سفارت آمریکا به رییس مجلس ویزا نداد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۱    ۱۳۹۵/۱۲/۱۵ کد خبر: 129971 منبع: پرینت

سفارت امريكا به ریيس و چند تن از نمایندگان مجلس افغانستان ویزا صادر نکرد.

قرار بود كه عبدالروف ابراهيمى و تعدادى از نمایندگان مجلس افغانستان در نشست سالانه ملل متحد اشتراك كنند اما سفارت امريكا به دلايل نامعلومی از صدور ويزا به آنان خودداری کرد.

اينبار نخست نيست كه با عبدالروف ابراهيمى چنين واقعه رخ مي دهد، سال گذشته نیز وى را از ميدان هوايي بين المللى دوبى در يك تماس تلفنى توسط سفارت امريكا برگشتانده بودند.

سفارت امريكا سال گذشته از صدور ويزا به جنرال دوستم نيز ابا ورزيده بود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب كدن ! اينها با چه دست آوردي ميخواهند در نشست سالانهء ملل متحد اشتراك بكنند ؟!

>>>   آمریکابا اوزبیک هاخوب نیست.
ع

>>>   فراخوان!
هرگاه مشاوران داكتر عبدالله از سمت شان استعفا بدهند من حاضرم يك سال معاش پيش پرداخت والي ختم حكومت وحدت ملي همراي شان قرار نمايم.
چون اكثريت مشاوران عبدالله آدم هاي باشخصيت اند و رياست اجراييه جاي براي عزت آنها نيست.

>>>   این کشور ما است که در ودروازه ندارد . اتباع همه کشور ها ازادانه می توانند بدون ویزه با توپ وتانک داخل افغانستان شوند وهر چه دل شان می خواهد انجام دهند از کشتن مردم ما تا غارت معادن ما وغیره ... ازاد هستند .

>>>   دلم براي يك مارتين لوتر كينگ و مبارزه سرسخت و تسليم ناپذير ضد اپارتايد مي تپد! بايد اين راه را برگزيد و به منظور رسيدن به عدالت و برابري در اين راستا گام زِد.
همه بايد ضد اپارتايد و ستيزه عليه عدالت و برابري بيايستيم!!!

>>>   خواست جنبش دفاع از قانون از سازمان ملل متحد و اتحاديه اروپا:
تا زماني كه خواست هاي شهروندان در نظر گرفته نشود، تمويل پروژه توزيع شناسنامه هاي برقي را متوقف سازيد.
روزنامه ماندگار

>>>   Soraya Baha
گم شده گان بی هویت برای ما هویت جعلی می بخشند !
مرکز تحقیقات جهانی اسراییل چهار قبیله ُگمشدۀ اسراییل (وزیری، گدون، شینواری و افریدی ) را از میان قبایل پشتون دو سوی مرز با میتودهای علمی باز شناسی کردند و این فلم مستند که نتیجه پژوهش های پروفیسور یاکوویجی رییس مرکز تحقیقات جهانی یهودها است و در کانال های معتبرتلویزیون امریکا و کانادا به نمایش گذاشته شد، حضور شما تقدیم می کنم تا به حقایق شگفت انگیزی دست یابید.
اصولن برای من نه افغان بودن مایه افتخاراست ونه یهودی بودن مایه شرمساری، ولی آنچه مایه شرمساری است که انسان با اندیشه نژاد گرایانه "صهیونیستی" وارد تاریخ شود، هویت اصلی باشندگان این سرزمین را با قلدری جعل کند و یا بیگانه پنداشته به آتش وخونش بکشاند وبا سیاست نسل زدایی، فلسطین دیگری بیآفریند در بستر زمان٠ من به یهودی بودن چند قبیله پشتون کاری ندارم ، تنها می خواهم با نگاهی به معتبر ترین اسناد تاریخی وتحقیقی فیلسوف هاودانشمندان ارکیالوژی و فلولوژی یهودی، بر گوشه تاریخ " افغانه " نگاهی داشته باشم، از آن روکه بخشی از باور های امروز ما وروزگار که درآن به سرمی بریم، برخاسته ازهمین رویداد است٠ رویدادی دهشتناکی که ریشۀ فرهنگ واندیشه را دراین سرزمین سوزانید٠ تخم ریا وترس را در برهوت سوخته ای به جا گداشتو همه دست آوردهای چند هزار ساله ی یک فرهنگ سترگ را با تیغ و تازیانه، درشعله های سرکش دشمنی، نفرت، انتقام ونادانی سوزانید٠ زبان وفرهنگ واخلاق ودین وآیین این مردمان را به نابودی کشانید که امروز، زخم آن تیغ وتازیانه برچهره وشانه های ما پیداست

>>>   این مردم زدند هم اعتبا ر خود را برای ابد الا بد و هم اعتبار کشور را تا یک مدت زما نی بر باد سا ختند
شیر الله خا ن الله یا ر

>>>   امریکا صایب خودت رئیس ساختیش خودت باز ویزه نمیتیش؟
این چه رازیست؟ یا اینکه:
صلاح مملکت خویش خسروان دانند

>>>   Ashkani
۱. تغیر روپه کابلی به افغانی و حذف فارسی
۲. تغیر نام افغانستان
۳. تغیر واژه های نظامی به پشتو
۴. تغیر نام استان ها و شهر ها از فارسی به پشتو
۵. فراردادن غیر اقوام پشتون از مناطق اصلی شان و جابجای پشتون ها و کوچی ها
۶. تغیر سرود ملی از فارسی به پشتو
۷. حالا تغیر هویت و تحمیل کردن هویت خود بالای اقوام غیر پشتون
با این همه کارها که کردند به اقوام غیر پشتون احترام ندارند اخطار میدهند که هرکی افغان نیست بیرون شود آیا اقوام غیر پشتون ذره ای غیرت ندارند که از هویت خود دفاع کنند باز هم تاجک ها مردانه وار مبارزه میکنند اوزبیک ها و هزاره ها همیشه تاجک ها را تنها گذاشته اند همیشه از حق شان تاجک ها دفاع کردند باز کمی آزاد شدند دوباره علیه تاجک ها میشوند و به قدرت رساندن و پشتون ها از هیچ تلاشی دریغ نمیکنند و بعد از رساندن به قدرت هیچ امتیازی دریافت نمیکنند فقط ظلم ستم را متقبل میشوند.
و حالا در مسله هویت چنان بزدلانه خاموشی اختیار کردند که گویا غیر از تاجک دیگر هیچ اقوامی وجود ندارد.

>>>   عطا صفوی
سابقها بزرگان ما ضرب المثل مشهوری را میگفتند : " هیچکس زیرلحاف بیمار پایش را درازنمیکند....." اماهیچ وقتی به این سخن نغزو ناب اهمیت نمیدادم . ولی دراین یک چند روز اخیر سراسر آشفته ، بیتفاوتی وعکسل العمل ناچیز یک تعداد ازهموطنان چیزفهم وبه اصطلاح مکتب رفته های ما از پروفیسور ، داکتر ؛ انجنیر , شاعر ونویسنده گرفته تا دانشجوو ملاامام مسجد درمقابل فرمان تحمیل واژه «افغان» ممکن به دلایل معلومی ویاهم نامعلومی نشان دادند که این لحاف بیمار به اندازه برای شان سنگین میکند که سکوت مرگبار برروح وروان شان حاکم گردیده است . وبنظر میرسد که گویی آب از جایش تکان نخورده است وهیچ چیزی هم گویا در اینکشور اتفاق نیافتیده است وهمه چیزسرجای اش است.. ...حالا مفهوم لحاف بیماررا بیشتر ازهروقت دیگر درگ میکنم.

>>>   من بر این باورم که هیچ خدمتی بالاتر وشامخ تر از نگهداری و شناساندن گوشه هایی هویت ما نیست . این گفته نیازمند پژوهش وبررسی بیشتری هم نمی باشد،‌ هرکسی که کمی دانش وانصاف داشته باشد، آنرا خواهد پسندید‌.

>>>   این تعصّب نیست؛
که حتا ورزش را می‌خواهند قبیله‌یی کنند. کانگفوتوا و تیکواندو در دهۀ پیشین جهان‌گرد بود، سرکوبش کردند. والیبال را هم‌چنان، کُشتی هم‌چنان و... حالا مبارزات آزاد و فوتبال را با شیوه‌هایی سرکوب می‌کنند تا کرکت را فربه بسازند؛ این تعصب نیست ها؟!
اما من تکان بخورم متعصّبم!

>>>   رهبران #_پشتون به خصوص حامد کرزی؛ #_دیورند را برای شان مثل #_گاو_شیری ساخته اند و این ملت است از لجبازی های شان هر روز قربانی میدهند!

>>>   اگر چنین است، بیشکت است ترامپ!!!!

>>>   Haroon Mutaref
حكومت با اين طرح و مهندسي كردن و فهرست سازي اقوام، عملن كشور را در تقابل و بحران قومي رو در رو مي سازد. تقسيم كردنِ تاجيكان زير نام هاي كوچك، بيانگر اين است كه پشت اين طرح، حلقاتِ و دست هاي سياسي شؤنيست و فاشيزم قرار دارد. اگر قرار باشيد تاجيكان به نام هاي جمشيدي، فيروز كوهي، كوهستاني، اوزمر، يفتلي و غيره تقسيم شوند، پس پشتون ها هم به نام هاي باركزي، اچكزي، دراني، غلجايي، پوپل زي، كوچي، افريدي و ... تقسيم شوند.
جنبش دفاع از قانون به عنوان بزرگترين حركت معترض سياسي قطعن جلو حركاتِ مرموز و مشكوك حلقاتِ كه در پشت مهندسي سازي اقوام قرار دارند- را مي گيرد و با جديت و قوت مبارزه مي كند و اجازه نخواهيم داد تا با اين نيرنگ و خدعه و با استفاده از روند ملي توزيع شناسنامه هاي برقي، گروه هاي قبيله يي در پي تحقق اهداف فاشيستي شان باشند.

هارون معترف
جنبش_دفاع_از_قانون

>>>   خیلی کار خوبی کرده تا اینان بدانند که بد عمل بالآخره مجازات میشود

>>>   بايد إبراهيمي از پسر حكمتيار اجازه ميگرفت و پاسپورت خود به وي ميداد كه ويزه قبله مسلمين (امريكا) را برايش ميگرفت، حالا دوران أشخاص استفاده جو مثل إبراهيمي و دوستم تير شده كه سالها از جمعيت و نظار مكيدند، و حالا پيرو مزدور مخلوع شده اند.

>>>   امریکا میداند که افغانستان به نام پارلمان چیزی ندارد ولی چند نفر .... دور خود در یک طویله خانه جمع شده اند و بخاطر دزدیدن دالر امریکا از هیچ بی حیثتی دریغ نمیکند. و به همین دلیل نمیخواهد که مردم بی حیثیت وارد ان کشور شود

>>>   Wahab Hofiani
درین حکومت دزدها قاچاقبرها رهزنها و مافیا و متقلب ها در پست های کلیدی مقرر میگردد چون دیگران خاموش است و حق خواهی نمیتوانند

>>>   امریکای ها میدانند که عبدالروف ابراحیمی شهنشاه قاچاق مواد مخدر در صفحات شمال افغانستان است .ازینرو برایش ویزه نداده است .کار خوب انجام داده است .

>>>   خوب كد كه ويزا نداد ! اي كميشن كار ها چه دست آوردي دارند كه ده اجلاس ملل متحد اشتراك بكنن ؟!

>>>   بنام هويت خود زندگي كردن تعصب نيست
هويت خود را بالاي ديگران قبولاندن تعصب است...

>>>   چرا در افغانستان یک تظاهرات به طرفداری دونالد ترامپ برگزار نمی کنید و در آن شعار نمی دهید و سیاست های غلط جورج بوش و اوباما سبب ادامه جنگ در افغانستان شد و ترامپ خواهان تامین صلح در افغانستان است و به همین جهت میخواهد با تقویه نیرو های نظامی اش در افغانستان زمینه صلح را در افغانستان مهیا سازد. در نتیجه سبب خوشی دونالد ترامپ و روابط خوب او با افغانستان خواهد شد. اگر در پهلویش یگان مظاهرات برضد ایران و پروگرام های اتمی اش و این که افغانستان ازین نقطه نظر خود را در خطر احساس میکند، برگزار کنید، خو نور الله نور، که روابط شما را با امریکا هنوز محکم تر و پایدار تر میکند. در عین حال یک اپوزیسیون نیز داشته باشید که سیاست های شما را در مقابل ایران مورد انتقاد قرار دهد. هر وقتی که در امریکا یک دولت طرفدار ایران روی کار آمد، شما نیز اپوزیسیون را به قدرت برسانید. در تمام دنیا نظر به انتخابات امریکا، سیاست های شان را مطابقت سیاست امریکا عیار میکنند. حتی در خود ایران نیز گروه های بنیاد گرا و سخت سر و گروه های معتدل، نظر به سیاست جاری امریکا، به نوبت به قدرت میرسند. اما در افغانستان فقط همان یک سیاست است: لکه ونه مستقیم پخپل مکان یم. که خزان را باندی راشی که بهار. کسانی که در راس وزارت خارجه قرار دارند، هیچ تحولات جهانی را در نظر نمیگیرند و سیاست های خویش را مطابق آن عیار نمی سازند.

>>>   هر کشوری برای اصدار ویزهمعیار های خودرا داردازین که جناب ابراهیمی به قاچاق مواد مخدر در گذشته ها منهم بوده در لیست سیاه امریکا قرار دارند از صور روادید برای ایشان وهمراهان خود داری کرده انداین به ان معنی نیست که انها از مواد مخدر متنفر اند بلکه ازین جهت ابراهیمی ودیگران در تجارت خود ایشان دخالت بی مورد کرده اند هرچه برای ملت ازاده ای افغان داشتن چنین ریس پارلمان که نه دانش دارد ونه لیاقتی دران سراغ میشود ونه هم استعداد این وظیفه ای سترگ را داردالبته او از اثر کشمکش نا بخردانه ای بعضی هاشانس اورد وتا این مقام رسید اشتباه نشود که منظورم این نیست که برادران اوزبک ما لیاقت صدارت پارلمان را ندارندحرف ما بالای شخص اقای ابراهیمی است وگرنه در میان این قوم غیورهستند کسانی که کشور را اداره نمایند چه رسد به پارلمان یک زمان در راس امپراطوری جهان قرار داشتند وما محمود غزنه داریم وهزاران مردان نام اور وشاعر وعالم ودانشمند که دیگران به گردش هم نمی رسند ولی متاسفانه ابراهیمی هم داریم
اوزبک اوغلو از اقچه

>>>   بسیار بد بین نباشید امریکای ها هم یگان کار های خوب میکنند ازیک نگاه ملت افغان را تنبیه نمودند !کسانی را که ما لیاقت ویزه را برایش نمی بینیم شما ریس پارلمان خود ساخته اید اما جواب افغانها این است که خداوند قانونی واستاد سیاف را جوانی مرگ نماید اگر ان دو بین هم جور می امدند برای ابراهیمی شانس ریس شدن کجا بودوواقعیت هم این است که در تمام پارلمان بجز یکی دونفر دیگران همه مانند ابراهیمی هستند لیاقت وشایستگی برای ریاست پارلمان کار اسان نیست ما فاقد شخصیت های برابر با شرایط ریاست هستیم از سی سال به اینطرف مغز های کشور ما فرار میکنند انچه باقی مانده من وابراهیمی من کهحاضر نیستم درین دامها بی افتم می ماند پارلمان وابراهیمی{شو اپم وشو جیزم}همین خواهر وهمی یزنه
لالی

>>>   بادار امریکائی هر چه دلش خواست با نوکر افغانی خود می کند. اگر خواست به نوکری خود می پذیرد، اگر نخواست، به آشغالدانی پرتابش می کند. خیر است که آقای ابراهیمی به پابوسی بادارش موفق نشد.آیا گاهی از تاریخ مصرف نوکران چیزی شنیده اید؟

>>>   جان ریچاردسون (۱۷۴۰/۱۷۴۱ – ۱۷۹۵) مولف نخستین فرهنگ فارسی-عربی-انگلیسی به سال ۱۷۸۰-۱۷۷۸ است.
فرهنگ او که به فرهنگ ریچاردسون مشهور است دربردارنده ۵۰ هزار واژه فارسی همراه با برابرنهاد انگلیسی آنهاست
در فرهنگ فارسی-عربی-انگلیسی جان ریچاردسون "افغان" ناله وفرياد زاری افسوس، شایعه آه! شکایت, برگردان شده.
افغان نام تباران از ساکنان بین کوه هاى قندهار و رود سند اند ، که قبلا فاتحان و حاکمان هندوستان بودند.
مغولها، فرزندان تیمور یا تیمور لنگ تعداد شان را کاهش دادند. آنها هنوز هم بسیار متعدد هستند و بسیاری از قبایل ادعا اصل و نسب مشترک خود را با اسرائیل دارند. سلطان قندهار یک افغان از قبیله ابدال است. هنوز هم برخی از روسای قدرتمند افغان در هندوستان، به خصوص در ستان دکن اطاعت به نظام مى کنند.
آنها می گویند که فرزندان یهودیان از جنگ بابل هستند. که آن نیز به عنوان پتان و روهيله ناميده مى شوند و
افغان کردن = فرياد کردن ناله کردن به عنوان سرباز ان خوب محترم اند
"افغان" جمع فغان است و فغان جمع فغ است فریاد, شکایت, افسوس شایعه آه

>>>   امریکا گلبیدینی ها را در جمع آدم حساب نمیکند۰

>>>   واژه افغان هویت تنها یک قوم است و نباید به هیچ بهانه و هیچ حیله بالای هویت دیگر قوم های کشور تحمیل شود۰ آنهائیکه روی تطبیق این موضوع پافشاری میکنند یا از تاریخ این مرز و بوم آگاهی ندارند ویا فاشیست هائی بیش نیستند۰
افغان اوغان اپگان یعنی پشتون، پتان پختون و ما افغان نیستیم۰
نام اصلی کشور خراسان است و آن نام در اثر خیانت انگلیس و چند تا دست نشانده اش به افغانستان تبدیل شده۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است