کابل به استقبال بهار می رود (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۶    ۱۳۹۵/۱۲/۲۸ کد خبر: 130605 منبع: پرینت




این روزها کابل نیز رنگ و بوی نوروز را گرفته و به استقبال بهار می رود









کد(24)

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بله امروز ها بسوی بهار میرویم و هر روز به نوروز نزدیک می شویم . عید نوروز را در گوشه های افغانستان جشن می گیرند ، نوروز یکی از کهن ترین عید های زیبا ایران باستان است . پس به پاس احترام به همسایه عزیزمان ، ایران باستان و سرزمین کورش بزرگ مرد عادل ، این عید باستانی و بسیار زیبا را پشاپیش به ملت بزرگ ایران و تاجیکستان و مردم شریف افغانستان که کسانی این روز را جشن میگیرند تبریک عرض می نمایم و امید وارم سال پر از خوبی و خوشی داشته باشید .
حبیب الله یوسف زی

>>>   پیشاپیش فرارسیدن عید نوروز رو به تمامی ایران بزرگ تبریک میگم من جمله افغانی های بزرگوار
امیرحسین- تهران

>>>   حبیب الله یوسف زی ....
ریشه های تاریخی نوروز آریانا کهن این جشن در اداوار تاریخ به جمشید پاد شاه بلخ نسبت داده شده است و از همین سبب نوروز جمشیدی نامیده اند. ضیافت « جشن » نوروز به صورت رسمی درعصر جمشید کیانی بلخی در بلخ بامی بنیان‌ گذاری شده است. نوروز نخستین روز ماه حمل چهره سپید، روشن و گرم حیات ‌بخش و زندگی ‌ساز طبیعت است. طبیعت فضای سبز دارای آثار مثبت نیروی التیام بخش روی فکر سلامت ذهنی همچنین بدن انسان شادابی ، .....به روان جسم انسان می بخشد و افسردگی را می رهاند. پس هموطنان فرصت بهار را برای داشتن جسمی سالم و روانی با نشاط ، از دست ندهیم . از لحاظ علم روانشناسی مشاهده مناظر طبیعی می تواند تاثیرات مثبت و بی نظیری روی روح و روانتان بگذار.

>>>   جناب یوسفزی جان ، این جشن مربوط به کشور ایران نیست بلکه به سر زمین خراسان بزرگ است ، کشور های زیادی را شامل می گردد ،ایران ، افغانستان ، تاجیکستان ، قسمتی از ارمنستان ، قرقزستان ، ترکمنستان ، آزربانجان، و قسمتی از هند بزرگ ، و کسانی که از خراسان بزرگ ، در نقاط از جهان تشریف دارند ، این سال نو، روز نو را فرخنده می داند ، و قدم بهار نو ، سال نو رو گرامی می دانند، این عید نیست جشن سال نو است، پیشاپیش خدمت مردمان کره از جهان تبریک و سال بدون خون ریزی، بدون قتل، بدون دست های مخرب که به خاطر مقدار پول ،وجدان و شرف خویش رو می فروشند، باشد آمین، یا رب العالمین .

>>>   چنانچه در طبیعت با امدن بهار تغییر واردمیگردد ارزو دارم که ما هم در نفسهای خود تغییر بیاوریم تا خدای متعال هم این حالت زار واشفته مارا به بهترین حالت مبدل سازد

>>>   تبریک به همه زردشتی ها!

>>>   تجلیل با شکوه از نوروز سیلی محکمی است به روی ملا ظاهر داعی ،ملا مفلح ،ملا مجیب الرحمن و دیگر خودفروخته ها و نوکران اجنبی که به اشاره بیگانگان با ضدیت با این سنت دیرینه و کهن برخاسته اند .
شمس تمنا

>>>   عیدمال همه افغانهاست.
ع

>>>   ههههههههههه
شمس القمر خودت فروخته شده هستی یا کسانی ره که نام بردی؟ سنت دیرینه و کهن را که میگی آیا کدام درد را دوا خواهد کرد؟ غیر ازینکه این و آن در قصرهای مجلل و محافل عیش و نوش خون مردم را (پول مردم را) نوش جان میکنند؟
خودت هم یک کهنه برخاسته ای بیش نیستی.

>>>   سلام
نوروز به برادران و خواهران افغانستانی مبارک.
انشاالله سال 96 از سالهای گذشته برای همه ما بهتر باشد به همراه خبر های خوش و سلامتی.
محمد حسین از اصفهان

>>>   آفرین حبیب الله یوسف زی حرف حق را زدی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است