جلوگیری محکمه فدرال آمریکا از اخراج یک هموطن
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۶    ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ کد خبر: 130610 منبع: پرینت

یک محکمه فدرال آمریکا درست ساعاتی پیش از اخراج یک شهروند افغانستانی که با ویزۀ خاص مهاجرت وارد امریکا شده بود، با صدور حکمی اقامت موقت به این مرد را تضمین کرد و مقام‌های ادارۀ مهاجرت را از اخراج وی بازداشت.

روزنامۀ واشنگتن پست گزارش داد که کارمندان ادارۀ امنیت داخلی آمریکا این مرد افغانستانی را که هویت وی تا کنون فاش نشده، روز دوشنبه حین رسیدن به میدان هوایی نیوارک ایالت نیوجرسی بازداشت کردند.

این نخستین مورد از تلاش برای برگشت اجباری یک دارندۀ ویزۀ خاص مهاجرت به ایالات متحده است. چند روز پیش نیز اعضای یک خانوادۀ پنج عضوی افغانستانی – زن و شوهر و سه کودک شان- که با ویزۀ خاص مهاجرت به ایالات متحده سفر کرده بودند، در میدان هوایی لاس انجلس ایالت کلیفورنیا بازداشت و چند روز بعد به دنبال ساعت‌ها بازجویی، دوباره رها شدند.

الیزابت فویدل، وکیل در پروژۀ جهانی امداد به مهاجران، به واشنگتن پست گفته است که این مرد ۲۵ سالۀ افغان برای ۳۶ ساعت بدون دسترسی به وکیل مدافع در بازداشت به سر برده است و در این جریان به گفتۀ مقام‌ها داوطلبانه از ورود به ایالات متحده صرف نظر کرده است. او افزود که موکل اش شاید پسایند تصمیم اش مبنی بر انصراف از ورود به ایالات متحده را کاملاً درک نکرده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هموطن یا افغانستانی یا یک هزاره؟
کدام یک؟ یا تمام آنها؟ ولی افغان نبود!!!!!!!!!!!!!!!!!1

>>>   چقدر نادن است این نظر دهنده وقتی گفته میشود هموطن;میگه پس اوغو ویا بعبارت بهتر بگویم قوم انتخاری نبوده اما وقتی حرف از تذکره میشه همه فاشیستها میگن درشناسنامه باید کلمه افغان (یعنی انتحاریون)باید درج شود من نمیدانم اینها چرا خودرا به نادانی میزنند ,.

>>>   بلی در تذکره باید کلمه افغان نوشته شود تا همه را افغان گفت، نه افغانستانی. فکر میکنم نظر دهنده بد نگفته تا واضح شود که آیا واقعاً افغان بود یا افغانستانی.

>>>   باید خون اش معاینه شود اګر افغان باشد و خودرا افغان نمیداند مستقیم به وطن پدری اش دیپورت کند و افغانستان کدام مسوولیت در مقابل اش ندارد.
دوم اینکه هر کس از افغانستان به امریکا و اروپا میرود باید از نزد اش پرسان شود کی هست اګر افغان باشد باید در سطر اول نوشته شود افغان اګر صد سال بعد انکار کرد پس به وطنی دیپورت شود که خود اش میخواهد بدون افغانستان.

>>>   برادر اين قوم سالي بيش از كوه به زمين امدند كجا اين ها أدب و وقار دارند همه مردمان انتهاري وطنفروش كه تاريخ هم كواه اين است و بيسواد بس نبايد أزين قوم نادان بشنون توقع داشت
ح.....امريكا.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است