آمریکا، افزایش بودجه نظامی و کاهش بودجه خارجی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۰    ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ کد خبر: 130549 منبع: پرینت

به گزارش خبرگزاری رویترز، طرح پیشنهادی دولت ترامپ شاهد کاهش 31 درصدی یا دو میلیارد و ششصد میلیون دالری بودجه آژانس حفاظت از محیط زیست و همچنین کاهش 28 درصدی یا 10 میلیارد و 900 میلیون دالری بودجه وزارت امور خارجه و برخی برنامه های مهم بین المللی است.

این طرح در صورت تصویب موجب بیکاری سه هزار و 200 کارمند آژانس محیط زیست آمریکا معادل 19 درصد نیروی کار این نهاد می شود و همچنین بخش اعظمی از تلاش های دولت پیشین برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و محیط زیستی را خنثی می کند.

ترامپ همچنین در بحث فعالیت های مرتبط با وزارت امور خارجه آمریکا هم کاهش هزینه های صرف شده برای سازمان ملل متحد و برنامه های فرهنگی و محیط زیستی را درنظر گرفته است؛ گرچه در سال آینده همچنان سه میلیارد و یکصد میلیون دالر کمک مالی وعده داده شده به رژیم صهیونیستی پرداخت خواهد شد.
رییس جمهوری آمریکا در عین حال افزایش 54 میلیارد دالری هزینه های دفاعی را با هدف آنچه که «تامین امنیت مردم آمریکا و اخراج مهاجران غیرقانونی» خوانده، در دستور کار قرار داده است.

در لایحه پیشنهادی ترامپ برای سال مالی آینده که از یک اکتبر آغاز می شود، بودجه 19 نهاد مستقل که برای فعالیت های رادیویی و تلویزیونی و برخی برنامه های اجتماعی خود روی دولت فدرال حساب باز می کنند، قطع شده است.

رییس جمهوری آمریکا در عین حال درخواست افزایش 25 میلیارد دالری بودجه سال جاری وزارت دفاع آمریکا برای توسعه برخی برنامه های کلیدی این وزارتخانه را مطرح کرده و همچنین خواستار اختصاص پنج میلیارد دالر دیگر هم برای عملیات های رزمی شده است.
13.5 میلیارد دالر از مازاد بودجه وزارت دفاع برای تقویت یگان های هوایی و دریایی و سامانه های موشکی درنظر گرفته شده است.

رویترز مدعی است که بخشی از این رقم قرار است برای جنگنده های اف-35 و سیستم های نوین پهپادی به کار گرفته شود.
ترامپ در کنار لایحه بودجه سال آینده خواستار اختصاص سه میلیارد دالر بودجه اضافی هم برای وزارت امنیت داخلی در سال مالی جاری شده است.

یک و نیم میلیارد دالر از این مبلغ قرار است صرف آغاز پروژه ساخت دیوار در مرز با مکزیک شود و پیشنهاد اختصاص دو میلیارد و 800 میلیون دالر دیگر هم به این پروژه برای سال آینده مطرح شده است.
لایحه بودجه دولت آمریکا انتقاد بسیاری از سیاست مداران از هر دو جناح دمکرات و جمهوریخواه را به دنبال داشته است.

«نانسی پلوسی» رهبر دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در همین رابطه ترامپ را به بی توجهی به اشتغال، آموزش، انرژی پاک و فعالیت های درمانی متهم کرده و تلاش وی برای اختصاص مبالغ گزاف به فعالیت های نظامی را محکوم کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است