باید انتخابات برگزار شود تا اعضای قبلی برکنار شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۶    ۱۳۹۵/۱۲/۱۷ کد خبر: 130074 منبع: پرینت

پارلمان وارد هفتمین سال کاری خود شده است در حالیکه ادامه کار آنها غیر قانونی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صادقی زاده نیلی، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «حاشیه خبر» در خصوص جایگاه کنونی پارلمان از نظر قانونی بیان داشت: سوال ها بر این است که آیا ادامه این کار پارلمان با توجه به اینکه انتخابات برگزار نشده، چه جایگاه قانونی دارد. بر اساس ماده هشتاد و سوم قانون اساسی افغانستان،که درمورد موعد کاری اعضای مجلس نمایندگان بحث می کند، می گوید که مدت کاری اعضای مجلس نمایندگان افغانستان، در اول سرطان سال پنجم تمام می شود و بعد از نتایج انتخابات جدید و آمدن اعضای جدید، این اعضا باید پارلمان را ترک کنند.

وی افزود: در اینجا بحث های فروانی صورت گرفته است. یعنی انتخابات صورت بگیرد، اعلام نتایج صورت بگیرد، انتخابات مشروعیت خود را داشته باشد، برندگانی وجود داشته باشد که تا این انتخاب شده های قبلی بروند و انتخاب شده های جدید بیایند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با فاشيزم و شوونيزم نمى شود با مدارا و تسامح برخورد كرد، با محافظه كارى و كرنش به عدالت دست نخواهيد يافت . سياست هدف مند بايد شفاف و بدون ديپلوماسى باشد. مسعود براى آن مسعود شد كه شجاعت و جرئت داشت و تسليم زور نشد و هيچ گاه حاضر نشد تا اقتدار سنتى قبيله گرايان را بپذيرد. احمد شاه مسعود ظاهرن تحت نام مجاهد و اسلام گرايى مبارزه را آغاز كرد ولى او تاريخ افغانستان و خشم قبيله در مقابل عدالتخواهى را مى فهميد ، او در روز هاى اخير روزگار مقاومت بار ها از رنج وظلم تاريخى ياد كرد و آنرا حرام دانست و بدون هراس بيان داشت بدون عدالت اجتماعى صلحى امكان ندارد. او به همين دليل هم قربانى شد .
مسعود در سخت ترين شرايط حاضر نشد اقتدار را تسليم كند و اهميت اين بحث تاريخى را به خوبى مى دانست ، اما اشتباه تاريخى مسعود اين بود كه نتوانست اتاق فكر ايجاد كند تا بعد او استراتيژى اش دوام نمايد و فهميده و نافهميده در آستين اش مار هاى زهر آگين را پرورش داد كه همه يى زحماتش محكوم به شكست شد.

>>>   این کمیشن کاران وزرارا سرپرست قبول ندارند اما اگر خود شان بدون انتخابات ده سال هم بمانند عیبی ندارد ومشکلی نسیت
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است