عربستان چند کودک را در یمن کشته است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ کد خبر: 130475 منبع: پرینت

سازمان ملل اعلام کرد که بیش از یک هزار و 500 کودک یمنی از دو سال پیش با آغاز حملات ایتلاف سعودی به این کشور، جان خود را از دست دادند.

آژانس‌های سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کردند از دو سال پیش و آغاز حملات ایتلاف سعوی در یمن، حدود 7 هزار و 700 نفر از جمله یکهزار و 564 کودک جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که تا 10 مارس، دستکم یک هزار و 546 کودک کشته شدند و 2 هزار و 450 نفر دیگر نیز قطع عضو شدند.

از این میان کشته‌ شدگان، یک هزار و 22 نفر پسر و 478 نفر دختر بودند و جنسیت 46 نفر آنها مشخص نبوده است.

در همین بازه زمانی، یک هزار و 801 پسر و 649 دختر زخمی شدند و یک هزار و 572 پسر بعنوان کودکان سرباز استخدام شدند.

یونیسف اعلام کرد که در مارس 2015، ایتلاف تحت رهبری سعودی‌ها در حمایت از «عبد ربه منصور هادی» رییس‌جمهور مستعفی یمن به این کشور حمله کرد.

سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل نیز اعلام کرد که از زمان حملات ایتلاف سعودی به یمن، دستکم 7 هزار و 700 کشته شدند و 42 هزار و 550 نفر دیگر نیز در این کشور زخمی شدند.

حملات عربستان ششم فروردین آینده وارد سومین سال خود می‌شود و این کشور در سایه سکوت بین‌المللی همچنان این حملات را ادامه می‌دهد.

در سال گذشته میلادی، سازمان ملل نام عربستان را به دلیل کودک‌کشی در یمن که پیشتر رژیم صهیونیستی در منطقه به آن مشهور بود، در لیست سیاه ناقضان کودک قرار داد اما پس از چندی به دلیل فشار ریاض آن را حذف کرد.

بان کی مون دبیر کل سابق سازمان ملل اذعان کرد که تحت فشار مالی عربستان، ناچار شده است نام عربستان را از لیست کشورهای ناقض حقوق کودکان در جهان حذف کند؛ امری که رسوایی بزرگی برای سازمان ملل به بار آورد و در عرصه بین‌المللی گزارش شد که عربستان با پول دهان سازمان ملل را بسته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است