۹۱ شهید و زخمی در حمله انتحاری در دمشق
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۲    ۱۳۹۵/۱۲/۲۶ کد خبر: 130532 منبع: پرینت

در یک حمله تروریستی به کاخ دادگستری در منطقه حمیدیه دمشق پایتخت سوریه، 31 نفر شهید و 60 نفر دیگر زخمی شدند.

تروریست ها بمبی را در کاخ دادگستری در منطقه حمیدیه در دمشق پایتخت سوریه منفجر کردند. نهادهای امنیتی منطقه انفجار را در دمشق به محاصره در آورده اند و کمیته های تحقیق تشکیل داده اند تا درباره طرفی که در این انفجار دست دارند اطلاعات جمع کنند.

شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه گزارش داد، دادستان کل دمشق گفت آمار تلفات انفجار تروریستی در داخل ساختمان دادگستری در دمشق به 31 شهید و 60 زخمی رسید.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، یک فرد انتحاری مواد منفجره همراه خودش را در کاخ دادگستری منفجر کرد که دهها نفر شهید یا زخمی شده اند.

خبرگزاری دولتی «سانا» به نقل از یک منبع پلیس دمشق گزارش داد: «آمار اولیه انفجار انتحاری تروریستی در ساختمان قدیمی کاخ دادگستری، 25 کشته و شماری زخمی است».

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه در صحنه حادثه در محله حمیدیه اعلام کرد نیروهای امنیتی، منطقه را بسته اند و مسیرهای منتهی به آن در حالی مسدود شده است که آمبولانس ها و ماموران آتش نشانی به این مکان شتافته اند.

این ساختمان هم یک دادگاه مذهبی اسلامی مسئول رسیدگی به امور شخصی و یک دادگاه جنایی را در خود جای داده است.

یک وکیل که در جریان حمله در این ساختمان حضور داشته است، در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «ما وحشت کردیم زیرا صدای انفجار، مهیب بود».

این وکیل که خواست نامش فاش نشود، افزود: «ما در کتابخانه پناه گرفتیم که در طبقه ای بالاتر قرار دارد».

یک دادستان محلی نیز در گفتگو با تلویزیون دولتی اعلام کرد: «فرد تروریست... در زمان شلوغی، غیرنظامیان را هدف قرار داد».

وی افزود: «بمب گذار انتحاری قصد داشت وارد (ساختمان) شود و زمانی که پلیس تلاش کرد جلوی وی را بگیرد، به داخل دوید و مواد منفجره همراه خود را منفجر کرد».

روز شنبه، دو انفجار در پایتخت سوریه به کشته شدن 74 تن منجر شد که «جبهه فتح الشام»، شاخه سابق القاعده در سوریه، مسئولیت آن را برعهده گرفت.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است