منتظر یک انتخابات گوسفندی دیگر باشید (سند)
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۵/۱۲/۱۹ کد خبر: 130188 منبع: پرینت

نجیب الله احمدزی رییس کمیسیون انتخابات، ذبیح الله وگری رییس پیشین کمیسون انتخابات ولایت پکتیکا را بحیث رییس کمیسون انتخابات ولایت ننگرهار استخدام کرده است.

وگری، شریک اصلی دزدان رای مردم و انتخابات گوسفندی پکتیکا می باشد.


نجیب الله احمدزی رییس کمیسیون انتخابات افغانستان ولایت پکتیکا ننگرهار ذیبح الله وگری



فطرت

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این تبدیلی های فرمایشی در شفافیت انتخابات هیچ کمکی را کرده نمیتواند این رفیق بازی ها و پلان سازی ها بخاطر تقلبات و ساخته کاری های بعدی طرح ریزی گردیده یکی ازین طراحی ها بدست رس رسانه قرار گرفته خدا داند که تا کنون بمشورت اعضای کمیسونهای انتخاباتی متقلب گذشته که فعلا در بست های ایجاد شده جدید بحیث مشاورین ارگ با امتیازات مالی و امنیتی قبلی شان تعین ومقرر گردیده اند زیر نظر انها دیگر چه پلانها و دسایس بخاطر کنترول انتخابات به نفع تیم مورد نظر شان چه پلانهای دیگری رویدست دارند کار همان کار قبلی است تنها شخص عوض شده .

>>>   به لحاظ خدا از هر چیزی شکایت شکایت و به هر چیزی رنګ قومی دادن جای شرم است
من هم تاجکم ولی می شرمم تا نوشته های شما را میخوانم دست از این تعصب بردارید
ملت حال هوشیار شده وبه سخنان متعصبین و جاسوسان خارجی هیج اعتنایی نه می کند
با احترام
عزت الله از ترکیه

>>>   تا كه كرزى نانى باشد ودر سياست كشور و قوم پرستى و فريب دادن اقوام پشتون و ديگران وكاسه ليسان چهار طرف جناب چودرى در وطن كدام ارامى نميايد.
اينها جهان را با مدارى گرى ان طرف سرحد وجهان از نا علاجى فريب ميدهند. مشكل اينجاست كه اين مدارى ها انقدر در تار وپود كشور هاى كمك كننده داخل اند كه جهان نميتواند واقعت وراستى را ببيند.
ولى به هر صورت حالا اين وطن غرق است ديده شود ديگر كى ها همرايش غرق ميشوند.
ح ع

>>>   ... اشرف غنی بر "قوت و متانت" نجیبالله (احمدزی) افزوده است !!!!!!!
من ماستر اقتصاد هستم و 45 سال در دولت انجام وظیفه کرده ام ولی هیچگاه چنین پیشنهادی را که نه سر آن معلوم است و نه آخر آن، ندیده ام!!!

>>>   مناقشه بر سر خط ديورند، و يا خط استعمارى انگليس و غلامانشان به يك جر وبحث افسانوى مشابه است تا ادعاى كاذب و عوامفريبانه اقاى كرزى و غنى و افغان مليت هاى پاكستانى كه هر روز گلو پاره ميكنند كه ما خط ديورند را برسميت نمى شناسيم .
اين خط توسط عبدالرحمان نماينده انگليس امضا و برسميت شناختم شده و در بدل ان پول انگفت در يافت نموده بود و بعد از اين جاسوس ديگران نيز بنوبه خود اين خط را برسميت و مهر تايد كردند .
اگر به اين سند دلچسپى داريد و عاشق ديدار امضا عبدالرحمان ايد برويد در موزيم لندن انرا بخوانيد و از ديدنش لذت ببريد دوستان .

>>>   این هم تقرر به جای جناب ذبیح الله وگلی، ‌رییس صاحب پیشین کمیسون انتخابات ولایت پکتیکا به عنوان رییس کمیسیون ولایت ننگرهار، همان که هر گوسفند چاق کرده اش یک رییس جمهور وزن داشت.
متن پیشنهادی اقای احمدزی رییس کمیسیون انتخابات خوشم آمد. ایشان صادقانه و درست در مورد کارکرد این گوسفند چاق کن نوشته است که وی همان طور که انتخابات را در پکتیکا مدیریت کرد، در ننگرهار هم مدیریت می کند.
راستی یگان تای دیگه را از خواب بیدار کنید که چاشت شده.
داکتر صاحب عبدالله، این روزها به شدت مصروف اجرای اصلاحات انتخاباتی اند و انشالله انتخابات آینده به دور از تقلب بر گزار می شود.
داکتر صاحب غنی هم وعده کرد است که در انتخابات تقلب نمی کند، یاد تان باشد مدیریت انتخابات تقلب نیست بلکه کمک به بخش مالداری کشور است.
مقصد مردم یک روز حساب پس می گیرند و خدا از خائنان و معامله گران نمی گذرد.

>>>   Ariaie
اكنون كه ميخواهند شما افغانيت را قبول كنيد همه كتاب هاى را كه افغان و پشتون را يكى ميدانند ناديده مى گيرند ، وقتى افغانيت را بر شما قبولاندند بعد مى ايند و دوباره با استناد به همين كتاب ها مى گويند أصلاً افغان يعنى پشتون و شما بعداً أفغان شده ايد . فكر كودكان تان را در يك قرن بعد بكنيد كه با اين بحث ها دست و پنجه نرم خواهند كرد و شما را براى ضعف و هويت فروشى تان لعنت خواهند گفت.

>>>   ايني مردم باز امدند بر ما كشور درست ميكنند و خود را اكثريت ميدانند.
ايني منطق شان است..

>>>   این اتمر از جان مردم افغانستان چه یخواهد؟ الان حاکم کابل است و همه اختیارات دولت در دست او شرکای جرمی هست. دیگر چه میخواهد؟

>>>   Abdul Lalzad heeft 4 nieuwe foto's toegevoegd.
مردم ما قربانی «حاکمیت قبیله و برتری خواهی های آن» است!
=================

برای قبیله گرایان مهم نیست که در راس نظام، امان الله باشد یا نادرشاه؛ داود باشد یا تره کی، نجیب باشد یا ملا عمر؛ کرزی باشد یا احمدزی! برای قبیله گرایان مهم نیست که چه تعداد مردم روزانه کشته می شوند؛ چه تعدادی فرار می کنند و کشور چقدر عقب می ماند… مهم این است که خود شان در راس حاکمیت بوده و این مفکوره را تحقق بخشند که:

«افغان - ستان» یعنی کشوری که «افغان = پشتون» در راس آن و «پشتو» زبان آن باشد…

مفکوره برتری قومی - زبانی که برای بار اول توسط محمود طرزی در زمان امان الله مطرح گردید و عملی سازی آن (به اشکال مختلف) تا امروز ادامه دارد شامل اسکان ناقلین، تاریخ - سازی ها، اسطوره - سازی ها، پشتو - سازی ها و افغان - سازی هاست...

آنچه بنیاد تاریخی این مفکوره را تشکیل می دهد، در گام اول موجودیت یک حاکمیت افغانی = پشتونی در راس قدرت و در گام دوم اکثریت نشان دادن افغان = پشتون ها (و اقلیت = مهاجر نشان دادن تاجیک ها، هزاره ها و ازبیک ها) در نفوس کشور است (۱). به همین علت در هر مقطع تاریخی تلاش شده تا از یکطرف حاکمیت به غیرپشتون ها انتقال نه شود و از طرف دیگر از سرشماری حقیقی و ترکیب نفوس جلوگیری گردد (در عوض، صرف به دادن ارقام تخمینی مبنی بر اکثریت بودن پشتون ها و اقلیت بودن غیرپشتون ها اکتفا شده است؛ اما فعلا حتی CIA هم در صفحه کتاب حقایق خود ترکیب قومی کشور ما را حساس و نادرست خوانده و ارقام را حذف نموده است (۲)).

یکی از مفکوره های اساسی در این راستا، پشتون - سازی تمام قبایل افغان و تقسیم تاجیک ها، هزاره ها و ازبیک ها بر بنیاد محل، مذهب و لهجه های ایشان است. این مفکوره بار اول در اوایل دهه ۶۰ خورشیدی (در زمان کارمل) در مقاله ای توسط سلیمان لایق (در حقیقت انقلاب ثور؟) نشر گردید (۳).

سید انوارالحق احدی رهبر افغان ملت نیز در سال ۱۹۹۵ در مقاله «زوال پشتون ها» نوشته بود: «ناخوشنودی پشتون ها از رفتار اقليت ها در مورد هويت دولت افغانستان ريشه می گيرد. پشتون ها معتقد اند که آنها اکثريت را در افغانستان تشکيل می دهند و دولت افغان بوسيلهء پشتون ها تشکيل شده و افغانستان تنها دولت پشتونی در جهان است و اقليت ها بايد هويت پشتونی دولت افغان را بپذيرند» (۴). نشر اتلس اتنوگرافی افغانستان (توسط اکادمی علوم یا پشتو تولنه!) در زمان کرزی نیز نمونه دیگری از این اقدامات است (۵).

لذا برنامه افغان - سازی تمام اقوام، پشتون - سازی تمام قبایل افغان و تقسیم تاجیک ها، هزاره ها و ازبیک ها بر بنیاد مناطق، مذاهب و لهجه های ایشان در شناسنامه های برقی، موثر ترین شیوه اکثریت نشان دادن پشتون ها (و اقلیت نشان دادن غیرپشتون ها) و جلوگیری از یک حاکمیت غیرپشتونی در آینده است. پس از درج واژه افغان در شناسنامه تمام اقوام و اکثریت نشان دادن پشتون ها (و اقلیت بودن سایر اقوام)، نوبت به پشتو - سازی یعنی تعمیم زبان پشتو به عنوان «زبان اکثریت = زبان ملی» می رسد. آنچه قبیله گرایان بنام «وحدت ملی» و «کشور واحد» تبلیغ و تجسم می کنند، چنان یک حالتی است که همه باشندگان کشور، خود را «افغان» گویند و به زبان «پشتو» صحبت کنند. این همان پروژه «دولت - ملت سازی» است که روستار تره کی نیز سال ها روی آن کار نموده است (۶)!

قبیله گرایان که در جریان ۹۰ سال گذشته، شاهد دو بار سقوط حاکمیت قبیله توسط «سقاویان» در کشور بوده و حاکمیت ایشان زیر سوال رفته است، با ایجاد برنامه «سقاوی دوم»، گسترش جنگ و طالبانیزه - سازی شمال کشور می کوشند تا از ظهور «سقاوی سوم» جلوگیری کنند. اما اگر از طریق سرشماری واقعی و ترکیب نفوس، داستان «اکثریت» بودن ایشان هم رسما و عملا زیر سوال برود، دیگر راه علاجی برای اصلاح آن ندارند. لذا با تمام قوا می کوشند (تا از طریق عدم سرشماری، تقسیم غیرپشتون ها به طوایف/قبایل، تقلب و یا هر وسیله ممکن) از اقلیت نشان دادن افغان = پشتون ها جلوگیری کنند (۷). به این علت، تا زمانیکه قبیله گرایان در حاکمیت باشند و چاره ای برای اکثریت نشان دادن پشتون ها در اختیار نداشته باشند، به هیچ وجه به توزیع شناسنامه ها (یا تثبیت ترکیب قومی کشور) اقدام نمی کنند… عدم شناخت مرز دیورند، اتکا به هندوستان و تقویه عناصر ضد پاکستان، ترور فرماندهان مشهور جبهه مقاومت و شخصیت های آگاه، گسترش جنگ به شمال و طالبانیزه - سازی کشور گام های کاملا آگاهانه در جهت تحقق همین اهداف اند.

به این ترتیب مردم ما از یکطرف قربانی حاکمیت قبیله و برتری خواهی های آن و از طرف دیگر قربانی جنگ نیابتی دو کشور اتومی همسایه (هندوستان - پاکستان) اند… زیرا پاکستان به هیچ قیمتی اجازه نه خواهد داد که یک حکومت افغانی = پشتونی قوی ضد پاکستانی در کابل شکل گیرد که از یک طرف بر نیم خاک پاکستان ادعای ارضی داشته باشد و از طرف دیگر در مناسبات با هندوستان، نقش خنجری بر پشت پاکستان را بازی کند (یکی از بزرگ ترین حماقت بزرگان غیرپشتون این است که به عوض استفاده از این موقعیت، نقش کاسه داغ تر از آش را در پاکستان - ستیزی بازی می کنند)…

لذا یگانه راه علاج (۸)، بیداری و تشکل نسل جوان کشور، سقوط حاکمیت قبیله و شناخت مرز دیورند (منبع جنگ) است. در غیر آن تا زمانیکه قبیله در حاکمیت باشد، برتری خواهی و جنگ ادامه خواهد داشت!

>>>   بیشترین زندانی پشتون است وبیشترین خدمت گار این وطن از عسکر گرفته تا داکتر تاجیک.

>>>   افغان نام قومی پشتونها است و ما همه پشتون نیستیم۰
اگر خوش نیسی خودت میتوانی به همان پشتونستان خیالی ات زیر بیرق پاکستان تشریف ببری۰ در کشور ما هیچ قومی اکثریت هم نیست۰
ملت سازی در یک کشور چند قومی زیر نام تنها یک قوم آنهم بصورت جبری امکان ندارد۰ این مشکل ملی باید با جدیت بحث و مورد اصلاحات قرار بگیرد۰
ما به تنوع، برادری، برابری، و احترام متقابل بین اقوام مختلف کشور باور داریم ولی نمیخواهیم خود فروشی ویا هویت خود فروشی کنیم۰
اینکه دیگران در کشور خود چه بدی کرده اند آن مشکل ما نیست۰ ما در کشور خود عدالت میخواهیم۰

>>>   کوچی و بقیه ئی اهل قبیله بلاخره راه های جدیدی پیدا خواهند کرد تا مردم سالاری واقعی عملی نشود و تقلب و خیانت قبیله راهش باز باشد۰
اشرپ غنی خود یک کوچی طالب پرست نهایت فاشیست قومگرا، سمتگرا، و زبانگرا است۰ اوکه زبان سوال کننده را تعین میکند وتنها اجازه سوال بعدی را به یک زبان خاص میدهد، و جانیان طالب که در بگرام بودند را بنام گویندگان یک زبان خاص مورد همدردی قرار میدهد، حالا سر قمندان قوا های دفاعی کشور است۰ این ... هیچگاهی حاضر به سرکوب واقعی این گویندگان یک زبان خاص در لباس طالب، داعش، نوکر پاکستان، و غیره مفسدین نخواهد شد۰

>>>   وقتی مردم عادی خواب اند رهبران اقوام به فکر زد و بند و پر کردن جیب های شان اگر افراد هم پیدا شود که درد ملت را بگوید و از مردم کومک بطلبد نماینده های همین مردم خواب برده اون بیچاره به عنوان مخل و دیوانه از مجلس بیرون کنند و آب از آب تکان نخورد و هیچکس یخن رهبر قوم را نگیرد و مورد بازخواست قرار ندهند پس هر بلا و مصیبت را که به سر شان می اورند حق شان است و مطمئنن نزد خدا هم مسئول هستند که چرا از حق شان دفاع نکردند یعنی به امید بهشت در آخرت هم نباشند.

>>>   عجب وطن گدوداست دیگه.
ع

>>>   افغان یا اوغان نام پشتونها است. ما هویت خود را میشناسیم و شکر اوغان نیستیم. چند تا لاوبالی با ساختن چند تا قانون فرمایشی و قلابی هویت یک ملت بزرگ را به خواهش خود و بنام قوم خود تا ابد رقم زده نمیتوانند. روزش میرسد که ملت این تمامیت خواهان دروغگو و متقلب را روی سیاه سر جایشان خواهند نشاند.

>>>   در زمان معنوی "انتخابات بزی" و در زمان نورستانی "انتخابات گوسفندی" را دیدیم، خدا عاقبت را بخیر کند!!

>>>   احمد خان ابدالی که یکی از افسران نادر افشار بود پس از آنکه نادر افشار بقتل رسیده بود در سال ۱۷۴۷ میلادی (حدد ۲۷۰ سال قبل) در قندهار اعلان سلطنت نمود و خودش را امیر خراسان اعلام کرد۰
بعداً در قلمره او افغانستان امروزی در حدود ۱۳۰ سال قبل در زمان امیر عبدالرحمن خائن در نتیجه یک سازش بین برتانیه کبیر و روس تزاری آنوقت تعیین حدود شد و به وجود آمد۰
هردو دولت بزرگ استعماری دنیا این کشور جدید التاسیس را در بخشی از خراسان کهن بکمک امیر دست نشانده خود ایجاد کردند چون در آن زمان به یک منطقه عایق بین قلمرو هایشان ضروت داشتند۰
افغانستان یا افغانلند یک نام جعلی است که توسط انگلیس به این کشور داده شده۰ اسم اصلی این دیار خراسان است۰ حتی احمد خان درانی خودش را امیر خراسان نامید، و در آن وقت نامی از افغانستان نبود۰ آخرین امیر پشتون که بنام امیر خراسان بنامش سکه ضرب زده، و آن سکه ها در موزیم ها موجود است، امیر محمد افضل خان، پدر امیر عبدالرحمن خان است۰ بناعاً اسم افغانستان به این کشور بعد از سلطنت او داده شده۰
سپاه مشرق و مغرب بهم مفصل شد
امیر ملک خراسان محمد افضل شد
شهاب ترشیزی شاعردربار تیمورشاه درانی در مورد انتقال پایتخت از قندهار به کابل در تجلیل از این عمل شاه آورده:
کابل امروز به آئین کیان جشن گرفت ء که نهد تاج بسرشاه خراسان تیمور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است