تحولات آمریکا در 26 حوت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۵/۱۲/۲۷ کد خبر: 130547 منبع: پرینت

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در روز هفت ماه مارس نسخه تازه ای از فرمان مهاجرتی خود را که نسخه اولیه آن با اعتراض های سراسری مردم و مقاومت دستگاه های قضایی روبه رو و سر انجام به ناکامی رسیده بود امضا کرد و مدعی شد که در آن اصلاحاتی را به منظور رفع موانع قانونی اجرای آن به عمل آورده است.

شب چهارشنبه ساعاتی قبل از نخستین روز اجرای این فرمان یک قاضی فدرال آمریکا در ایالت هاوایی حکم ممنوعیت سراسری اجرای آن را صادر کرد و در پی این حکم دادگاه فدارل ایالت مریلند نیز در اقدامی مشابه بخش هایی از این فرمان را غیر قابل اجرا اعلام کرد.
ترامپ این اقدام قاضی ایالت هاوایی را برخو استه از جهت گیری های سیاسی خواند و گفت که او از ابتدا می دانست با موضع گیری های تندی که نسبت به دستگاه قضایی کشورش داشته با چنین مقاومت هایی روبه رو خواهد شد و تهدید کرد که با تمام توان با دستگاه قضایی آمریکا مبارزه خواهد کرد و در این دعوا پیروز خواهد شد.

گلن بک مجری محافظه کار و تند رو آمریکایی که زمانی مسلمانان را دشمنان سر سخت کشورش خوانده بود هم به دفاع از مسلمانان جهان و انتقاد از فرمان مهاجرتی رییس جمهوری آمریکا برخواست و گفت که آمریکا استطاعت آن را ندارد که حتی یک سال هم تحت کنترل یک دولت سایه دوام بیاورد.

کاخ سفید آمریکا بودجه پیشنهادی ترامپ برای سال 2018 را منتشر کرد که افزایش 10 درصدی بودجه نظامی و کاهش 28 درصدی از بودجه کمک های خارجی وزارت امور خارجه این کشور از جمله محور های اصلی این بودجه به نظر می رسند.

رکس تیلرسون در موضعی غیر منتظره ضمن دفاع از بودجه پیشنهادی ترامپ کاهش 28 درصدی از بودجه وزارت خانه تحت کنترل خود را برای پاسخ به نیاز های اساسی کشورش ضروری و درست خواند.

امروز رهبران کمیته اطلاعات سنای آمریکا نیز به رهبران همین کمیته در مجلس آمریکا که روز گذشته «چهارشنبه » اتهامات ترامپ مبنی بر جاسوسی و شنود از طرف اوباما را بی اساس خوانده بودند پیوستند و رسما اعلام کردند که هیچ سند و مدرکی دال بر صحت این ادعاهای ترامپ به دست آن ها نرسیده است.
با این همه رییس جمهوری آمریکا همچنان بر ادعاهای خود در این خصوص پافشاری کرده و گفت که بزودی اسناد'جالبی ' در اثبات این ادعا در اختیار مردم کشورش خواهد گذاشت.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است