هر استیضاح به معنای سلب اعتماد نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۱    ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ کد خبر: 130443 منبع: پرینت

عصبانیت نمایندگان مجلس از ناامنی های اخیر کابل، موجب طرح استجواب مسوولین نهادهای امنیتی شد اما حد نصاب امضای لازم برای احضار این مسوولان جمع آوری نشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، نادر شاه بحر عضو مجلس نمایندگان در خصوص جلسه مجلس نمایندگان برای استجواب مسوولین امنیتی گفت: مجلس لازم است که در ارتباط با اینگونه وقایع بی تفاوت نباشد و تصمیم های لازم را بگیرد.

بحر، درخصوص هراس و احتیاط نمایندگان از استیضاح مسوولین امنیتی اظهار کرد: چند چیز موجب هراس نمایندگان از استیضاح یا استجواب می شود، یکی تجربه نمایندگان از مثبت نبودن نتایج استیضاح های گذشته است و عامل دوم نگرانی از جانب حکومت است، چنانچه کسانیکه در استیضاح های مجلس رد صلاحیت شدند اما کماکان به حیث سرپرست در پست های شان باقی مانده اند.

این نماینده افزود: مجلس قطعا به طرف استیضاح خواهد رفت اما هر استیضاح به معنای رد صلاحیت شدن مسوول نیست و اگر هم اینطور شد باید دید که حکومت در قبال سرانجام استیضاح مجلس چه می کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جنبش دفاع از قانون امروز در نشستی با ذکر واژه "افغان" در شناسنامه های برقی مخالفت کرد.
عبدالحفيظ منصور عضو مجلس نماینده گان در این نشست گفته است"سياست مدارانی كه مى خواهند هويت يك قوم را بر ساير أقوام افغانستان تحميل كنند، ناوقت به دنيا آمده اند، بايد ايشان در قرن ١٦ و ١٧ متولد مى شدند"

>>>   امیدوار هستم که مجلس نماینده گان تحت مدیریت نرود!
هیأت اداری مجلس نماینده گان در پیوند به استیضاح وزیران دفاع، داخله و رئیس عمومی امنیت ملی امشب از سوی رئیس جمهوربه ارگ دعوت شده اند.

>>>   هر سلب اعتماد به معنی سبکدوشی یا طرد از وزارت نیست

>>>   حفیظ منصور
اقوام دیگر برای ارزش های خود مبارزه می کنند ولی بزرگان تاجیک برای رسیدن به چوکی مبارز می کند
ما به هیچ قدرتی اجازه نمی دهیم که هویت خود را به بر ملت ما تحمیل کند.
همایش جنبش دفاع از قانون!

>>>   وای به حال ملتی که رئیس جمهورش را امریکا، هویتش را انگلیس، وزیر دفاع و رئیس امنیتش را پاکستان انتخاب کند
عسکریار

>>>   بسمه تعالی
قرار روز دوشنبه ی مجلس نمایندگان این بود که فردا چهارشنبه وزرای دفاع،داخله،وریس امنیت به خاطر فاجعه ی بیمارستان چهارصدبستر اردو استیضاح شوند.پافشاری این جانب برای استیضاح در روز چهارشنبه یعنی فردا، این بود که وزرا فرصت پیدا نکنند دست به کمپاین بزنند وبرای یک عده معامله گر وعده و وعید بدهند.با دریغ قرار اطلاع با دستور آقای غنی به هییت اداری، امروز درجلسه ی روسا تصمیم گرفتند که استیضاح دوشنبه 7 حمل صورت بگیرد.به این ترتیب هییت اداری و ریاست دولت در یک معامله ی اعلام نشده فرصت کافی برای معامله گری فراهم کردند. خواستم مردم در جریان باشند.
لطیف پدرام

>>>   شما وکیلاان با خیانت ها و جنایلتی که کرده ومیکنید باید استیظاع شوید
بصیر نظری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است