مقام های امنیتی در مجلس استیضاح می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ کد خبر: 130487 منبع: پرینت

مجلس نمایندگان مقام های ارشد امنیتی را استیضاح خواهد کرد.

به گزارش تلویزیون 1، کمیته‌ روسای مجلس نمایندگان تصمیم گرفته است که این مجلس دو هفته بعد، حمل 96، وزیران دفاع ملی و امور داخله و رییس عمومی امنیت ملی کشور را استیضاح کند.

چندی پیش مجلس نمایندگان تصمیم گرفته بود که در پیوند به وضعیت وخیم امنیتی کشور و به ویژه حمله به شفاخانه‌ی سردار محمد داوود، مسوولان ارشد امنیتی کشور را استجواب کند، ولی این موضوع به دلیل انتخابات هیات اداری مجلس به تعویق افتاد.

مجلس نمایندگان برای استیضاح این مقام‌ ها امضا گردآوری کرده و در کمیته‌ رییسان این مجلس زمان استیضاح نیز تعیین شد.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالمنان شیوای شرق
پارلمان و حاكميت خوگ ها بر مزرعه مردم
تحقير وجدان و خردجمعي از همين مجلس اب مي خورد و سنگ بناي فاجعه را نماينده مسئووليت گريز گذاشته است
وقتي سياست مدار و يا پيش آهنگ سياسي، روزمره و نامتعهدانه عمل كند، تحقير وجدان و خردجمعي است. افغانستان سرزميني است كه مردم آن در چنگال اربابان و بتان انحصار طلب سياسي گير مانده است. سياست ورزان كه به هيچ ارزش و مؤلفه اي جايگاه و فضيلت مردم باور ندارند.
روي همين كنش و رفتار اين گونه از پيش آهنگان سياست، سبب تحقير و ارزش زدايي شده است. رهبران و رهبر نماها در اين خاك، شب سر در آخور معامله دارند و روز دست به گريبان مردم مي زنند و از هيچ تزوير و ريايي دريغ نمي ورزند. به راستي در اين امر از هر تزوير گر و ديگر رَيا پرستان پيشي گرفته اند.
آنچه امروز سياست مداران در قدرت، انجام مي دهند، تبيين كننده حاكميت خوگ ها در مزرعه حيوانات است. جورج أرول و نوع بازخواني اخلاق قدرت مداران در نبشته مزرعه حيوانات، نسخه خوبي از حالت موجود ماست. در مزرعه حيوانات، اين خوگ ها هستند كه هر شب به دل خود قانون وضع مي كنند و موضع جديد جبرا اتخاذ مي كنند. نمونه بارز اين گونه حاكميت را در مجلس نمايندگان و حكومت وحدت ملي، مي توان جستجو كرد. پارلمان موجود چتر مشروعيت زايي براي حاكميت خوگ ها بر مزرعه مردم است. نماينده خايين و پول بگير، در واقع خوگ چراني را پيشه كرده است. و همين هاست كه هر روز وجدان و خرد جمعي تحقير مي شود.
ورنه كافي است كه پس از حادثه بيمارستان و نسل كشي طالبان، به وزيران و روساي نا به كار امنيت ملي، پايان بدهند و جلو قانون ستيزي ها و قانون شكني ها را بگيرند. اما دريغ كه پول پرستي، به جاي خدا پرستي، تعصب به جاي قانون، سبب مي شود كه پارلمان خوگ چراني كند و مزرعه مردم را پامال.

>>>   دولت فاسد یا جامعه فاسد؟
---------------
فرهنگیان و فعالانِ مدنی كشور، تقریبن بدون استثنا از فساد می‌نالند ولی وقتی یکی از بستگان و آشنایان و دوستانِ شان شغلی در این دولت فاسد پیدا می‌کنند، بدونِ استثنا ورود او در ساختار فاسد را با تبریک و دعا و صلوات جشن می‌گیرند. پرسشی که پیش می‌آید این است که آیا دولت فاسد است یا جامعه؟ آیا دولت و پارلمان فاسد تبلورِ جامعه‌ی فاسد نیست؟ آیا نهادهای فاسد حامل و ناقل مردم فاسد نیستند؟ آیا این مردم نبودند که به نمایندگان پارلمان فاسد رای دادند که هنگام کار اصلن حضور ندارند؟ آیا همین نمایندگان فاسد مردم نبودند که به وزیر فاسدی که تمام‌وقت درخواب است رای دادند تا امور دفاعی این کشور را به‌دوش گیرند؟ آیا این کارکنانِ معاش‌خوری که ما هر روز با آن‌ها خوش و بش داریم، ورود شان به پست‌های مهم دولتی را جشن می‌گیریم و خروج شان ما را عزادار می‌کند، در برابر معاشی که می‌گیرند کاری هم کرده‌اند؟
اسد بودا

>>>   هر چند پارلمان اوغانستان به استثناى چند وكيل ، ديگران دلقكان محور هاى قدرت بودند و هر چه هستند جز نماينده يى مردم . اكنون اين خانه غير مردمى كاملن در دامن فاشيزم قبيله سقوط كرده است و حاكمان خواهند كوشيد تا فرمان هاى خود را از پارلمان عبور دهند. مردم و نماينده گان واقعى مردم بايد هشيار باشند و هر چه بيشتر تلاش كنند تا واقعيت ها را با مردم شريك سازند.

>>>   واکنش دکتر لطیف پدرام رهبر کنگره ملی افغانستان در مجلس نمایندگان در پیوند به استیضاح وزرا و تعدیل قانون ثبت احوال نفوس.
چهارشنبه 25 حوت

>>>   مشوره‌یی به شورای ملی افغانستان!
سمّت وزارت دفاع، سمّتِ استراتژیک است. یعنی وزیر دفاع باید یک استراتژیست و سازماندهء با فکر باشد. ستادهای ارتش می‌تواند متشکل از جنرالان آگاه باشد تا تعامل اجرای استراتژی‌های ارتش را با تاکتیک‌های جنگی بلد باشد. وزیر دفاع باید ظرفیت تمثیل و توجیه خّرد دفاع و هجوم را در دکترین سیاست خارجی و داخلی داشته باشد. به‌ویژه در شرایط جنگ، وزیر دفاع باید از سه ویژه‌گی بهره‌مند باشد. ۱. قدرت تحلیل وضعیت نظامی ۲. ظرفیت تقویت پایه‌های تنکالوژی در نبرد ۳. تقویت ارتباط سازنده میان استراتژی، سیاست و میدان نبرد. بلاخره این‌که وزیر دفاع باید سالم‌ترین و جنبنده‌ترین وزیر دولت باشد.

>>>   وکیلان باید استظاع شوند هم قاتل و غاصبین زمین و قاچاقبران شراب و ارد و مواد مخدر و رشوت خور هستند
بصیر نظری

>>>   مردم ازاده و سربلند سرزمين ام
از وكلاي تان در پارلمان بخواهيد تا در مقابل قانون شكني هاي غني در پيوند به قانون ثبت احوال نفوس و تحميل هويت شان بالاي ديگران در پارلمان و خارج از پارلمان موضع گيري هاي علني داشته باشند تا وكلاي باعزت ازاده سربلند و خدمت گار مردم و وكلاي خاين غدار معامله گر هويت فروش تثبيت گردد
تا در اينده مردم فريب خائنين و هويت فروشان را نخورند
خاموشان در جمع خائنين و هويت فروشان حساب ميشوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است