بوداهای ایستاده در تاریکی!
صلصال و شهمامه اگر نمودی از دوران شکوه باستان این سرزمین بودند اکنون رخت بر بسته و حفره ای تاریکی برجای مانده تا برای آیندگان نمودی از حاکمیت تاریکی و یادآور جهالت انسانی باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۵    ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ کد خبر: 130356 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مجسمه های بودا دیگر به مانند هزاران سال گذشته نه نمودی از روزگار پرشکوه گذشته بلکه یادآور تاریک ترین حکومت افغانستان است، طالبانی که اگر آزادی را به یغما بردند و شریعت سخت و قرون وسطایی خود را برقرار کردند و بر همان مبنا، کمر به نابودی بلندترین مجسمه های سنگی جهان بستند که از گزند افراطی ترین انسان های تاریخ در امان مانده بودند.

لشکری از کینه و نفرت که هرچه نماد انسانیت و فرهنگ بود را به باد فنا داده و با خیال واهی به مانند پیامبر خلیل، بت پرستی را سرنگون کردند و غافل از اینکه خود نماد شرک این روزگار هستند، همین کج فهمی ها از دین و مذهب است که به تاریکی و ظلمت در افغانستان رسید.

آنچه طالبان دو شبانه روز برای نابودی آن دست به انفجار و شلیک زدند، مجسمه های بزرگ بودا نبود بلکه ویرانی انسانیت بود که در آتش کینه و نفرت نابود شد و فریادهای افتخار آنان بر پیکرهای ویران بت ها، عمق جهالت را نشان داد.

اگر چه سال هاست که در این سرزمین دین اسلام برقرار است اما بت های بامیان و هر اثر باستانی دیگر، گوشه ای از تاریخ گذشته می باشد زیرا روایتگران روزگار دور زندگی مردمانی هستند از دل تاریخ که میراثی شدند برای آیندگان.

بت های بامیان که نظاره گران زندگی مردمان و نسل های انسان ها در قرن های بسیار بوده اند نه نمادی برای بت پرستی بلکه گنجینه ای کهن برای افغانستان بود تا به جهان یادآور شوند از شکوه گذشته این سرزمین و پیشینه آن.

حفرهای به جای مانده نیز به مانند مردمان این منطقه باستانی روزگاری است که به فراموشی سپرده شده است و جای جای آن یادآور زخم های از دوران تاریکی می باشد که دیگر برای بازسای آن تلاشی قابل قبول صورت نمی گیرد.

"بودا از شرف فروریخت" را می توان روایتگری هنرمندانه از تخریب بودا دانست اما نه راوی مجسمه ها بلکه بازگو کننده زندگی مردمانی در مقابل دیدگان بت ها که در زندگی طاقت فرسا و ظلم بر دختران و زنان که ویران نشد بلکه از شرم فرو ریخت.

حال که یک و نیم دهه از تخریب بت های بامیان می گذرد و حکومت طالبان سرنگون شده است آیا درد نیز مرحمی یافته، درد ویرانی از انسانیت گرفته تا تاریخ، درد قربانی های که طالبان هم از مردمان گرفت و هم میراث گذشتگان را نابود کرد؟

این دردها هیچ گاه التیام نیافت و اگر روزی جهان حیرت زده فروریخت بلندترین مجسمه های جهان را نظاره کرد، امروز همان حفره های خالی به جای مانده را به فراموشی سپرده است و شکاف هایی برجای مانده بر پیکر صلصال و شهمامه که دیگر با هر باد و بارانی عمیق تر می شود.

تاریخ این سرزمین گواه دوران شکوهمندی است از مردمانی که کردار نیک را سرلوحه خود قرار دادند و با اندیشه ای پاک، یادگاری بر دل کوه های عظیم کندند برای نسل های دور آینده اما آیا گمان می کردند هزاران سال بعد در دوران مدرن! گروهی برخیزد از بی رحم ترین ها که وحشیانه انسان ها را قتل عام کنند و تاریخ را ویران؟ تا به جهان نشان دهند جهالت تا چه میزان خونبار است و نابود کننده؟

حال، بت ها همچنان ایستاده در میان حفره های خالی نظاره گر هستند و بااقتدار از تاریخ و فرهنگی می گویند که اگر چندی قبل نماد تاریخ باستان بودند اکنون یادآور زخم درد و تاریکی برای آیندگان هستند تا یادآور شوند کینه و نفرت تنها ویران می کند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   طالب پروران حکومتی عامل و مسول این جنایات اند هر آن ممکن است این جنایات سازمان یافته در هر کجایی انجام شود.

>>>   افغان برابر است با انتحار،تروریسم،مواد مخدر،جهاد نکاح،جهل وتعصب،شما از چه کسانی توقع دارید که محترمانه سخن بگویند،از عده ای جاهل ونادان،از جماعتی که دنیایی را به آشوب کشانده اند؟ اینها اگر جواب منطقی داشتند ،واگر محق بودند که نیازی به دشنام نداشتند،اینها بدترین الفاظ را ابتدا بر خود وشخصیتشان،نام می نهند!!!!

>>>   Naser Farzam
بغلان را دریابید!
1- عبدالحی نعمتی والی بغلان پشتون.
2- عبدالقدیم نیازی معاون والی پشتون.
3- اکرام الدین سریع( صافی) فرمانده پولیس بغلان پشتون.
4- امیرگل حسین خیل آمر امنیت فرماندهی پولیس بغلان پشتون.
5- جنرال مومن حسین خیل خان آبادی رییس امنیت ملی بغلان پشتون.
6- معاون اول ریاست امنیت ملی بغلان پشتون.
7- معاون اوپراتیفی امنیت ملی بغلان پشتون.
8- رییس سارنوالی امنیت ملی بغلان پشتون.
9- رییس سارنوالی استیناف ولایت بغلان پشتون
10- اسدالله شهبازرییس شورای ولایتی بغلان پشتون.
11- رییس مهاجرین پشتون که بیش از دوازده سال می شود به حیث رییس وظیفه اجرا می نماید.
12- مستوفی بغلان پشتون .
اگر کدام ریاست از قید قلم باقی مانده باشد در کمنت بنویسید.

>>>   دقت بفرماييد لطفن !
در گزارش فرانس پرس آمده است كه مهاجمان در دهليزهاي شفاخانه ٤٠٠بستر ارتش ، شعار "زنده باد طالبان" را به زبان پشتو تكرار ميكردند...
آيا اين رويداد نمي تواند مصدق اين ادعا باشد كه "داعشي در افغانستان وجود ندارد و نامِ داعش، سرپوشي است بر
جنايات نابخشودني طالبان" ؟

>>>   فدا محمد تورانیان
رییس طالبان جاهل که کرزی نام دارد به رییس داعش ناموجود که اتمر نام دارد ، زنگ زده گفته به طالبان افغانم امر فرموده ام که چهارصد بستر را از وجود تاجیکان خالی کنند و در اینجا به کمک داعشی های فیسبوکی و رسانی ای شما اتمر بزرگ نیاز دارم تا این حمله ی قبیله وی را بدوش بگیرد . اتمر به دل و جان پذیرفت و اما کرزی یادش رفت که به برادران خود بگوید شعار طالبانی ندهید و همین اشتباه رهبر بود که پیروانش تا توانستن کشتن و شعار زنده باد طالب سر دادند و جهالت قبیله را آشکارتر ساختن .....

>>>   من حیرانم که بت در زمان حاضر بت است نه خدا!ولی خدای طالبان ومرتجعین دیګر چرا از بت میارسد؟

>>>   افغانستان
انواع تبعیض
سید عسکر موسوی: در افغانستان چهار نوع تبعیض داریم.
قومی، زبانی، مذهبی و جنسیتی.
هزاره ها تنها ملیتی هستند که در طول تاریخ از هر چهار نوع تبعیض رنج برده اند.
شعار وحدت ملی در حال حاضر خیانت و دروغ بزرگ رهبران سیاسی هزاره است.

>>>   هزاره ها از جمله انسانهاى هستند که به چار اصل بشرى وبه چار اصل عمده برابرى عقيده و ازآن در عمل استفاده مى کنند.

برابرى
1- زن
2- مرد
3- کودک
4- پير

چار گردش و يا حرکت
1- محور خودى
2- محور ديگر
3- فرار
4- کش جذب

* چار سمت
* چار ترس اساسى
* چار تيورى فلسفه
* چار خصلت اساسى (دقيقى , مولانا روم)
* چار عمليات حساب (جمع منفى...)
* چار عمليات الجبر
* چار عمليات الگوريتم الخوارزمى
* چار اصل اخلاق فلسفى (عدالت استقلال اخلاقيت و آزادى)
* چار عنصر عمده
* چار شيوه دليل
* چار مايع وجود انسانى
که همه با چار رنگهاى اساسى سروکار دارد.

>>>   1- پیکر ۵۳ متری بودا در یک تالار و یا غارکوه سنگی قرار داشت و یا تراشیده شده بود که ارتفاع اش ۵۸ متر اندازه‌گیری شده است.

پیش از انفجار و نابودی اش زینه مارپیچی و پله‌های در پهلوی پیکره‌ها بود در سنگ کوه پاره تراشیده شده بود که گردشگران و دبیرستانی‌ها بالای فرق سر بودای بزرگ بالا می‌رفتند و در آنجا سقف تالار اش با تصویرهای شخصیتهای مدنیت‌های گوناگون نقاشی شده بودند که با شخصیت‌های هندو اروپایی مانند تصویر رومی و رومن کاتولیکی شباهت داشتند. عده‌ای از دانشمندان این نظریه را مردود می‌دانند زیرا در آن زمان دین عیسویت وجود نداشت. و اما باستان شناسان اروپایی گذشته تراشیدن این پیکره‌ها را بین سال‌های ۳۰۰ و ۷۰۰ میلادی می‌دانند که دین عیسویت از سوی روم شرقی «استان بول» (کنستانتین) امپراتوری روم شرقی عیسویت را به نواحی شرقی ایران زمین آوردند.

2- پیکر ۳۵ متری بودا در یک تالار و یا غارکوه سنگی باارتفاع اش ۳۸ متر اندازه‌گیری شده است. یعنی که بلندی اتاق شاهمامه دو متر از تندیس بزرگ‌تر اند. هنوز بزرگی تندیسهای حتی از سوی باستان‌شناسان معتبر به ارتفاعات گوناگون پنداشته شدند. واما گروه پژوهشی دانشگاه ارتش آلمان مونشن (مونیخ) بلندی را در سال ۲۰۰۳ میلادی اندازه‌گیری کردند که ارتفاع تاقچه‌ها ۵۸ متر و ۳۸ و ارتفاع پیکره‌ها که به همان اندازه می‌باشند که باستان شناسان در سالهای ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی بدون نور لیزر اندازه‌گیری کرده بودند. پژوهشگران دانشگاه نظامی مونیخ اندازه‌ها را، برای اندازه صلصل از پا تا سر ۵۳ متر و دیگری ۳۵ متر اندازه کردند.

صلصل که زن اش مامه شاه بود در تختی استاده بود و نه در روی زمین. اگر به اعداد پیکره‌های بامیان نگاه ژرف کنیم در می‌یابیم که یک عدد عکس عدد دیگراند.

3- صلصل سمبل مرد گفته شده و شاهمامه سمبل زن، درمیان این دو، ۸ واحدی کوچک دیگری وجود دارد که نماد از فرزندان می‌باشد.

4- طرزی یک تندیس خوابیده را خواست ثابت نماید که هزار فوت یعنی برابر به برج ایفل باشد و در خارج از افغانستان به اندازه ۳۲۳ متر گفته شد که نمونه نیاکان است.

این دو از هم در فاصله واحد ۸۰۰ متری قرار داشتند. روش زردشتی و در ادیان هندوییسم عدد هفت عدد مقدس گفته می‌شد. در دین بودایی به همین هفت نیکوی راه هشتم (تمرکز نیک) به عنوان راه اصیل هشتگانه افزوده شد. عدد هشت عدد مبارک شد.

نتيجه جمع افقى در الجبر (Digit sum) يا Quersumme سمبوليک !

1- صلصال مرد 53 = 3+5 = 8
2- شاهمامه زن 35 = 5+3 = 8
3- کودکان 8 = 8+0 = 8
4- پير 323= 3+2+3 = 8

کسى فرهنگ خود کشت نسل خودراه ازبىن برد.آيا چند نفر طالبان عروسى کردند وزن وفرزند دارند?

آيا انسان اند و يا ترميناتورها و روبتر هاى ريش سرخان اند?


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است