ها در خاک خود اقدامات می کند. فی الفور به سفر نیویورک رفت و در نزد مقامات آمریکایی ها از رضایت افغانستان صحبت کردند، آمریکایی ها فکر کردند که پاکستانی ها راه حل جست و جو کردند و با افغانستان از طریق مذاکرات می خواهند مشکل را حل کنند و علیه تروریست ها و تروریزم اقدامات جدی دارند. پاکستان نه تنها که به نفع مردم افغانستان و نه تنها علیه مبارزه با تروریزم کار نکرد بلکه دو میلیارد دالر هم به دست آورد.

وی افزود: پاکستان در حال حاضر در شرایط بسیار بد قرار دارد اما انگلیس و آمریکا بازهم به داد پاکستان رسیده اند که بتواند با این مذاکرات به دنیا نشان دهد که افغانستان از پاکستان راضی است.

زکریا، در مورد طالبان و داعش در افغانستان اظهار داشت: موضع افغانستان در این اواخر واضح بوده است، طالبان را به عنوان دشمن شناخته اند و خوب شناسایی کردند. به خاطر اینکه تمام عملیات را طالبان می کند. آی اس آی پاکستان برای طالبان دستور داده است که هیچ نوع مسوولیتی نگیریم و به آمریکایی ها می گویند که شبکه حقانی پیش شرط شما است و ما علیه آن مبارزه می کنیم. این هم اشتباه آمریکایی ها است که فقط شبکه حقانی را به عنوان تروریزم به آنها معرفی کرده اند. اما شما می دانید که یکی ازافراد طراز اول شبکه سراج حقانی معاون هیبت الله است، اگر آمریکا مبارزه علیه حقانی را پیش شرط گذاشته، آیا می شود که شما علیه رییس یک حزب شرایط آسان وضع کنید و معاونش را در شرایط بدقرار بدهید؟ این برخواسته از پالسی بسیار مغلطه آمیز و شیطنت آمیز آی اس آی پاکستان است. تمام عملیات را طالبان می کند و به نام داعش ختم می کند. فعلا پاکستان به طالبان گفته است، شما بیرق داعش را بلند کنید تا وضعیت تغییر کند و دهنیت دنیا نیز تغییر کند.

نماینده مجلس، در خصوص نشست هایی که تابحال در مورد افغانستان و پاکستان برگزار شده است بیان داشت: کسانیکه دراین مسافرت ها می روند باید با خود مشاورینی را ببرند که اینها از این بازی هایی که آی اس آی به راه می اندازد، می فهمند، اتمر آدم هشیاری است و همه چیز ها را همه جانبه فکر می کند اما پاکستان زرنگتر از آن است، این کشور با پشتیبانی کشورهایی چون انگلیس و آمریکا به راحتی می تواند کارهای خود را به پیش ببرد و سیاست های خود را اجرایی کند. در این میان اصلا نفع افغانستان مطرح نیست. آمریکا توسط پاکستان است که می تواند اهداف خود را پیش ببرد و افغانستان برایش اصلا مطرح نیست و اهمیتی به اندازه پاکستان ندارد. به همین دلیل این نشستی که در لندن برگزار شد، به نفع افغانستان نخواهد بود بلکه اگر نگاهی بیندازیم باز هم در نهایت به نفع پاکستان خواهد بود.

وی معتقد است، بازی های سیاسی در افغانستان در حال تغییر است و اضافه کرد: تعریفی که آمریکا از تروریزم دارد این است که هر کس منافع آمریکا را به خطر بیندازد ترویست است، زمانی که چهل هزار عسکر دیگر در افغانستان زیاد شود و شبکه حقانی و طالبان پنج عسکر آمریکایی را بکشند، تعریف طوری می شود که طالبان دشمن آمریکا می شود. پس باز هم بازی ها تغییر می کند. همانطور که همین حالا هم بازی ها در حال تغییر است. این تغییر با ایجاد گروه تازه ای به نام داعش و حمایت روسیه از طالبان ایجاد شده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا در ولایاتی پشتون نشین مثلی پکتیا ننگرهار قندهار وهلمند در سطع رهبری اش از اقوام دیگر به ذره بین هم دیده نمیشود اگر تصادفن هم باشد جرهت نفس کشیدن را ندارد ولی در ولایاتی عمدتن تاجیک نشین وازبیک نشین باید حتمن این اصل مراعات شودخلاصه می بینم که بسیار بی انصافی وبیعدالتی در حق اقوام دیگر روا داشته میشود

>>>   نشر اخبار ياوه سرايى هاى كرزى توسط خبرنگاران ، در واقع كمپاين به ملا عمر است.

>>>   سلام خدمت شما بزرگواران، باید عرض کنم که این سایت شما اگر همچنین که اکنون شروع کرده ادامه بده در آینده ای خیلی نزدیک موفقیت های زیادی کسب خواهد کرد. تشکر از شما

>>>   یگانه گشوریکه میتوان از ان برای بر بادی ،نا ارامی، جنگ ،و.. علیه افغانستان استفاده کرد پاکستان است ، این بته نا جور از زمان تولد ان که هر گز زاده نمی شد ، البته تولد اجباری ان علیه افغانستان و منطقه بود که این دو کشور سالهای سال به جان بی افتد ، یکی اجیر سر پا قرص و دیگری ؟؟؟ باشد ، از منافع خویش هیچ کسی نمی گزرد، حتی؟ و این بته نا جور سالانه از این طریق ملیاردی پول در میاورد از همچو شرایط، آیا میتونه از این پول گذشت ؟؟

>>>   کار شیطان چیست جز عصیان و خطا کار انسان مسلمان چیست خوبی و تسلیم به امر خدا .
پاکستان ترورست پرور بمثابه شیطان منطقه و دشمن صلح وازادی کشور های دیگر نه تنها که به امریکا سرخم کرده بلکه به انگلیس و چین و در این اواخر به کشور روسیه هم سرخم کرده تا ژاندارمی منطقوی خود را در قتل وکشتار و ترور و انفجار حفظ کند چون بقای شانرا در گرو تروستان وتربیه ترورستی در کشور شان میدانند اینکار پاکستان افتخار افرین نبوده بلکه مایه شرم و ذلت رهبران سیاسی ونظامی انرا به ثبوت میرساند .

>>>   امریکا درین داخر پاکستانی ها رااز گرفتن ویزه برفتن امریکا معاف کرد آیا این یک امتیاز وتقدیر از خدمات نیست این دروغ است که امریکا به پاکستان اخطار داه وغیره .

>>>   اختلافات ظاهری شان بخاطر فریب دنیاست ام در واقع در همه اعمال تروریستی در افعانستان هر دو ذست دارند . امریکا فرمان میدهد و پاکستان اجرا کرده حق زحمت خود را از امریکا میگیرد.

>>>   پاكستان حق دارد به عنوان يك كشور از مرزهايش حراست و حفاظت كند تا از عبور و مرور تروريست ها جلوگيري صورت گيرد. اين حق براي افغانستان و هر كشور ديگر نيز محفوظ است. زماني كه ما پاكستان را حامي و لانه تروريزم مي دانيم، چرا از سياست پاكستان نسبت بر إيجاد محدوديت بر مرزها و دروازه هايش بر آشفته شويم!؟ ما نه تنها از إيجاد محدوديت بر دروازه «تورخم» و «چمن» حمايت مي كنيم؛ بلكه براي جلوگيري از عبور تروريستان از آنطرف مرز به افغانستان، پاكستان بايد در امتداد مرز ديورند، حصار كشي يا ديوار بزرگ إعمار كند تا هم از رفت و آمد تروريزم جلوگيري شود و هم بر ادعاي ارضي دو طرف بر مرز ديورند پايان داده شود. اينطوري نمي شود كه هم مرزها باز باشد از سوي هم توقع مدينه فاضله در دو طرف مرز داشته باشيم.
هارون معترف

>>>   نخست عرض كنم كه ميان من و جنرال هاي پاكستان نه، بلكه دو ملت خواستار پايان دادن بر عبور و مرور تروريزم در دو طرف مرز ديورند هستند، تنها كسان كه طرفدار آزاد بودن مرز ديورند هستند، طالبان و حلقات تروريستان ديگر استند كه اينجا نقطه اشتراك شمارا نيز با آن ها نشان مي دهد. دوم اينكه مرز ديروز «فرضي» نيست بلكه مرز شناخته شده و تاييد شده از جناب ملل متحد و جامعه جهاني است. سوم اينكه مسله ديورند يك قضيه نهائي و حل شده است و هيچ مشكل استراتيزيك ميان دو كشور وجود ندارد، بلكه مشكل تنها در حلقات قومي و شونيزم در اين طرف مرز ديورند است. اگر باور نداريد برويد در آن طرف مرز همه پرسي راه اندازيد اگر يك درصد موافق با الحاق اراضي پاكستان به نفع افغانستان يافتيد، شما برنده هستيد. مسله مهم اين است كه سالهاست ما از بابت مرزهاي باز ديورند، قرباني داده ايم و اين تماميت خواهي ادعاي ارضي مافياي قومي در افغانستان عامل بحران بوده. بنا مردم افغانستان ازين بعد حاضر نيستند قرباني گاو شيري مرز ديورند شوند.

>>>   کی انجام بدهد درکابینه ما مزدورهای دالخور نشسته تمام انتحاریها بسته بندی شده گی درخانه های وکیلهای پارلمان که هم ازدولت معاش میگیرند وهم ازپاکستان ، سلاح زروی مانداریم ازما تفنگ بادی است یک آرد ومواد ارتزاقی مانداریم مافقط یگانه
سرمایه ملی مااست کوکنار وچرس وهیرویین است غیرازاینکه ما
.....وگول بسزیمتان دیگر کاری ما نداریم.

>>>   مشکل بزرگتر از پاکستان ما در داخل با یون و همفکران خیال بافش داریم تا وقتی بالای این خیالبافان چیره نشویم هیچگاهی مشکل ما با پاکستان حل نخواهد شد


>>>   ادعای خط دیورند را کسانی صدا بلند میکنند که نفع شخصی و قومی خود شانرا درین ادعای نادرست میدانند از زمان عبدارحمن خان که این خط دیورند با انگلیس ها برسمیت شناخته شده تا امروز ملل متحد انرا برسمیت میشناسد و سرحد بین افغانستان و پاکستان میداند و مردمان پشتون انطرف خاک مربوط پاکستان هرگز حاضر نیستند که بطرف افغانستان از خود تمایل نشان دهند چه رسد که به افغانستان خود را متعلق بدانند واز جانب در همین زمان حکومت اشرف غنی احمدزی که بین نظامیان مرزی افغانستان وپاکستان در سرحد تورخم جنجال برپا گردید واز هردو طرف نظامیان ومناطق دو طرف خسارت و صدمات وارد گردید بصراحت پشتون های انطرف سرحد تورخم خود شانرا بدفاع از پاکستان در برابرافغانستاناعلان امادگی کردند وپشتون های انطرف را اتباع پاکستان و شهروند انکشور واضح بیان کردند به حلوا گفتن دهان شرین نمیشود .

>>>   کرزی در نقش دیگر ظاهر می شود، قابل یاد آوری میدانم که :کرزی از درگاه امریکا رانده نشده درسناریوی فلم جدید درمورد کشور ما برایش سازمان سیاه نقش دیگر برای بازی کردن انتخاب کرده است .
نقش جدید کرزی بسیار مهم تر وخطرناک تر از نقش قبلی اش درسمت دست نشانده ای امریکا به کرسی قدرت است ، این نقش بسیار ویرانگرتر است نسبت و نقش پیشینش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است