وابستگی به پاکستان باعث دخالت این کشور شده
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۵۷    ۱۳۹۵/۱۲/۹ کد خبر: 129700 منبع: پرینت

مقام های پاکستانی اظهار کرده اند که این حملات در سندپاکستان از جغرافیای افغانستان طراحی شده است و در واکنش به آن، نزدیک به دوصد موشک به مناطق شرقی افغانستان شلیک کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، حشمت غنی احمدزی، آگاه مسایل سیاسی گفت: ما تازمانیکه مشکلات را میان دستگاه خود حل نکنیم، نمی توانیم مشکلاتی که با پاکستان داریم حل کنیم، هم اکنون مشکل کشور ما این است که هچگونه وحدت و انسجامی در دستگاه حکومت ما وجود ندارد، یک گروه از اعضای حکومت با آمریکایی ها، یک گروه با ایرانی ها و گروه دیگری با روس ها ارتباط و دوستی دارند. این کار امکان دارد مزایایی در همین زمان داشته باشد، اما این مزایا در نهایت باعث بدبختی این کشور خواهد شد.

وی افزود: وابستگی های مواد ضروری ما به کشورهای همسایه، بخصوص پاکستان، در حالیکه زمینه تولید آنها رادر کشور خود داریم، باعث می شود که این کشورها هم تمام خواست های خود را بر سرما پیاده کنند و دست درازتری برای مداخله داشته باشند. متاسفانه امروز ما به دو نوع گدایی دست زده ایم، یک گدایی برای سرباز و تجهیزات جنگی از کشورهای غربی و گدایی دیگر از کشورهای همسایه برای مواد اولیه زندگی است.

احمدی زی گفت: در حالیکه خود به اندازه کافی امکانات داریم تا همه آنها را خود تامین کنیم اما دولتمردان ما چنین کاری نمی کنند. آنقدر اختلافات و دلمشغولی های دیگر دارند که اصلا وقتی برای فکر کردن به چنین چیزهایی ندارند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است