همکاری هایی که با تروریستان شفاخانه شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۷    ۱۳۹۵/۱۲/۱۹ کد خبر: 130179 منبع: پرینت

رفتن به داخل شفاخانه 400 بستر نظامی برای افراد غیر دولتی گذشتن از هفت‌خوان رستم است. کمره‌های امنیتی، اسکن، چندین مورد تلاشی‌های بدنی و ثبت راجستر شهرت افراد از جمله مواردی‌ است که باید برای داخل شدن به این شفاخانه بگذرانی.

تروریست‌ها چگونه با تسلیحات و تجهیزات گسترده که هفت ساعت پی‌هم توانستند بجنگند و منفجر کنند از این موانع عبور کردند؟

مختار وفایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   Haroon Mutaref
ديروز جنايت جنگي بي سابقه اي رخ داده است. در بيمارستان ٤٠٠ بستر فاجعه خيلي گسترده بوده. از كنار اين فاجعه اي انساني بي تفاوت نگذريد. حقيقت پنهانِ جنايت ديروز چيزي نيست كه انعكاس داده اند. بايد وضع تغيير كند. بايد ملت تصميمي بگيرد. بايد كاري كرد....

>>>   Ariaie
وقتى زن به دليل ظلم شوهر خواستار عدالت شود غيرت اسلامى ؟ افغانى ؟ اجازه زنده ماندن را نمى دهد!
اما وقتى قتل عام صورت گيرد غيرت اسلامى و افغانى اجازه خاموشى را مى دهد.
با اين نوع غيرت و با اين نوع تفكر شما ترويج كننده گان دين نه بلكه ترويج كننده گان وحشت هستيد . كسانيكه پشت شما نماز ميخوانند بايد از خود بپرسند ايا اين ها صلاحيت نماز دادن را دارند؟

>>>   تا که مردم همی قسم جاهل باشند قربانی میدهند.
دست بسته و با احترام در مقابل عاملان کشتار بی رحمانه همکاران بی گناه و خدمت گار خود ایستاده اند.
باید از یخن این دو ناکاره دروغ گو می گرفتند. اینها را باید از دهلیز ها کشان کشان دور می انداختند.

>>>   من با دیدن این تصویر و جاهلیت و دنباله روی این ملت که میبینم هر نوع موجود بالای این ملت گوسفندی حکمروایی کرده میتواند.

>>>   داعش! نام ديگرى حلقه خاص در شوراى امنيت، تحت رهبرى حنيف اتمر و عضويت اكرم اخپلواك، سلام رحيمى، معصوم استانكزى، غنى احمدزى، قومندان گارنيزيون كابل و

>>>   تبارافغان اوغان ، نه هویت ایشان با این سرزمین پیوند تاریخی دارد ، ونه خون ایشان . ازهمین بابت است که آنها در فرآیند تاریخ فرمانروایی خویش، پیوسته بکمک خارجی ها همچویک مهاجم ومهاجردرنابودی هویت ملی وتاریخی این کشور بی باکانه ووحشیانه عمل کرده اند.

>>>   اقای مختار وفایی شما بجا فرمودید باید ریس معیوب ساختکار ریاست امنیت ملی و وزیر دفاع پیر کهنسال خواب برده جواب این سوال شما را بدهد ولی مطمین باشید که در برابرسوال شما انها جواب قناعت بخش ندارند و جواب تانرا هم نخواهند دادند مانند که در مقابل سوال دیگر از همشریان کشور جواب نداشتند و سکوت اختیار کردند اینبار یا جواب قناعت بمردم بدهند ویا اینکه استعفا از کار شان کنند .

>>>   همه ابن حملات زیرسر امیت به اصطلاع ملی است فقد برای گسترش ناآرامی و امتیازی قومی، چرا مردم گوسفندی خاموش است مرگ یکبار و شیون هم یک بار یا تجزیه کنید تا دیگر مردم در این آتش نسوزد یا همه با هم بمیریم!!!!

>>>   Zahir Ariaie
اكثريت زخمى هاى شهيد شده در بستر تاجيكان بوده اند و اكثريت كسانيكه داكتر و كارمند بوده اند نيز بيشتر تاجيك بوده اند هر چند شهادت اقوام ديگر را را نيز رد نمى كنم . ميخواهم اين را بگويم همانگونه كه بيشتر از80% شهداى جبهه تاجيكان اند به همان اندازه زخمى ها نيز هستند و دليل شهادت بيشتر شان در چهارصد بستر قواى مسلح نيز دليل به اكثريت بودن شان در خطوط جبهه است چون بيشتر زخمى ها تاجيك بوده اند. نوشتن اين حقيقت تعصب نيست بلكه نوشتن يك واقعيت است و ارقام وزارت دفاع اين مسله را تأييد ميكند. ما بيش از هر قومى براى دفاع از اين خاك قربانى داده ايم و داريم مى دهيم

>>>   به واسته افرادی داخل شده اند که حالا همه عقب قهرمان و قهرمان بازی خود هستند و چند لچک و ولګرد مسلح شورای نظار بخاطر بدنامی دولت به چنین کارهای غیر انسانی ادامه میدهد که
مثال خوب مارشال ...فهیم ګنده است که همرایی قومندان چمن دست را یک کرده بود و به واسطه ای اس ای پاکستان میخواست کرزی را ترور کند که میتواند در باره اش تحقیق کنید که افشا شد و چمن لعین تا فعلا در ګوانتنامو است. برای این مردم پست فطرت شورای نظار صرف پول ارزش دارد نه انسان

>>>   Saboor Raheel
دوستان،
در مورد این شایعه که در صفحات اجتماعی دست به دست می گردد، چه نظر دارید؟

"متن زير را يكي از دوستان بريم ارسال كرده تا در فيسبوك خود به اشتراك بگذارم
خودش بخاطر بعضي محدوديت ها نميتوانست كه شريك بسازد .
حقيقت پشت پرده در حمله به شفاخانه سردار داود :

رهبری گروه انتحار کننده گان شفاخانه ۴۰۰ بستر را متخصص ارتوپیدی داکتر ناشر که قبلا در شفا خانه ساحوی قندهار موظف بود و از مدت هشت ماه به اینسو به شفاخانه ۴۰۰ بستر تبدیل گردیده بود داشت و پرسونل همدست وی شامل محصلینی بود که دوره پرکتیک خود را در این شفاخانه سپری میکردند این دانشجویان طب نظامی نبودند بلکه با وجود مشکلاتی که این شفاخانه در پذیرش دانشجویان ملکی دارند اما نظر به امری که از سطح رهبری دولت به قوماندانی این شفاخانه شده بود مجبور به پذیرش انها شده بودند. عکس هایی که در صفحات اجتماعی از آدرس داعش پخش میشود حقیقت ندارند دولت در صدد فریب مردم است و کتمان حقیقت است.
داکتر ناشر هم در منزل چهارم شفاخانه کشته شد."

نا گفته نماند که خلاف ادعای وزارت دفاع و منابع خبری آن، دروزه های شفاخانۀ چهارصد بستر ارتش به کلی سالم اند و هیچ انفجاری، نه انتحاری و نه غیر انتخاری، در دروازه های شفاخانه صورت نگرفته است. تروریستها از قبل در شفاخانه جای گرفته بودند و مهمات کافی داشته اند که برای هفت ساعت بجنگند...

دولت دروغ می گوید. دولت خود وسیله یی شده است در دست تروریستان. دشمن از ذهنیت قومی حکام دولت استفاده می کنند. شگافی که دشمن وارد دولت می شود، از ذهنیت قبیلوی و فومگرایانۀ حکام است. شگاف های عینی را همین ذهنیتها مهیا و آماده می سازند.

به این مشکل باید برخورد بنیادی شود. جان و مال و ناموس مردم و حاکمیت ملی کشور مطرح است. بی تفاوتی در برابر آن و عادت کردن به تحمل جنایت و خیانت و غدر، به هیچ انسانی نمی زیبد!

>>>   Mohammad Aalem Abdullah Sarwary
به ياد داريد ؟

خانمِ يك افسرِ وزارت دفاع ملي در نزديكي دروازه ي ورودي هفت منزله ي چهارصدبستر، ولادت كرد... كمره هاي امنيتي آن واقعه ي دردناك را ثبت نمودند و فيلم اش نيز از تلويزيون هاي خصوصي سر درآورد.

حالا چرا فيلمِ جنايتِ ضد بشري وُ جنايتِ جنگي روز چهارشنبه به نشر نميرسد و از اين طريق جنايتكاران و همدستان شان در بيمارستان و بيرون از بيمارستان شناسايي و معرفي نميشوند ؟

اين را هم اضافه كنم كه سيستم برق در بيمارستان چهارصدبستر بگونه يي تنظيم شده كه هرگاه برق هاي دولتي قطع شود، بگونه ي اتوماتيك در ظرف تنها سه تا هفت ثانيه برق هاي جنراتوري واردِ سيستم ميشود... هرگاه جنراتورهاي اولي به هر دليلي از كار بيفتند، جنراتورهاي دومي (ريزرفي) بازهم بگونه ي اتوماتيك روشن ميشوند وُ در ظرف كمتر از نيم دقيقه برقِ بخش هاي بسيار مهم (عمليات خانه ها، زيرزميني، كمره هاي امنيتي و مُرده خانه) را تأمين ميكنند.

اينكه برق ها اول قطع شده بودند، اصلن ممكن نيست بلكه دروغِ محض و مطلق است.

>>>   «مردم ما اگر به اندازه کوه هندوکش هم صبر و شکیبایی داشته باشند، باید تمام شده باشد و باید مسئولان پاسخ بدهند که تا چه زمانی ما قربانی بدهیم؟
تا چه زمانی در مقابل دشمنی که به کودک ما رحم نمی کند و سرش را می برد، به زن و ریش سفید ما رحم نمی کند؛ مسجد، مکتب، مدرسه، شفاخانه، جاده، پل و سایر تأسیسات عام المنفعه ما را تخریب و به آتش میزند، سیاست گنگ و مبهم را در پیش بگیریم؟»

>>>   اگر مردم بی تفاوت و یا دچار جبن و ترس شدند، پایان تاریخ آن ملت است.
مردم باید رهبران خویش را وادار بسازند که صف دوست و دشمن را مثل سال های درخشان جهاد و مقاومت، واضح و روشن بسازند که ما بیشتر از این در فضای مبهم قربانی نشویم.
باید به مشروعیت نبرد خویش در برابر این تروریست ها و خوارج عصر، ايمان كامل داشته باشیم و در صورت ضرورت، در حمايت از آن ها در كنار شان بايستيم.
نگذاریم که بیشتر از این خون فرزندان و بزرگان ما بریزد و یا ما به خاطر منافع حلقاتی قربانی شویم که نه در درد ما شریک اند و نه مصیبت و اندوه ما را درک می کنند.

>>>   اﻳﻦ ﺗﻮﻃﻴﻪ ﻫﺎ و ﻛﺸﺘﺎﺭ ﻫﺎ اﺯ ﻛﺘﺎﺏ ﺳﻘﻮﻱ ﺩﻭﻡ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ اﺳﺖ...

>>>   قتل عام تاجيك ها توسط كاخ نشينان قبيله همچنان ادامه دارد

>>>   Radfar
شمالی؛ در سال های پس از مقاومت هیچگاهی برای من تا اینحد سرد و اندوهناک نبوده است.

سخنرانی های اتشین وانگیزندهء چهره های شاخص سیاسی حوزه مقاومت در گردهمآیی بزرگ سالیاد شهادت مولانای سیدخیل در فضای عمومی طنین انداز بود اما ناله های مادران شهیدان رویداد روز چهارشنبه 400 بستر در جای جای این سرزمین در گوش های فلک شیپور غم مینواخت.. .

در گوش من اما ضجه های مادری طنین انداز است که پسر سرباز جوانش را در کندهار زخمی کردند و در 400 بستر با کارد و برچه بجان زخمی اش افتادند و تقلای طاقت فرسای او برای زندگی در چشم های نامزد نامرادش خاطره شد.

هنگامی که دوستانم از حال و هوای محفل یادبود مولانا و سخنرانی های سیاسیون دران محفل میگفتند، ذهن من در لای جمله های دردناک ضجه های مادر شهید دیگری سرگردان بود که مادرم دقایق پیش برای من نقل کرده بود و باهم برای آن جوان نامراد گریسته بودیم..

مادر این شهید در های های گریه هایش گفته بود که او کارآموز خدمات اولیه صحی در 400 بستر بود. نامزد داشت میخواسته اول پدرش را از بلای اعتیاد نجات بدهد و بعدش زن بگیرد و... مادرش رویا های او را فهرست کرده بود رویاهایش کوچک بوده اند و دست یافتنی، اگر جوخه های مرگ و نفرت طالبانی امانش میدادند.

امروز آیه مبارکهء انالله و انا الیه راجعون را بار بار شنیدم و عبارت "الحکم لله" که پشت سر هم از جانب افراد دست به سینه نثار وابسته گان این شهیدان میشد، اما انچه نومیدی را چند برابر میکند اینست که روان جمعی ما انگار با حس انتقام بیگانه گشته است.. .

>>>   Khorosoni
حقیقت پشت پرده حادثه خونین شفاخانه 400 بستر....

دوستی برایم این مضمون جالب وحقیقت تلخ را برایم فرستاده است.:
متن زير را يكي از دوستان بريم ارسال كرده تا در فيسبوك خود به اشتراك بگذارم
خودش بخاطر بعضي محدوديت ها نميتوانست كه شريك بسازد .
حقيقت پشت پرده در حمله به شفاخانه سردار داود :
رهبری گروه انتحار کننده گان شفاخانه ۴۰۰ بستر را متخصص ارتوپیدی داکتر ناشر که قبلا در شفا خانه ساحوی قندهار موظف بود و از مدت هشت ماه به اینسو به شفاخانه ۴۰۰ بستر تبدیل گردیده بود داشت و پرسونل همدست وی شامل محصلینی بود که دوره پرکتیک خود را در این شفاخانه سپری میکردند این دانشجویان طب نظامی نبودند بلکه با وجود مشکلاتی که این شفاخانه در پذیرش دانشجویان ملکی دارند اما نظر به امری که از سطح رهبری دولت به این قوماندانی این شفاخانه شده بود مجبور به پذیرش انها شده بودند. عکس هایی که در صفحات اجتماعی از آدرس داعش پخش میشود حقیقت ندارند دولت در صدد فریب مردم است و کتمان حقیقت است.
داکتر ناشر هم در منزل چهارم شفاخانه کشته شد

>>>   جاسوسان استخبارات امريكا ، انگليس و اسرائيل كه در راس قدرت قرار دارند تلاش نموده اند تا اين فاجعه صورت گيرد
فايق

>>>   همه در موتر لکس داخل شده اند! مگر افسوس که دولت دولت مزدوران ّپاکستان است! این همه از بی همتی مجاهدین است که شیر وطن را مکید اما به دشمنان فروخت

>>>   با وصف این همه جنایت اسلامی و انسانی و بشری ترورستان طالبان که با حمل پرچم رنگ داعشیان بنام داعش گفته میشود در حالیکه یکتعداد از طالبان است که پاکستان انها را با دادن پرچم سیاه بنام داعش مسما کرده و هردو شان از یک ابخور اب میخورند و از یک توبره جو اما جاسوسان و معتصبین قوم و زبان افراطی وابستگان و همفکران طالبانی میخواهند که طالبان ترورست را ازین خیانت وجنایت ضد اسلامی و انسانی شان تبریه کنند به هر خس و خاشاک دست اندازی میکنند تا مردم را بگمراهه کشانند اما غافل ازین هستند که دیگر کسی نمیتواند با ترفند و هیله وفریب مردم را اغوا کنند واز اعمال جنایتکاران طالبان ترورست چشم وزبان شانرا بندند حال افشا جنایات طالبان ترورست اله دست پاکستان به هیچکسی پوشیده نمانده وبیغیرتی و خود فروشی طالبان ترورست مانند افتاب بمردم اشکر شده است .

>>>   کار اوغان های آدمکش انتحاری و وحشی است. کرزی رهبر این عملیات تروریستی ناشر را که قبلن بخاطر ارتباط تروریستی اش زندانی شده بود از زندان قندهار آزاد کرد. صرف بخاطر ارتباط قومی اش او را رها کرد چرا که اوغان خودش بود. این....ها هر درجا به همین شکل جابجا میشوند و فرزندان اصیل و بیگناه کشور را میکشند، در اردو در پولیس و حالا در بیمارستان ها.

>>>   ..... به طالب و افکار طالبآنی این وحشی های قرن 21 و سرگین پر ها.
علی زی از پکتیا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است