کمیسیون انتخابات بسیار ضعیف تر از گذشته است
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۲    ۱۳۹۵/۱۲/۱۶ کد خبر: 130043 منبع: پرینت

حکومت پیوسته در کار کمیسیون انتخابات دخالت می کند و درصدد است کسی را برای دارالانشا انتخاب کند که از افراد نزدیک به خودش باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، برنا صالحی آگاه مسایل سیاسی در برنامه «تحول» در خصوص انتخابات در افغانستان گفت: متاسفانه در افغانستان هر پروسه ملی، وقتی که به مرحله تطبیق می رسد، از خطر مداخله حکومت ها و از خطر مداخله صاحب نظر زور، هیچ وقت مصون نمانده و مصون نبوده است.

وی افزود: طوری که انتخابات در افغانستان به عنوان یک پروسه ملی درطی چند دوره ای که برگزار شد، چه برای تعیین رییس جمهور و چه برای نماینده های مردم، نتیجه انتخابات چیزی علیه خواست مردم بوده است، نه خواست مردم و علت اصلی آن مداخله حکومت ها و مداخله کسانی بوده که توانایی مداخله کردن را یا از آدرس زورشان داشتند و یا از آدرس پول و امکانات شان داشتند.

صالحی، در خصوص انتخاباب پش رو گفت: کمیسیون کنونی انتخابات متاسفانه نسبت به کمیسیون قبلی انتخابات ضعیف تر و نامستقل تر است. در چنین فضا و شرایطی که هم حکومت علاقمند برگزاری یک انتخابات درست و واقعی نیست و هم با یک کمیسیون ضعیف تر از گذشته مواجه هستیم انتخابات چیزی می شود که مردم افغانستان در آن، نتیجه حق تعیین سرنوشت خود را نمی بینند یا نتیجه رایی را که می دهند نمی بینند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اعمال ع و غ وحکومت وحشت ملی را اگر در روی
نان بمانی سگ هم بوی نمیکند اینها خودرا نماینده و
غمخوار مردم میگفتند مردم را از ری دادن و انتخابات تا صد پشتشان پشیمان کردند از اینها کرده
حکومت طالبان بسیار شرف داشت حد اقل مردم ایمان و دین را داشتند ولی حالا همگی همه چیز خود را از دست داده اند.
شمس

>>>   ماهم قبول کردیم. رئیس جمهوریکه در تقرر یک اجیر نقش دارد می شود قبول کرد که در انتخابات مداخله نکند. بسیار مضحک و به ریش که ندارد خندیدن است!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است