والی بلخ حق دارد که روابط اش با عبدالله را قطع کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۲    ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ کد خبر: 130381 منبع: پرینت

یکی می گفت در دنيا چند گونه ديوانه است؛

1. ديوانه ای كه نان نخورده اما وقتی برايش طعام تعارف كنی تظاهر به سير بودن می كند. اين آدم ديوانه است، چون تا پايان روز گرسنه می ماند.
2. ديوانه ای كه به كسی رای داده اما با وجود تمام اشتباهات او تا انتخابات آينده از وی حمايت می كند.
3. ديوانه ای كه زن بدخلق نصيبش شده اما تا پايان عمر همراهش زندگی می كند. اين در حاليست كه با يک طلاق می تواند هم خود را راحت كند و هم طرف را.

حمايت دوامدار از داكتر عبدالله به باور من در زير مجموعه گونه دوم ديوانگی دسته بندی می شود. عبدالله تمام خط قرمزهای خود و مردم ما را شكستانده است. به هيچ چيزی باور ندارد، حتی به تغيير نظام و توزيع شناسنامه های الكترونيكی. فقط از هر چيزی استفاده ابزاری و مقطعی می كند.

به همه حاميان خود پشت كرده است. جنبش ضد تقلب و جنبش هاي ديگر مردمی را يک حلقه افراطی می داند. از سهميه تيم اصلاحات و همگرايی نه تنها دفاع نمی تواند كه در مورادی حتی حاتم بخشی هم می كند. آخرين مورد حاتم بخشی هاي او، اعطای كميسيون اصلاحات اداری به نادری است. پس شما بگوييد اگر ادامه حمايت از عبدالله ديوانگی نيست پس چيست؟

بنابراين، والی بلخ حق دارد كه با او مقاطعه كند و از مردم و حاميان خود به خاطر تشويق شان به رای دادن به عبدالله پوزش بخواهد. سياست، هنر استفاده از ثانيه هاست. نمی توان گفت كه بياييد چندسال ديگر هم حمايت كنيم، بعد نكنيم.

عبدالشهید ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   والی بلــــخ تنها توانست حساب های بانکی اش را باز کند ویک چوکی برای خود گرفت ، اما ع توانست دوچوکی بگرد بنا ع برنده است عطا لاف میزند ع حق بجانب است
ر

>>>   عطا خوب کرد که راهش را ازینها جداکرد اینها با هیچکس صادق نیستند نه با گلبیدین نه با دوستم نه با مزاری نه با اسمعیل نه باعطاباخود ! زمانیکه چوکی را گرفتند دزدی میکنند زمانیکه چوکی را ازنها گرفتند میگویند مجاهدین را حق نداده اند ، خلیل زاد میگیوید اینها هرکدام بنوبت از دیگری نزد ما غیبت میکرد ع از مارشال قانونی از بسم الله صالح از عارف ، هرکدام اینها یک انجو بنام حزب برای خود ساخته اندوهمه مشکلات 15 سال اخیر بدوش اینهاست

>>>   در پايگاه خبر گزاري بي بي سي سخن جالبي را خواندم كه گويا عطا نور گفته باشد كه؛ "پس از اين اجازه نميدهم تا كسي با سرنوشت مردم و شناسنامه هاي الكترونيكي معامله شخصي بكند" اما ايشان در اين گفتارش روشن نساخته است كه آيا منظور او از اجازه ندادن به درج واژه شديدا شخصي و قومي اوغان است وَيَا چيزي ديگري؟
عطا نور كه در آشگار گويي نام دارد، پس چرا اينبار تا اين اندازه تلاش ميكند تا سخنانش را در اين باره زير زباني بگذراند؟
آيا عطا نور منتظر سر رسيد و نتيجه تخم هاي گُذاشتانده اش در سبدِ معامله اش با ارگ است كه پس از آن باز موج سواري نمايد؟

>>>   Arsalan
کارکشتگی داکتر عبدالله در کجایش است؟ما که دل ما کفید از این آپه پیچو چیزی ندیدیم به قول استاد عطا ما فکر کردیم که این جناب در پهلوی امرصاحب کلان شده شاید کمی از غیرت جرئت امر صاحب بهرمند شده باشد.اما جناب بیشتر از آرایش صبا سحر بهرمند شده

>>>   مرا از لاف، پف پتاق‌های با مزه استاد عطا خوشم میآید، از سبز نارجیش گرفته تا قلاچ کردن اشرف غنی از سر شان‌های ما.
بخدا یگان وقت میگم اگر نزدیک‌ام باشد یک ماچ از پیشانیش بگیرم بگویم نوش جان ات با همی‌ خر ساختن ات..

>>>   استاد عطا محمد نور:
سياست مدار كه از اشتباهات خود عذر خواهي مي كند عين شجاعت اوست.
سياست مداري كه ناسنجيده سخن مي گويند و تصميم مي گيرد هميشه قابل بخشش نخواهد بود.
اگر يك طببب اشتباه كند يك آدم نابود مي شود اگر سياست مدار اشتباه كرد يك ملت نابود مي شود.

>>>   Haroon Amirzade
استاد عطا خیلی ناوقت از مردم معذرت خواست
سرمایگذاری سیاسی استاد عطا محمد نور بالای داکتر عبدالله در دوانتخابات اخیر ریاست جمهوری افغانستان یک اشتباه بزرگ سیاسی بوده است.
انصراف عبدالله با چشمان اشک آلود در اوج انتخابات ۲۰۰۹ به نفع کرزی به اشاره امریکاییها یک درس عبرت برای استاد عطا و دیگر حامیان او بود. شهید استاد ربانی بعد از فرار عبدالله از میدان رقابت انتخاباتی از حمایت او دست کشید و تا اینکه در یک توطیه از میان رفت. اما استاد عطا بار دیگر در انتخابات ۲۰۱۴ با تمام امکانات مالی و اجتماعی خویش بار دیگر به سر عبدالله سرمایگذاری کرد. با کدام اعتماد و منطق استاد نور بار دیگر بالای عبدالله مرموز سرمایگذاری کرد؟
عبدالله دور اول انتخابات را برد بی آنکه از حق خود دفاع کند وارد بازی دور دوم با غنی شد.
در دور دوم انتخابات هم عبدالله حاضر نشد قاطعانه در برابر تقلبات کرزی-غنی ایستادگی کند. اگر فشار های حامیان او بویژه استاد عطا نبود، عبدالله در نخستین روز ها دست از مقاومت کشیده باز میدان را با چشمان اشک آلود رها می کرد.
به بیان دیگر تقسیم قدرت ۵۰/۵۰ و مقام ریاست اجراییه برای داکتر عبدالله محصول زحمات او نیست، بلکه محصول مقاومت و مبارزه سر سختانه حامیان او بویژه استاد عطا محمد نور است که قدرت تک قومی را از حلقوم کرزی- غنی بیرون کشیدند. اما با تاسف عبدالله از حمایت میلونی مردم به نفع آنها استفاده نکرد و ۲ و نیم سال را در آرایش و یا حسرت دیدار رییس جمهور متکبر و تمامیت‌خواه ضایع کرد.
به باور من کسیکه عبدالله مرموز را تا حال نشناخته است خود را هرگز نمی شناسد. شاید او موفق تر از ملای انگلیس باشد که یک عمر مومنین افغانستان در عقب او در مسجد پل چرخی نماز خواندند و پس از ختم ماموریتش انگشت سومش را به مردم نشان داد. شاید روزی برسد که عبدالله عین کار را بکند.
ماموریت اصلی عبدالله توسط امریکاییها در نظام تک تباری اشرف غنی دو چیز است: تحکیم پایه های لرزان قدرت فاشیسم و قربانی کردن مردم شمال بحیث شهروندان درجه دوم.
این قلم بار ها در ۵ سال اخیر در مورد ماهیت و شخصیت مرموز عبدالله نوشته‌است ، ولی کسی آنرا جدی نگرفته است. اما انتقادات استاد عطا که اکنون رسانه ای شده است نه تنها بر عبدالله تاثیری ندارد، برخلاف دیگران از آن بهره برداری خوبی خواهند کرد.
به باور من بهترین رویکرد نسبت به عبدالله به انزوا کشیدن او است و ایجاد یک جبهه‌ای سیاسی برای گرفتن حقوق مردم از حلقوم تمامیت خواهان ارگ.

>>>   عبدالله به آرمان و رای مردم ما خیانت کرد و باید وقت ها پیش با او مقاطعه صورت می گرفت... ما دونیم سال و تمام برنامه ها، روحیه، انگیزه و مقاومت زنده مردم خویش را از دست دادیم...
حال مهم این است که آیا استاد عطا همچنان که وعده کرده، علم بردار زبان، فرهنگ و هویت مردم ما می شود، یا نی؟ اگر پاسخ مثبت باشد و در عمل نشان دهد، مورد احترام همگان قرار خواهد گرفت و به رهبر مردم تبدیل خواهد شد؛ در غیرآن همین روزگار بر سر خودش خواهد آمد

>>>   Abdul Ali Faiq
آقاي عطا واقعا كه حق مطلب را ادا نمود... تيم عبدالله يك تيم
مفت خور، بي برنامه و قصر نشين اند.
با عبدالله افغان زي همه بايد وداع كنند. چون وي عدالت خواهان را "افراطي" خطاب نموده است. اين آدم بي برنامه بزرگترين جفا را به مردم ما تا اكنون كرده است. نماينده مردم ما يك افغان زي بوده نميتواند و از اين بابت خيلي خوشبين هستم!

>>>   همینطور ازبابت گرفتن محصول گمرک حریتان وزمین های دولتی هم معذرت خواهی کند وبه یکبارگی خودرا پاک سازد قسمیکه کسی حج میکند

>>>   وای به حال ملتی که رئیس جمهورش را امریکا، هویتش را انگلیس، وزیر دفاع و رئیس امنیتش را پاکستان انتخاب کند
عسکریار

>>>   عطا معلم باید از داکتر عبدالله شکایت کند .که در دزدی های مزار همرای عطا دهن جوال را نگرفته .بخدا قسم اینطور والی دزد اگر درطول تاریخ دیده باشید .نمیدانم این معلم عطا شرم دارد یانه .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است